Cílem této diplomové práce je navrhnout nové konstrukční
řešení přírubových spojů v oblasti zátky lineárního krokového
pohonu pro jaderný reaktor typu VVER-1000. Na začátku
práce je popsán princip a způsoby řízení jaderných reaktorů.
Dále je uveden popis současného provedení lineárního
krokového pohonu pro reaktor VVER-1000 od společnosti
ŠKODA JS a.s. . V praktické části práce jsou uvedeny návrhy
nového konstrukčního řešení. Pro vybranou variantu je
proveden výpočet základních rozměrů. Také je provedeno
vyhodnocení kategorií napětí (s)1 a (s)2 dle normy NTD
A.S.I. . Většina uvedených informací byla získána z odborné
literatury a technické dokumentace společnosti
ŠKODA JS a.s. .
Anotace v angličtině
The purpose of this thesis is to devise a new design of
flanged joints in plug area of linear stepper drive for
nuclear reactor type VVER-1000. At the beginning of
this thesis are described principles and methods of
controlling nuclear reactors. Furthermore is described the
execution of the current version of linear stepper drive
for VVER-1000 reactor developed by company ŠKODA
JS a.s. . In the practical part of the thesis are presented
proposals for a new design solutions. For the selected
option is executed calculation of basic dimensions. The
evaluation of stress categories (s)1 and (s)2 is also
executed in accordance to the NTD A.S.I. standard. Most
of the information was obtained from literature and
technical documentation of company ŠKODA JS as .
linear stepper drive, control rods, strength calculation, control
calculation, nuclear reactor, light water reactor, engineering
design
Rozsah průvodní práce
65
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je navrhnout nové konstrukční
řešení přírubových spojů v oblasti zátky lineárního krokového
pohonu pro jaderný reaktor typu VVER-1000. Na začátku
práce je popsán princip a způsoby řízení jaderných reaktorů.
Dále je uveden popis současného provedení lineárního
krokového pohonu pro reaktor VVER-1000 od společnosti
ŠKODA JS a.s. . V praktické části práce jsou uvedeny návrhy
nového konstrukčního řešení. Pro vybranou variantu je
proveden výpočet základních rozměrů. Také je provedeno
vyhodnocení kategorií napětí (s)1 a (s)2 dle normy NTD
A.S.I. . Většina uvedených informací byla získána z odborné
literatury a technické dokumentace společnosti
ŠKODA JS a.s. .
Anotace v angličtině
The purpose of this thesis is to devise a new design of
flanged joints in plug area of linear stepper drive for
nuclear reactor type VVER-1000. At the beginning of
this thesis are described principles and methods of
controlling nuclear reactors. Furthermore is described the
execution of the current version of linear stepper drive
for VVER-1000 reactor developed by company ŠKODA
JS a.s. . In the practical part of the thesis are presented
proposals for a new design solutions. For the selected
option is executed calculation of basic dimensions. The
evaluation of stress categories (s)1 and (s)2 is also
executed in accordance to the NTD A.S.I. standard. Most
of the information was obtained from literature and
technical documentation of company ŠKODA JS as .
linear stepper drive, control rods, strength calculation, control
calculation, nuclear reactor, light water reactor, engineering
design
Zásady pro vypracování
V konstrukci pohonu LKP-M jsou v oblasti zátky dva přírubové spoje, jejichž obsluha během odstávky reaktoru přímo ovlivňuje dobu odstávky (kritická cesta). Účelem práce je navrhnout nové konstrukční řešení obou přírubových spojů s cílem sdružení do jednoho spoje s ohledem na jeho jednoduchost a robustnost. Součástí práce bude i posouzení nové koncepce konstrukčního provedení čidla ukazatele polohy, které by umožňovalo demontáž čidla z pohonu LKP-M bez nutnosti odtlakování primárního okruhu reaktoru.
Máte za úkol:
Provést analýzu stávajícího řešení obou uzlů ve Škoda JS, definici cílových požadavků modernizace.
Vypracovat návrhy variant modernizovaného provedení spojů se zaměřením na materiálový a konstrukční návrh.
V konstrukci pohonu LKP-M jsou v oblasti zátky dva přírubové spoje, jejichž obsluha během odstávky reaktoru přímo ovlivňuje dobu odstávky (kritická cesta). Účelem práce je navrhnout nové konstrukční řešení obou přírubových spojů s cílem sdružení do jednoho spoje s ohledem na jeho jednoduchost a robustnost. Součástí práce bude i posouzení nové koncepce konstrukčního provedení čidla ukazatele polohy, které by umožňovalo demontáž čidla z pohonu LKP-M bez nutnosti odtlakování primárního okruhu reaktoru.
Máte za úkol:
Provést analýzu stávajícího řešení obou uzlů ve Škoda JS, definici cílových požadavků modernizace.
Vypracovat návrhy variant modernizovaného provedení spojů se zaměřením na materiálový a konstrukční návrh.