Diplomová práce pojednává o problematice volného času jako prevenci společensky nevhodného chování. Práce je rozdělena do tří částí. V první části jsou čtenáři seznámeni se základními pojmy pedagogiky volného času a zařízeními, která se orientují na volný čas dětí a mládeže. Druhá část se zaměřuje na společensky nevhodné chování, nejčastější sociálně patologické jevy a možná preventivní opatření. Praktická část je vystavěna na dotazníkovém šetření a třech kazuistikách. Poslední část zhodnocuje aktuální situaci v Mar. Lázních.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with active free-time spending of elementary school children and youth as a prevention of socially improper behavior. The thesis is divided into 3 parts. The opening chapters inform the readers about basic concepts of free-time pedagogic and about related institutions, which focus on active free-time spending of children and youth. The second part of thesis deals with socially improper behavior, social pathological phenomenon and possible precautions. The practical part of the thesis is based on questionnaire research and three case studies. The last part evaluates current situation in Mar. Lázně.
Diplomová práce pojednává o problematice volného času jako prevenci společensky nevhodného chování. Práce je rozdělena do tří částí. V první části jsou čtenáři seznámeni se základními pojmy pedagogiky volného času a zařízeními, která se orientují na volný čas dětí a mládeže. Druhá část se zaměřuje na společensky nevhodné chování, nejčastější sociálně patologické jevy a možná preventivní opatření. Praktická část je vystavěna na dotazníkovém šetření a třech kazuistikách. Poslední část zhodnocuje aktuální situaci v Mar. Lázních.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with active free-time spending of elementary school children and youth as a prevention of socially improper behavior. The thesis is divided into 3 parts. The opening chapters inform the readers about basic concepts of free-time pedagogic and about related institutions, which focus on active free-time spending of children and youth. The second part of thesis deals with socially improper behavior, social pathological phenomenon and possible precautions. The practical part of the thesis is based on questionnaire research and three case studies. The last part evaluates current situation in Mar. Lázně.
Zpracování bibliografie zkoumané problematiky a studium literatury
Zpracování teoretické části: organizace a sdružení zabývající se volným časem dětí a mládeže, charakteristika věkové skupiny, co rozumíme společensky nevhodným chováním
Zpracování praktické části: průzkum a dotazníky na prvním a druhém stupni ZŠ a během letních táborů
Výzkum konkrétních možností zájmové činnosti v Mar. Lázních
Problémy menších měst při poskytování zájmové činnosti
Vyhodnocení výsledků výzkumu, závěrečné shrnutí, využití získaných poznatků v praxi
Zásady pro vypracování
Zpracování bibliografie zkoumané problematiky a studium literatury
Zpracování teoretické části: organizace a sdružení zabývající se volným časem dětí a mládeže, charakteristika věkové skupiny, co rozumíme společensky nevhodným chováním
Zpracování praktické části: průzkum a dotazníky na prvním a druhém stupni ZŠ a během letních táborů
Výzkum konkrétních možností zájmové činnosti v Mar. Lázních
Problémy menších měst při poskytování zájmové činnosti
Vyhodnocení výsledků výzkumu, závěrečné shrnutí, využití získaných poznatků v praxi
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, HOFBAUER, Břetislav, PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogické ovlivňování volného času: Současné trendy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.