Diplomová práce se zabývá problematikou tvorby a charakteristiky sloganů v obchodní síti. Práce je rozdělena na tři celky. V první hlavní kapitole jsou analyzovány - výchozí specifika reklamních textů, slogany jako základní kategorie reklamního textu a vybrané lingvistické zvláštnosti reklamních textů. Druhá kapitola je zasvěcena klasifikaci sloganů podle různých kritérií, a dále je zde uvedena charakteristika adresáta jednotlivých typů sloganů. Třetí část práce se zabývá efektivním zpracováním sloganů, základními a nejzávažnějšími vlivy na tvorbu sloganů.
Annotation in English
The diploma thesis deals with the issue of creating advertising slogans and their characteristics in the trading network. The thesis is divided into three chapters. The first one contains analysis of the specifics of advertising texts, of slogans as an elemental category of an advertising text, and of some linguistic peculiarities of these texts. Second chapter is dedicated to the classification of slogans according to various criteria and a characterization of a final slogan recipient. Third chapter presents an effective elaboration of advertising slogans, main and crucial influences on the slogan creation.
Diplomová práce se zabývá problematikou tvorby a charakteristiky sloganů v obchodní síti. Práce je rozdělena na tři celky. V první hlavní kapitole jsou analyzovány - výchozí specifika reklamních textů, slogany jako základní kategorie reklamního textu a vybrané lingvistické zvláštnosti reklamních textů. Druhá kapitola je zasvěcena klasifikaci sloganů podle různých kritérií, a dále je zde uvedena charakteristika adresáta jednotlivých typů sloganů. Třetí část práce se zabývá efektivním zpracováním sloganů, základními a nejzávažnějšími vlivy na tvorbu sloganů.
Annotation in English
The diploma thesis deals with the issue of creating advertising slogans and their characteristics in the trading network. The thesis is divided into three chapters. The first one contains analysis of the specifics of advertising texts, of slogans as an elemental category of an advertising text, and of some linguistic peculiarities of these texts. Second chapter is dedicated to the classification of slogans according to various criteria and a characterization of a final slogan recipient. Third chapter presents an effective elaboration of advertising slogans, main and crucial influences on the slogan creation.
1. Prostudování literatury včetně článků ve sbornících, časopisech apod. se zaměřením na vznik a vývoj reklamy a reklamních sloganů
2. Shromáždění materiálu ve zkoumané oblasti se zaměřením na aktuální reklamní slogany v Rusku
3. Rozbor zkoumaného materiálu z hlediska mezinárodní prosperity
4. Výběrové zpracování námětů a jejich využití při výuce ruštiny
Research Plan
1. Prostudování literatury včetně článků ve sbornících, časopisech apod. se zaměřením na vznik a vývoj reklamy a reklamních sloganů
2. Shromáždění materiálu ve zkoumané oblasti se zaměřením na aktuální reklamní slogany v Rusku
3. Rozbor zkoumaného materiálu z hlediska mezinárodní prosperity
4. Výběrové zpracování námětů a jejich využití při výuce ruštiny
Recommended resources
Monzel, M. 99 tipů pro úspěšnější reklamu. Praha : Grada Publishing, 2009. 198 s.
Vysekalová, J., Mikeš, J. Image a reklamní identita. Praha : Grada Publishing, 2009. 192 s.
Křížek, Z., Crha, I. Jak psát reklamní text. Praha : Grada Publishing. 2012. 224 s.
Vysekalová, J. Psychologie reklamy. Praha : Grada Publishing. 2007. 208 s.
Beckwith, H. Jak prodat neviditelné. Praha : Pragma. 2010. 208 s.
Toman, M. Intuitivní reklama. Praha : Management Press. 2006. 252 s.
Helth, Ch., Health, D. Jak zaujmout hned napoprvé. Praha : Ikar. 2009. 280 s.
Pospíšil, J., Závodná, L. S. Jak na reklamu. Praha : Computer Media. 2012. 144 s.
Krupka, J. Česká reklama. Praha : Bizbooks. 2012. 264 s.
Jurášková, O., Horňák, P. Velký slovník marketingových komunikací. Praha : Grada Publishing. 2012. 272 s.
Trčková, V. Jazyková analýza reklamních sloganů. Univerzita Palackého v Olomouci. 2009.
Sahánková, J. Gastronomie (v reklamě) z hlediska lexikálního a gramatického. Západočeská univerzita. 2011.
Recommended resources
Monzel, M. 99 tipů pro úspěšnější reklamu. Praha : Grada Publishing, 2009. 198 s.
Vysekalová, J., Mikeš, J. Image a reklamní identita. Praha : Grada Publishing, 2009. 192 s.
Křížek, Z., Crha, I. Jak psát reklamní text. Praha : Grada Publishing. 2012. 224 s.
Vysekalová, J. Psychologie reklamy. Praha : Grada Publishing. 2007. 208 s.
Beckwith, H. Jak prodat neviditelné. Praha : Pragma. 2010. 208 s.
Toman, M. Intuitivní reklama. Praha : Management Press. 2006. 252 s.
Helth, Ch., Health, D. Jak zaujmout hned napoprvé. Praha : Ikar. 2009. 280 s.
Pospíšil, J., Závodná, L. S. Jak na reklamu. Praha : Computer Media. 2012. 144 s.
Krupka, J. Česká reklama. Praha : Bizbooks. 2012. 264 s.
Jurášková, O., Horňák, P. Velký slovník marketingových komunikací. Praha : Grada Publishing. 2012. 272 s.
Trčková, V. Jazyková analýza reklamních sloganů. Univerzita Palackého v Olomouci. 2009.
Sahánková, J. Gastronomie (v reklamě) z hlediska lexikálního a gramatického. Západočeská univerzita. 2011.