Tématem diplomové práce je PR neziskových organizací z řad poskytovatelů sociálních služeb. Cílem této práce je poznat struktury PR z řad poskytovatelů sociálních služeb (z řad nestátních neziskových organizací) na Příbramsku, s detailnějším zaměřením na výstupy neziskových organizací.
Práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. Teoretická část se věnuje teoretickým konceptům, které úzce souvisí se zkoumanou problematikou a tvoří tak její východiska. Pozornost je věnovány pojmům: národní hospodářství a neziskový sektor, typům neziskových organizací, organizacím poskytujících sociální služby a teoretickým konceptům Public Relations. V závěru teoretické části jsou teoretická východiska shrnuta.
Empirická část se věnuje metodologickým aspektům prováděného výzkumného šetření a posléze jsou představeny výsledky. Ve výzkumné části práce byly použity dvě výzkumné metody. Data byla interpretována skrze tematické analýzy a SWOT analýzy.
Annotation in English
The theme of this thesis is PR -profit organizations among social service providers. The aim of this work is to understand the structure of PR among social service providers (non-governmental organizations) in Příbram, with a detailed focus on the outcomes of non-profit organizations. The work is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part is devoted to theoretical concepts that are closely related to the issues and thus form the basis. Attention is paid to concepts: the national economy and the non-profit sector, type of nonprofit organizations, organizations providing social services and the theoretical concepts of Public Relations. At the end of the theoretical part is the theoretical background summarized. The empirical part deals with the methodological aspects of the research carried out and then the results are presented. In the research part of the study used two research methods. Data were interpreted through thematic analysis and SWOT analysis.
Keywords
Public relations, nestátní neziskové organizace, prostředky public relations, sociální služby, občanská sdružení, obecně prospěšné společnosti, spolky, neziskový sektor, národní hospodářství, změny v občanském zákoníku
Keywords in English
Public relations, NGOs, public relations means, social services, civic associations, charities, associations, non-profit sector, national economy, changes in the Civil Code
Length of the covering note
74 s. (119 794), I s. (107)
Language
CZ
Annotation
Tématem diplomové práce je PR neziskových organizací z řad poskytovatelů sociálních služeb. Cílem této práce je poznat struktury PR z řad poskytovatelů sociálních služeb (z řad nestátních neziskových organizací) na Příbramsku, s detailnějším zaměřením na výstupy neziskových organizací.
Práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. Teoretická část se věnuje teoretickým konceptům, které úzce souvisí se zkoumanou problematikou a tvoří tak její východiska. Pozornost je věnovány pojmům: národní hospodářství a neziskový sektor, typům neziskových organizací, organizacím poskytujících sociální služby a teoretickým konceptům Public Relations. V závěru teoretické části jsou teoretická východiska shrnuta.
Empirická část se věnuje metodologickým aspektům prováděného výzkumného šetření a posléze jsou představeny výsledky. Ve výzkumné části práce byly použity dvě výzkumné metody. Data byla interpretována skrze tematické analýzy a SWOT analýzy.
Annotation in English
The theme of this thesis is PR -profit organizations among social service providers. The aim of this work is to understand the structure of PR among social service providers (non-governmental organizations) in Příbram, with a detailed focus on the outcomes of non-profit organizations. The work is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part is devoted to theoretical concepts that are closely related to the issues and thus form the basis. Attention is paid to concepts: the national economy and the non-profit sector, type of nonprofit organizations, organizations providing social services and the theoretical concepts of Public Relations. At the end of the theoretical part is the theoretical background summarized. The empirical part deals with the methodological aspects of the research carried out and then the results are presented. In the research part of the study used two research methods. Data were interpreted through thematic analysis and SWOT analysis.
Keywords
Public relations, nestátní neziskové organizace, prostředky public relations, sociální služby, občanská sdružení, obecně prospěšné společnosti, spolky, neziskový sektor, národní hospodářství, změny v občanském zákoníku
Keywords in English
Public relations, NGOs, public relations means, social services, civic associations, charities, associations, non-profit sector, national economy, changes in the Civil Code
Research Plan
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Research Plan
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Recommended resources
ČEPELKA, Oldřich. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Liberec: Nadace Omega, 1997. ISBN 80-902376-0-6.\\
HANNAGAN, Tim. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1996. ISBN 80-8594432-7-7.\\
MATOUŠEK, Oldřich. Sociální služby: Legislativa, ekonomika, plánování, hodnocení. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-310-9.\\
ŠIMKOVÁ, Eva. Management a v praxi neziskových organizací. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008. ISBN 978-80-7041-083-7.\\
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 80-7367-313-4.\\
ŠEDIVÝ, Marek. Úspěšná nezisková organizace. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-4041-6.\\
SILVERMAN, David. Ako robiť kvalitatívny výskum. Praktická příručka. Bratislava: Ikar, 2005. ISBN 80-551-0904-4.\\
PLAMÍNEK, Jiří. Řízení neziskových organizací. Praha: Lotos, 1996. ISBN 80-238-0442-1.\\
NĚMEC, Petr. Public Relations. Zásady komunikace s veřejností. Praha: Management Press, 1993. ISBN 80-85603-26-8.\\
PORTER, David. Publick relations. Transmission & Distribution World: 2012. ISSN: 1087-849.\\
Recommended resources
ČEPELKA, Oldřich. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Liberec: Nadace Omega, 1997. ISBN 80-902376-0-6.\\
HANNAGAN, Tim. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1996. ISBN 80-8594432-7-7.\\
MATOUŠEK, Oldřich. Sociální služby: Legislativa, ekonomika, plánování, hodnocení. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-310-9.\\
ŠIMKOVÁ, Eva. Management a v praxi neziskových organizací. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008. ISBN 978-80-7041-083-7.\\
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 80-7367-313-4.\\
ŠEDIVÝ, Marek. Úspěšná nezisková organizace. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-4041-6.\\
SILVERMAN, David. Ako robiť kvalitatívny výskum. Praktická příručka. Bratislava: Ikar, 2005. ISBN 80-551-0904-4.\\
PLAMÍNEK, Jiří. Řízení neziskových organizací. Praha: Lotos, 1996. ISBN 80-238-0442-1.\\
NĚMEC, Petr. Public Relations. Zásady komunikace s veřejností. Praha: Management Press, 1993. ISBN 80-85603-26-8.\\
PORTER, David. Publick relations. Transmission & Distribution World: 2012. ISSN: 1087-849.\\