Tato diplomová práce se zabývá mluveným projevem v anglického jazyka a jak může být zlepšen používáním písní a říkanek. V teoretické části je vysvětlen pojem connected speech, prvky, které jej tvoří a možné způsoby a důvody k používání písní a říkanek v hodinách anglického jazyka. Praktická část práce se zabývá výzkumem, který byl realizován za základní škole. JEho výsledky jsou popsány pomocí grafů, tabulek a komentářů. V závěru práce jsou popsány důsledky pro učitele, možnosti budoucího výzkumu a omezení provedeného výzkumu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with connected speech in English and how it can be improved when using songs and rhymes. In the theoretical background chapter, the term connected speech is described, individual aspects of connected speech are explained and possible ways and reasons of using songs and rhymes in English lessons. The second part of the thesis describes the classroom research carried out at the elementary school. Its results are presented in graphs and tables and commented upon. Finally, implications for teachers, limitations of the research which had occurred and possible suggestions for further research are discussed.
Klíčová slova
mluvený projev, vyučování, výslovnost, rytmus, intonace, vázání slov, třídní výzkum
Klíčová slova v angličtině
connected speech, teaching, pronunciation,rhythm, intonation, linking, class research
Rozsah průvodní práce
55 str
Jazyk
AN
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá mluveným projevem v anglického jazyka a jak může být zlepšen používáním písní a říkanek. V teoretické části je vysvětlen pojem connected speech, prvky, které jej tvoří a možné způsoby a důvody k používání písní a říkanek v hodinách anglického jazyka. Praktická část práce se zabývá výzkumem, který byl realizován za základní škole. JEho výsledky jsou popsány pomocí grafů, tabulek a komentářů. V závěru práce jsou popsány důsledky pro učitele, možnosti budoucího výzkumu a omezení provedeného výzkumu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with connected speech in English and how it can be improved when using songs and rhymes. In the theoretical background chapter, the term connected speech is described, individual aspects of connected speech are explained and possible ways and reasons of using songs and rhymes in English lessons. The second part of the thesis describes the classroom research carried out at the elementary school. Its results are presented in graphs and tables and commented upon. Finally, implications for teachers, limitations of the research which had occurred and possible suggestions for further research are discussed.
Klíčová slova
mluvený projev, vyučování, výslovnost, rytmus, intonace, vázání slov, třídní výzkum
Klíčová slova v angličtině
connected speech, teaching, pronunciation,rhythm, intonation, linking, class research
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury zaměřené na danou problematiku.
Studium dokumentů spojené s tématem práce.
Organizace použitelných zdrojů.
Písemné zpracování poznatků za použití odborné literatury.
Pravidelné a průběžné konzultace s vedoucím práce
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury zaměřené na danou problematiku.
Studium dokumentů spojené s tématem práce.
Organizace použitelných zdrojů.
Písemné zpracování poznatků za použití odborné literatury.
Pravidelné a průběžné konzultace s vedoucím práce
Seznam doporučené literatury
Roach, P. (2001). Phonetics. Oxford: Oxford University Press.
Roach, P. (2009). English phonetics and phonology: a practical course. Cambridge: Cambridge University Press
Laver, J. (1994). Principles of phonetics. Cambridge: Cambridge University Press.
?Teaching Connected Speech? Humanising Language Teaching. Apr 2011. Web. 21 Oct 2012
Developing pronunciation through songs? Teaching English ? BBC- British Council
Crystal, D. (2003). A dictionary of linguistics & phonetics. Malden: Blackwell
Seznam doporučené literatury
Roach, P. (2001). Phonetics. Oxford: Oxford University Press.
Roach, P. (2009). English phonetics and phonology: a practical course. Cambridge: Cambridge University Press
Laver, J. (1994). Principles of phonetics. Cambridge: Cambridge University Press.
?Teaching Connected Speech? Humanising Language Teaching. Apr 2011. Web. 21 Oct 2012
Developing pronunciation through songs? Teaching English ? BBC- British Council
Crystal, D. (2003). A dictionary of linguistics & phonetics. Malden: Blackwell