Diplomová práce je zaměřena na způsob výuky administrativního stylu na různých typech SŠ. Pro získání představy o didaktickém slohovém systému SŠ byla provedena analýza vybraných učebnic českého jazyka. Následně byla provedena komparace daných učebnic. Dále byly v práci vyhodnoceny dotazníky rozdané učitelům a studentům různých typů škol. Vyhodnocení dotazníků poskytlo náhled na to, které z analyzovaných učebnic jsou nejčastěji užívané při výuce.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on education techniques of the administrative style that are used at various types of high schools. In order to get notion of the didactic stylistic system applied in high schools, an analysis and consecutive comparison of selected textbooks were executed. Furthermore was made an evaluation of questionnaires which had been handed to teachers and students from different high schools. Thus was gained an overview which of the selected textbooks are the most used for class-work.
Diplomová práce je zaměřena na způsob výuky administrativního stylu na různých typech SŠ. Pro získání představy o didaktickém slohovém systému SŠ byla provedena analýza vybraných učebnic českého jazyka. Následně byla provedena komparace daných učebnic. Dále byly v práci vyhodnoceny dotazníky rozdané učitelům a studentům různých typů škol. Vyhodnocení dotazníků poskytlo náhled na to, které z analyzovaných učebnic jsou nejčastěji užívané při výuce.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on education techniques of the administrative style that are used at various types of high schools. In order to get notion of the didactic stylistic system applied in high schools, an analysis and consecutive comparison of selected textbooks were executed. Furthermore was made an evaluation of questionnaires which had been handed to teachers and students from different high schools. Thus was gained an overview which of the selected textbooks are the most used for class-work.
1. Seznámit se s doporučenou literaturou.
2. Vymezit cíl a metody výzkumu.
3. Vyslovit hypotézy s ohledem na cíl práce.
4. Provést výzkum ve vybraných ročnících na SŠ.
5. Utřídit a vyhodnotit výsledky šetření a provést
srovnání s vyslovenými předpoklady.
6. Závěry, náměty a doporučení pro vyučovací praxi.
Zásady pro vypracování
1. Seznámit se s doporučenou literaturou.
2. Vymezit cíl a metody výzkumu.
3. Vyslovit hypotézy s ohledem na cíl práce.
4. Provést výzkum ve vybraných ročnících na SŠ.
5. Utřídit a vyhodnotit výsledky šetření a provést
srovnání s vyslovenými předpoklady.
6. Závěry, náměty a doporučení pro vyučovací praxi.
Seznam doporučené literatury
ČECHOVÁ, M. Čeština a její vyučování. Praha, 1998.
ČECHOVÁ, M. Charakteristika administrativního stylu. Naše řeč, 72, 1989, s. 1-10.
ČECHOVÁ, M. K přípravě produkční slohové práce. Český jazyk a literatura, 32, 1981-1982, s. 158-170.
ČECHOVÁ, M. a kol. Současná česká stylistika. Praha, 2003.
HAUSENBLAS, O. Vrátíme smysl hodinám češtiny? Praha, 1990.
KOŽMÍN, Z. Tvořivý sloh. Praha, 1995.
KOŽMÍN, Z. Předpoklady tvořivého slohu ve škole. Český jazyk a literatura, 33, 1982-1983, s. 390-399.
Seznam doporučené literatury
ČECHOVÁ, M. Čeština a její vyučování. Praha, 1998.
ČECHOVÁ, M. Charakteristika administrativního stylu. Naše řeč, 72, 1989, s. 1-10.
ČECHOVÁ, M. K přípravě produkční slohové práce. Český jazyk a literatura, 32, 1981-1982, s. 158-170.
ČECHOVÁ, M. a kol. Současná česká stylistika. Praha, 2003.
HAUSENBLAS, O. Vrátíme smysl hodinám češtiny? Praha, 1990.
KOŽMÍN, Z. Tvořivý sloh. Praha, 1995.
KOŽMÍN, Z. Předpoklady tvořivého slohu ve škole. Český jazyk a literatura, 33, 1982-1983, s. 390-399.