Práce stručně popisuje a porovnává nejrozšířenější vektorové grafické editory vhodné pro výuku na základních školách. Představuje pracovní prostředí, nástroje a funkce editoru Inkscape. Práce obsahuje sadu vlastních příkladů vhodných pro výuku vektorové grafiky na 2. stupni základních škol. Příklady jsou doplněny o metodické pokyny.
Anotace v angličtině
The thesis briefly describes and compares the most common vector graphics editors suitable for teaching in primary schools. It introduces the user interface, tools and functions editor Inkscape. The thesis contains own set of examples for teaching vector graphics on the upper primary schools. Examples are supplemented by guidelines.
Práce stručně popisuje a porovnává nejrozšířenější vektorové grafické editory vhodné pro výuku na základních školách. Představuje pracovní prostředí, nástroje a funkce editoru Inkscape. Práce obsahuje sadu vlastních příkladů vhodných pro výuku vektorové grafiky na 2. stupni základních škol. Příklady jsou doplněny o metodické pokyny.
Anotace v angličtině
The thesis briefly describes and compares the most common vector graphics editors suitable for teaching in primary schools. It introduces the user interface, tools and functions editor Inkscape. The thesis contains own set of examples for teaching vector graphics on the upper primary schools. Examples are supplemented by guidelines.
1. Stručně popište a porovnejte nejrozšířenější vektorové grafické editory
vhodné pro výuku na ZŠ.
2. Představte pracovní prostředí, nástroje a funkce editoru Inkscape.
3. Navrhněte a vytvořte sadu vlastních příkladů vhodných pro výuku
vektorové grafiky na 2. stupni ZŠ.
4. Příklady doplňte o metodické pokyny.
Zásady pro vypracování
1. Stručně popište a porovnejte nejrozšířenější vektorové grafické editory
vhodné pro výuku na ZŠ.
2. Představte pracovní prostředí, nástroje a funkce editoru Inkscape.
3. Navrhněte a vytvořte sadu vlastních příkladů vhodných pro výuku
vektorové grafiky na 2. stupni ZŠ.
4. Příklady doplňte o metodické pokyny.
Seznam doporučené literatury
VANÍČEK, Jiří. Informatika pro základní školy. 2. díl.
Vyd. 1. Brno: ComputerPress, 2005, 88 s. Učebnice (ComputerPress).
ISBN 80-251-0630-6.
VANÍČEK, Jiří. Metodická příručka: informatika
pro základní školy. 2. díl. Vyd. 1. Brno: ComputerPress, 2005, 39 s.
Metodika (ComputerPress). ISBN 80-251-0631-4.
KOVÁŘOVÁ, Libuše, Vladimír NĚMEC, Michal JIŘÍČEK
a Pavel NAVRÁTIL. Informatika pro základní školy. Vyd. 2.
Kralice na Hané: Computer Media, 2009, 3 sv. (88, 88, 88 s.).
ISBN 978-80-7402-017-93.
KOVÁŘOVÁ, Libuše. Počítačová grafika na základní škole:
[metodická příručka pro učitele]. Vyd. 1. Bedihošť: Computer
Media, 2004, 120 s. Vzdělávání, které baví. ISBN 80-86686-15-9.
NAVRÁTIL, Pavel. Počítačová grafika a multimédia.
Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2007, 112 s.
ISBN 80-86686-77-9.
Seznam doporučené literatury
VANÍČEK, Jiří. Informatika pro základní školy. 2. díl.
Vyd. 1. Brno: ComputerPress, 2005, 88 s. Učebnice (ComputerPress).
ISBN 80-251-0630-6.
VANÍČEK, Jiří. Metodická příručka: informatika
pro základní školy. 2. díl. Vyd. 1. Brno: ComputerPress, 2005, 39 s.
Metodika (ComputerPress). ISBN 80-251-0631-4.
KOVÁŘOVÁ, Libuše, Vladimír NĚMEC, Michal JIŘÍČEK
a Pavel NAVRÁTIL. Informatika pro základní školy. Vyd. 2.
Kralice na Hané: Computer Media, 2009, 3 sv. (88, 88, 88 s.).
ISBN 978-80-7402-017-93.
KOVÁŘOVÁ, Libuše. Počítačová grafika na základní škole:
[metodická příručka pro učitele]. Vyd. 1. Bedihošť: Computer
Media, 2004, 120 s. Vzdělávání, které baví. ISBN 80-86686-15-9.
NAVRÁTIL, Pavel. Počítačová grafika a multimédia.
Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2007, 112 s.
ISBN 80-86686-77-9.