Cílem práce je přiblížit lesní pedagogiku a koncepci lesních mateřských škol jako alternativu předškolního vzdělávání. Práce bude doplněna o soupis lesních mateřských škol v České republice. Autorka bude při řešení spolupracovat s vybranými lesními mateřskými školami v České republice. Součástí práce bude i výzkum zaměřený na učitele lesních mateřských škol a učitele běžných mateřských škol.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to bring closer the forest pedagogy and the philosophy of forest kindergartens as an alternative to preschool education.
The work will be completed with a list of forest kindergartens in the Czech Republic. The author will cooperate with a representative sample of forest kindergartens in the Czech Republic. A research into the attitudes of forest kindergarten teachers as well as common kindergarten teachers will be included.
Klíčová slova
lesní mateřské školy, lesní pedagogika, flow učení, Josef Cornell, Waldorfská pedagogika, pedagogika Marie Montessori, stravování dětí, vybavení a oblečení dětí
Klíčová slova v angličtině
forest kindergarten, forest pedagogy, flow teaching, Josef Cornell, Waldorf pedagogy, Montessori pedagogy, diets of children, equipment and clothing children
Rozsah průvodní práce
60 s. (Přílohy I - XII)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je přiblížit lesní pedagogiku a koncepci lesních mateřských škol jako alternativu předškolního vzdělávání. Práce bude doplněna o soupis lesních mateřských škol v České republice. Autorka bude při řešení spolupracovat s vybranými lesními mateřskými školami v České republice. Součástí práce bude i výzkum zaměřený na učitele lesních mateřských škol a učitele běžných mateřských škol.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to bring closer the forest pedagogy and the philosophy of forest kindergartens as an alternative to preschool education.
The work will be completed with a list of forest kindergartens in the Czech Republic. The author will cooperate with a representative sample of forest kindergartens in the Czech Republic. A research into the attitudes of forest kindergarten teachers as well as common kindergarten teachers will be included.
Klíčová slova
lesní mateřské školy, lesní pedagogika, flow učení, Josef Cornell, Waldorfská pedagogika, pedagogika Marie Montessori, stravování dětí, vybavení a oblečení dětí
Klíčová slova v angličtině
forest kindergarten, forest pedagogy, flow teaching, Josef Cornell, Waldorf pedagogy, Montessori pedagogy, diets of children, equipment and clothing children
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Seznam doporučené literatury
VOŠAHLÍKOVÁ, Tereza. Ekoškolky a lesní mateřské školy: praktický manuál pro aktivní rodiče, pedagogy a zřizovatele mateřských škol. Praha: Ministerstvo životního prostředí, 2010. ISBN 978-80-7212-537-1.\\
HEDERER, Josef a Hildegard SCHMIDBAUER. Les a praktická ekologická výchova v mateřských školách: praktický manuál pro aktivní rodiče, pedagogy a zřizovatele mateřských škol. Překlad Zdena Čížková. Praha: Pražské ekologické centrum, 1996. ISBN 80-901-3770-9.\\
ZELINKOVÁ, Olga a Hildegard SCHMIDBAUER. Pomoz mi, abych to dokázal: pedagogika Marie Montessoriové a její metody dnes. Překlad Zdena Čížková. Praha: Portál, 1997. Pedagogická praxe. ISBN 80-717-8071-5.\\
SMOLKOVÁ, Táňa a Hildegard SCHMIDBAUER. Dítě v úctě přijmout: vzdělávací program waldorfské mateřské školy. Překlad Zdena Čížková. Praha: Maitrea, 2007. Pedagogická praxe. ISBN 978-809-0376-120.\\
Asociace lesních mateřských škol. Lesní mateřské školy [online]. Vystaveno 14.4.2010 [cit. 2012-09-12]. Dostupné z: .\\
Seznam doporučené literatury
VOŠAHLÍKOVÁ, Tereza. Ekoškolky a lesní mateřské školy: praktický manuál pro aktivní rodiče, pedagogy a zřizovatele mateřských škol. Praha: Ministerstvo životního prostředí, 2010. ISBN 978-80-7212-537-1.\\
HEDERER, Josef a Hildegard SCHMIDBAUER. Les a praktická ekologická výchova v mateřských školách: praktický manuál pro aktivní rodiče, pedagogy a zřizovatele mateřských škol. Překlad Zdena Čížková. Praha: Pražské ekologické centrum, 1996. ISBN 80-901-3770-9.\\
ZELINKOVÁ, Olga a Hildegard SCHMIDBAUER. Pomoz mi, abych to dokázal: pedagogika Marie Montessoriové a její metody dnes. Překlad Zdena Čížková. Praha: Portál, 1997. Pedagogická praxe. ISBN 80-717-8071-5.\\
SMOLKOVÁ, Táňa a Hildegard SCHMIDBAUER. Dítě v úctě přijmout: vzdělávací program waldorfské mateřské školy. Překlad Zdena Čížková. Praha: Maitrea, 2007. Pedagogická praxe. ISBN 978-809-0376-120.\\
Asociace lesních mateřských škol. Lesní mateřské školy [online]. Vystaveno 14.4.2010 [cit. 2012-09-12]. Dostupné z: .\\