Diplomová práce pojednává o využití hlasovacích zařízení na prvním stupni základní školy.
Hlavním cílem teoretické části bylo představit hlasovací zařízení, vysvětlit, jak funguje, odhalit jeho výhody a nevýhody ve vyučování, zorientovat se na trhu s hlasovacími zařízeními a vytvořit přehled nabízených produktů. Dále pak se seznámit s aplikacemi vhodnými pro hlasování a nakonec posoudit, jak využít hlasovací zařízení v rámci aktivizačních metod.
Druhá část práce je praktická. Tvoří ji praktická ukázka z vyučování, kde bylo použito hlasovací zařízení a dotazník, který byl vytvořen pro učitele prvního stupně. Výsledky dotazníku ukazují znalosti, zájmy a postoje pedagogů v oblasti informačních technologií.
Anotace v angličtině
This disertation deals with the voting system at elementary school.
The main target of the theoretical part was to present the voting system, explain how it works and find out its teaching benefits and downsides. Then the work shows how to find one´s bearing and create the list of offered products. Further, this work deals with application applicable to voting system and finally consider how to use the voting system in the activation method.
The second part of this work is practical. It is formed of the examples of teaching where the voting system and a question form where used. This question form was created for elementary school teachers. The results show knowledge, interests and information technology attitude of teachers.
Klíčová slova
Hlasovací zařízení, výhody, nevýhody, průzkum trhu, otázky a odpovědi, nástroje pro hlasování, aktivizační metody, praktické využití, dotazník
Klíčová slova v angličtině
Voting equipment, advantages, disadvantages, market research, questions and answers, tools for voting, activation methods, practical use questionnaire
Rozsah průvodní práce
74s. (89 755 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce pojednává o využití hlasovacích zařízení na prvním stupni základní školy.
Hlavním cílem teoretické části bylo představit hlasovací zařízení, vysvětlit, jak funguje, odhalit jeho výhody a nevýhody ve vyučování, zorientovat se na trhu s hlasovacími zařízeními a vytvořit přehled nabízených produktů. Dále pak se seznámit s aplikacemi vhodnými pro hlasování a nakonec posoudit, jak využít hlasovací zařízení v rámci aktivizačních metod.
Druhá část práce je praktická. Tvoří ji praktická ukázka z vyučování, kde bylo použito hlasovací zařízení a dotazník, který byl vytvořen pro učitele prvního stupně. Výsledky dotazníku ukazují znalosti, zájmy a postoje pedagogů v oblasti informačních technologií.
Anotace v angličtině
This disertation deals with the voting system at elementary school.
The main target of the theoretical part was to present the voting system, explain how it works and find out its teaching benefits and downsides. Then the work shows how to find one´s bearing and create the list of offered products. Further, this work deals with application applicable to voting system and finally consider how to use the voting system in the activation method.
The second part of this work is practical. It is formed of the examples of teaching where the voting system and a question form where used. This question form was created for elementary school teachers. The results show knowledge, interests and information technology attitude of teachers.
Klíčová slova
Hlasovací zařízení, výhody, nevýhody, průzkum trhu, otázky a odpovědi, nástroje pro hlasování, aktivizační metody, praktické využití, dotazník
Klíčová slova v angličtině
Voting equipment, advantages, disadvantages, market research, questions and answers, tools for voting, activation methods, practical use questionnaire
Zásady pro vypracování
1. Principy, možnosti, trendy v oblasti hlasovacích systémů.
2. Hlasovací systém u nás a v zahraničí, srovnání stylů a metod výuky.
3. Příprava modelových vyučovacích hodin s využitím hlasovacích systémů.
4. Ověření vytvořených pomůcek a postupů na testovací skupině.
5. Závěry pro praxi, prezentace výsledků.
Zásady pro vypracování
1. Principy, možnosti, trendy v oblasti hlasovacích systémů.
2. Hlasovací systém u nás a v zahraničí, srovnání stylů a metod výuky.
3. Příprava modelových vyučovacích hodin s využitím hlasovacích systémů.
4. Ověření vytvořených pomůcek a postupů na testovací skupině.
5. Závěry pro praxi, prezentace výsledků.
Seznam doporučené literatury
JTIE - Journal of Technology and Information Education, online.
www.jtie.upol.cz/ ISSN 1803-6805.
Media4u Magazine - Čtvrtletní časopis pro podporu vzdělávání
ISSN 1214-9187.
Učebnice didaktických technologií, online www.cdmvt.cz
Hubatka, M. Hlasovací zařízení ve výuce - SENTEO,
TURNING POINT. 2008.
Martínková, A. Interaktivita a její využití při tvorbě
učebních pomůcek využívajících možnosti I-tabule. 2009.
ISBN_978-80-7220-316.
Petty,G. Moderní vyučování. Praha: Portál, s.r.o., 1996.
ISBN 80-7178-978-X.
Geschwinder, J., Růžička, E., Růžičková, B. Technické prostředky
ve výuce. Olomouc: UP, 1995. ISBN 80-706-7584-5.
Seznam doporučené literatury
JTIE - Journal of Technology and Information Education, online.
www.jtie.upol.cz/ ISSN 1803-6805.
Media4u Magazine - Čtvrtletní časopis pro podporu vzdělávání
ISSN 1214-9187.
Učebnice didaktických technologií, online www.cdmvt.cz
Hubatka, M. Hlasovací zařízení ve výuce - SENTEO,
TURNING POINT. 2008.
Martínková, A. Interaktivita a její využití při tvorbě
učebních pomůcek využívajících možnosti I-tabule. 2009.
ISBN_978-80-7220-316.
Petty,G. Moderní vyučování. Praha: Portál, s.r.o., 1996.
ISBN 80-7178-978-X.
Geschwinder, J., Růžička, E., Růžičková, B. Technické prostředky
ve výuce. Olomouc: UP, 1995. ISBN 80-706-7584-5.