Práce se zabývá projektovou výukou na ZŠ. Teoretická část popisuje elementární znaky projektové metody a demonstruje její výhody a nevýhody. Další část je věnována plánování projektu a krokům, které jsou nezbytné pro úspěšnou realizaci projektu. Praktická část analyzuje data získaná na konkrétní ZŠ a prozkoumává atraktivitu projektové výuky mezi žáky a učiteli. Závěr práce komentuje slabé a silné stránky realizovaného projektu a navrhuje řešení jeho problematických částí.
Anotace v angličtině
The thesis deals with project method at primary school. The theoretical part describes the essential parts of the method and demonstrates its advantages and also disadvantages. The next part is dedicated to planning of the project and to steps needed for a successful realization of the project. The practical part analyzes the gathered data and investigates the atractiveness of PBL among learners and their teachers. The last part of the thesis comments weaknesses and also strenghth points of the project and suggests solution of its problematic parts.
Klíčová slova
projektová výuka, základní škola, plánování, výhody, nevýhody, průzkum, komiks
Práce se zabývá projektovou výukou na ZŠ. Teoretická část popisuje elementární znaky projektové metody a demonstruje její výhody a nevýhody. Další část je věnována plánování projektu a krokům, které jsou nezbytné pro úspěšnou realizaci projektu. Praktická část analyzuje data získaná na konkrétní ZŠ a prozkoumává atraktivitu projektové výuky mezi žáky a učiteli. Závěr práce komentuje slabé a silné stránky realizovaného projektu a navrhuje řešení jeho problematických částí.
Anotace v angličtině
The thesis deals with project method at primary school. The theoretical part describes the essential parts of the method and demonstrates its advantages and also disadvantages. The next part is dedicated to planning of the project and to steps needed for a successful realization of the project. The practical part analyzes the gathered data and investigates the atractiveness of PBL among learners and their teachers. The last part of the thesis comments weaknesses and also strenghth points of the project and suggests solution of its problematic parts.
Klíčová slova
projektová výuka, základní škola, plánování, výhody, nevýhody, průzkum, komiks
Shromáždění a prostudování odborné literatury týkající se tématu.
Příprava podkladů pro výzkum.
Provedení výzkumu.
Shromáždění dat a jejich analýza.
Vyvození závěrů výzkumu a jejich použití v praxi.
Sepsání diplomové práce při dodržení formálních aspektů.
Zásady pro vypracování
Pravidelné konzultace s vedoucí diplomové práce.
Shromáždění a prostudování odborné literatury týkající se tématu.
Příprava podkladů pro výzkum.
Provedení výzkumu.
Shromáždění dat a jejich analýza.
Vyvození závěrů výzkumu a jejich použití v praxi.
Sepsání diplomové práce při dodržení formálních aspektů.
Seznam doporučené literatury
Boss, S., Krauss, J. (2008). Reinventing Project-Based Learning: Your Field Guide to Real-World Projects in the Digital Age. Washington D.C.: International Society for Technology in Education.
Brophy, J. (2004). Motivating Students to Learn. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
Dewey, J. (1997). Experience and Education. Free Press.
Dewey, J. (1966). The Child and the Curiculum. Chicago: The University of Chicago Press.
Dörnyei, Z. (2001). Motivational Strategies in the Language Classroom. Cambridge: Cambridge University Press.
Harmer, J. (2001). The Practice of English Language Teaching, 3rd Edition. Longman Publishing Group.
Lightbown, P. & Spada, N. (1999). How Languages are Learned (2nd ed.). Oxford: Oxford University Press.
Stevenson, J.A. (1922). The Project Method of Teaching. New York: The Macmillan Company.
Stoller, F. (2002). Project Work: A Means to Promote Language and Content. In Jack, C. Richards & Willy, A. Renandya (Eds.) Methodology in Language Teaching: an anthology of Current Practice (p. 107-120). Cambridge: Cambridge University Press.
Seznam doporučené literatury
Boss, S., Krauss, J. (2008). Reinventing Project-Based Learning: Your Field Guide to Real-World Projects in the Digital Age. Washington D.C.: International Society for Technology in Education.
Brophy, J. (2004). Motivating Students to Learn. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
Dewey, J. (1997). Experience and Education. Free Press.
Dewey, J. (1966). The Child and the Curiculum. Chicago: The University of Chicago Press.
Dörnyei, Z. (2001). Motivational Strategies in the Language Classroom. Cambridge: Cambridge University Press.
Harmer, J. (2001). The Practice of English Language Teaching, 3rd Edition. Longman Publishing Group.
Lightbown, P. & Spada, N. (1999). How Languages are Learned (2nd ed.). Oxford: Oxford University Press.
Stevenson, J.A. (1922). The Project Method of Teaching. New York: The Macmillan Company.
Stoller, F. (2002). Project Work: A Means to Promote Language and Content. In Jack, C. Richards & Willy, A. Renandya (Eds.) Methodology in Language Teaching: an anthology of Current Practice (p. 107-120). Cambridge: Cambridge University Press.