Diplomová práce "Čtenářské preference odlišných generací" se zaměřuje na komplexní analýzu čtenářských preferencí a čtenářských návyků současných dětí a adolescentů prostřednictvím výzkumů a akademických článků, které se touto problematikou zabývaly posledních několik let. Dále bere na zřetel vliv informačních technologií na již zmíněné čtenářské preference a návyky dětí, jakožto vliv filmových adaptací na četbu knih.
Praktická část je věnována výzkumu čtenářských preferencí za pomoci městských knihoven a také, které vyplňovali žáci základních škol ve školním prostředí. Samotný výzkum uzavírá část věnovaná experimentu, který se zabýval vlivem autentických textů na motivaci a čtenářské preference dětí. Cíle, podmínky a jednotlivé fáze výzkumu jsou pečlivě popsány a shrnuty společně s výsledky výzkumu s nimi souvisejícími komentáři a doporučením aplikace výsledků na výuku anglického jazyka.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the reading preferences of contemporary children, examines the affection of IT to their reading habits. The thesis acquaints with the surveys concerning children's and teenagers' reading habits and preferences, made within the last decade, and summarizes their results. The practical part of the thesis is dedicated to the research. The author's own research focuses on the analysis of the Czech children's reading preferences by librarians' statistics and questionnaires given to children themselves. The research part is concluded by the school reading experiment. The objectives, conditions and stages of both researches are thoroughly described and the results of the survey are summarized and commented from different points of view.
Klíčová slova
čtenářské preference, čtenářské návyky, Česká republika, Anglicky mluvící země, fantasy literatura, upířy, Harry Potter, Pán Prstenů, Hunger Games, Upíří deníky, Stmívání
Klíčová slova v angličtině
reading preferences, reading habits, Czech Republic, English speaking countries, fantasy literature, vampires, Harry Potter, Lord of the Rings, The Hunger Games, Vampire Diaries, Twilight
Rozsah průvodní práce
41 s. , 10 s. příloh
Jazyk
AN
Anotace
Diplomová práce "Čtenářské preference odlišných generací" se zaměřuje na komplexní analýzu čtenářských preferencí a čtenářských návyků současných dětí a adolescentů prostřednictvím výzkumů a akademických článků, které se touto problematikou zabývaly posledních několik let. Dále bere na zřetel vliv informačních technologií na již zmíněné čtenářské preference a návyky dětí, jakožto vliv filmových adaptací na četbu knih.
Praktická část je věnována výzkumu čtenářských preferencí za pomoci městských knihoven a také, které vyplňovali žáci základních škol ve školním prostředí. Samotný výzkum uzavírá část věnovaná experimentu, který se zabýval vlivem autentických textů na motivaci a čtenářské preference dětí. Cíle, podmínky a jednotlivé fáze výzkumu jsou pečlivě popsány a shrnuty společně s výsledky výzkumu s nimi souvisejícími komentáři a doporučením aplikace výsledků na výuku anglického jazyka.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the reading preferences of contemporary children, examines the affection of IT to their reading habits. The thesis acquaints with the surveys concerning children's and teenagers' reading habits and preferences, made within the last decade, and summarizes their results. The practical part of the thesis is dedicated to the research. The author's own research focuses on the analysis of the Czech children's reading preferences by librarians' statistics and questionnaires given to children themselves. The research part is concluded by the school reading experiment. The objectives, conditions and stages of both researches are thoroughly described and the results of the survey are summarized and commented from different points of view.
Klíčová slova
čtenářské preference, čtenářské návyky, Česká republika, Anglicky mluvící země, fantasy literatura, upířy, Harry Potter, Pán Prstenů, Hunger Games, Upíří deníky, Stmívání
Klíčová slova v angličtině
reading preferences, reading habits, Czech Republic, English speaking countries, fantasy literature, vampires, Harry Potter, Lord of the Rings, The Hunger Games, Vampire Diaries, Twilight
Zásady pro vypracování
Vyhledání príslušné literatury a ostatních pramenu týkajících se daného tématu
Studium vybrané literatury a ostatních zdroju
Vypracování konceptu diplomové práce a prehledu kapitol diplomové práce
Pravidelné konzultace s vedoucím práce, prubežné informování o postupu práce
Predložení kompletní první verze diplomové práce ke kontrole
Predložení konecné verze
Zásady pro vypracování
Vyhledání príslušné literatury a ostatních pramenu týkajících se daného tématu
Studium vybrané literatury a ostatních zdroju
Vypracování konceptu diplomové práce a prehledu kapitol diplomové práce
Pravidelné konzultace s vedoucím práce, prubežné informování o postupu práce
Predložení kompletní první verze diplomové práce ke kontrole
Predložení konecné verze
Seznam doporučené literatury
HOMOLOVÁ, K. Pubescentní čtenářství a perspektivy jeho rozvoje ve školní literární
výchově. In: Literární výchova jako cesta k četbě: sborník z mezinárodního semináře, Ústí
nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně, 2008, str. 113-119.
LEDERBUCHOVÁ, L. Dítě a kniha: o čtenářství jedenáctiletých. Plzeň: Aleš Čeněk,
2004.
NUTTALL, C. (1982) Teaching Reading Skills in a Foreign Language, Practical Language Teaching Series, Heinemann Educational, London, ISBN 0 435 28973
TOMAN, J. Vybrané kapitoly z teorie dětské literatury. České Budějovice: Pedagogická
fakulta JU Č. Budějovice, 1992.
Seznam doporučené literatury
HOMOLOVÁ, K. Pubescentní čtenářství a perspektivy jeho rozvoje ve školní literární
výchově. In: Literární výchova jako cesta k četbě: sborník z mezinárodního semináře, Ústí
nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně, 2008, str. 113-119.
LEDERBUCHOVÁ, L. Dítě a kniha: o čtenářství jedenáctiletých. Plzeň: Aleš Čeněk,
2004.
NUTTALL, C. (1982) Teaching Reading Skills in a Foreign Language, Practical Language Teaching Series, Heinemann Educational, London, ISBN 0 435 28973
TOMAN, J. Vybrané kapitoly z teorie dětské literatury. České Budějovice: Pedagogická