Tato diplomová práce se zabývá použitím autentických materiálů při výuce anglické konverzace na základních školách na druhém stupni v České republice. V práci jsou popsány autentické materiály, jejich využití a přínos pro výuku anglického jazyka při hodinách konverzace. Jsou zde zmíněny možné nevýhody spojené s výukou autentických materiálů.. Tato práce se také věnuje komunikativní metodě, která se opírá o využití autentických materiálů. Praktická část se skládá ze dvou výzkumů prostřednictvím dotazníků a interview. První výzkum poskytuje informace týkající se frekvence a oblíbenosti používání autentických materiálů u žáků a učitelů. Výsledky tohoto výzkumu jsou doplněny o grafy a jejich popis. Druhý výzkum byl proveden prostřednictvím interview. Zabývá se názory, zkušenostmi a postřehy českého učitele na téma využití autentických materiálů při výuce anglické konverzace. Výsledky ukazují, že polovina dotazovaných učitelů používá autentické materiály při své výuce, dále bylo zjištěno, že všichni dotazovaní učitelé pokládají autentické matriály užitečné pro zlepšení úrovně žáků v anglickém jazyce, ale pokládají zejména přípravu hodin s využitím autentických materiálů za náročnou.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the matter of using authentic materials in teaching English conversation at basic schools in The Czech Republic. It provides essential information about what authentic materials are, how they can be used at English conversation classes and the benefit what authentic materials bring to the pupils. It also explains the possible difficulties connected with the usage of authentic materials in teaching. It takes a closer look at the teaching through the Communicative approach with the help of authentic materials. The research part consists of the frequency and popularity of using authentic materials found out by questionnaires at basic schools followed by an interview with one of the teachers that has experience with authentic materials in teaching English conversation and her opinions and remarks on that issue. The results show that about half of the questioned teachers use authentic materials in teaching English conversation, all of them find authentic materials useful but they consider the preparation of activities connected with authentic materials demanding.
Klíčová slova
autentické materiály, Dvd, písničky, brožury, definice autentických materiálů, přínos, obtíže, motivace, konverzace, pravidla, strategie, metoda komunikačního vyučování, vedení třídy
Klíčová slova v angličtině
authentic materials, Dvd, songs, brochures, definitins of authentic materials, benefit, difficulties, motivation, conversation, rules, strategies, The Communicative approach, class management
Rozsah průvodní práce
52 s. ( 97 811)
Jazyk
AN
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá použitím autentických materiálů při výuce anglické konverzace na základních školách na druhém stupni v České republice. V práci jsou popsány autentické materiály, jejich využití a přínos pro výuku anglického jazyka při hodinách konverzace. Jsou zde zmíněny možné nevýhody spojené s výukou autentických materiálů.. Tato práce se také věnuje komunikativní metodě, která se opírá o využití autentických materiálů. Praktická část se skládá ze dvou výzkumů prostřednictvím dotazníků a interview. První výzkum poskytuje informace týkající se frekvence a oblíbenosti používání autentických materiálů u žáků a učitelů. Výsledky tohoto výzkumu jsou doplněny o grafy a jejich popis. Druhý výzkum byl proveden prostřednictvím interview. Zabývá se názory, zkušenostmi a postřehy českého učitele na téma využití autentických materiálů při výuce anglické konverzace. Výsledky ukazují, že polovina dotazovaných učitelů používá autentické materiály při své výuce, dále bylo zjištěno, že všichni dotazovaní učitelé pokládají autentické matriály užitečné pro zlepšení úrovně žáků v anglickém jazyce, ale pokládají zejména přípravu hodin s využitím autentických materiálů za náročnou.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the matter of using authentic materials in teaching English conversation at basic schools in The Czech Republic. It provides essential information about what authentic materials are, how they can be used at English conversation classes and the benefit what authentic materials bring to the pupils. It also explains the possible difficulties connected with the usage of authentic materials in teaching. It takes a closer look at the teaching through the Communicative approach with the help of authentic materials. The research part consists of the frequency and popularity of using authentic materials found out by questionnaires at basic schools followed by an interview with one of the teachers that has experience with authentic materials in teaching English conversation and her opinions and remarks on that issue. The results show that about half of the questioned teachers use authentic materials in teaching English conversation, all of them find authentic materials useful but they consider the preparation of activities connected with authentic materials demanding.
Klíčová slova
autentické materiály, Dvd, písničky, brožury, definice autentických materiálů, přínos, obtíže, motivace, konverzace, pravidla, strategie, metoda komunikačního vyučování, vedení třídy
Klíčová slova v angličtině
authentic materials, Dvd, songs, brochures, definitins of authentic materials, benefit, difficulties, motivation, conversation, rules, strategies, The Communicative approach, class management
Zásady pro vypracování
Pravidelné schůzky s vedoucí diplomové práce.
Shromáždění a prostudování odborné literatury týkající se tématu.
Příprava podkladů pro výzkum.
Provedení výzkumu na školách (experiment, dotazování).
Shromáždění dat a jejich analýza.
Vyvození závěrů výzkumu a jejich použití v praxi.
Sepsání diplomové práce při dodržení formálních aspektů.
Zásady pro vypracování
Pravidelné schůzky s vedoucí diplomové práce.
Shromáždění a prostudování odborné literatury týkající se tématu.
Příprava podkladů pro výzkum.
Provedení výzkumu na školách (experiment, dotazování).
Shromáždění dat a jejich analýza.
Vyvození závěrů výzkumu a jejich použití v praxi.
Sepsání diplomové práce při dodržení formálních aspektů.
Seznam doporučené literatury
Kenny, T. & Woo, L. (2012). Nice Talking to You, London, Cambridge University Press
Klippel, F. (2000). Keep talking, London, Cambridge University Press
Jones, L. (2007). Let?s talk (2nd. ed.). London, Cambridge University Press
Srivener, J. (2005). Learning English, Oxford, Macmillian Publishers Limited
Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching, Essex, Pearson Education Limited
(AErik Jacobson, Sophie Degene Victoria Purcell ?Gates: A handbook for practitioners- Using Authentic Materials and A c t I v i t i e s in the Classroom)
http://www.readingmatrix.com/articles/berardo/article.pdf /THE USE OF AUTHENTIC MATERIALS IN THE TEACHING OF READING
(AErik Jacobson, Sophie Degene Victoria Purcell ?Gates: A handbook for practitioners- Using Authentic Materials and A c t I v i t i e s in the Classroom)
http://www.readingmatrix.com/articles/berardo/article.pdf /THE USE OF AUTHENTIC MATERIALS IN THE TEACHING OF READING