Má diplomová práce se zabývá tématem instrukce v pedagogické komunikaci na vybraných základních školách v Plzni. Je dělena do dvou částí, a to do teoretické, kde se zabývám především pedagogickou komunikací, jejími pravidly a také efektivní komunikací. V praktické části jsem prováděla výzkum na dvou základních školách v Plzni. Vyučovací hodiny jsem snímala na videokameru. Poté jsem prováděla jejich doslovný přepis do textové podoby. Instrukce získané z přepisu jsem třídila do tří hledisek. Z hlediska efektivní komunikace, z hlediska gramatiky a z hlediska frekvence. Výsledkem mého výzkumu je popis instrukcí, které se vyskytovaly v pozorovaných vyučovacích hodinách.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the specific instructions given by pedagogue during the communication with students at primary schools in Pilsen. It consists of two parts, theoretical and practical. The first part introduces the basic information and rules of pedagogical communication. It also describes how to be effective during the communication. In the practical part the research was done at two selected schools in Pilsen. The observed lessons were recorded with the video camera and after that they were transcripted. The instructions gotten from the transcription were assessed from three different point of views effective communication, grammar and frequency. As a result of the diploma thesis we can consider the detail description of each instruction which was given by pedagogue during the observed lessons.
Má diplomová práce se zabývá tématem instrukce v pedagogické komunikaci na vybraných základních školách v Plzni. Je dělena do dvou částí, a to do teoretické, kde se zabývám především pedagogickou komunikací, jejími pravidly a také efektivní komunikací. V praktické části jsem prováděla výzkum na dvou základních školách v Plzni. Vyučovací hodiny jsem snímala na videokameru. Poté jsem prováděla jejich doslovný přepis do textové podoby. Instrukce získané z přepisu jsem třídila do tří hledisek. Z hlediska efektivní komunikace, z hlediska gramatiky a z hlediska frekvence. Výsledkem mého výzkumu je popis instrukcí, které se vyskytovaly v pozorovaných vyučovacích hodinách.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the specific instructions given by pedagogue during the communication with students at primary schools in Pilsen. It consists of two parts, theoretical and practical. The first part introduces the basic information and rules of pedagogical communication. It also describes how to be effective during the communication. In the practical part the research was done at two selected schools in Pilsen. The observed lessons were recorded with the video camera and after that they were transcripted. The instructions gotten from the transcription were assessed from three different point of views effective communication, grammar and frequency. As a result of the diploma thesis we can consider the detail description of each instruction which was given by pedagogue during the observed lessons.
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Praha: Paido, 2000. ISNB 80-85931-79-6.\\
ŠEĎOVÁ, K., R. ŠVAŘÍČEK a Z. ŠALAMOUNOVÁ. Komunikace ve třídě. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0085-7.\\
LUKAVSKÁ, Eva. Pozor, děti!. Dobrá Voda: Aleš Čeněk, 2003. ISBN 80-86473-52-X.\\
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.\\
KOPŘIVA, P., J. NOVÁČKOVÁ, D. NEVOLOVÁ a T. KOPŘIVOVÁ. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2008. ISBN 978-80-904030-0-0.\\
VYDROVÁ, Jitka. Rady ke zpívání aneb Co může zpěvákům poradit odborný lékař. Praha: Práh, 2009. ISBN 978-80-7252-252-1.\\
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Praha: Paido, 2000. ISNB 80-85931-79-6.\\
ŠEĎOVÁ, K., R. ŠVAŘÍČEK a Z. ŠALAMOUNOVÁ. Komunikace ve třídě. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0085-7.\\
LUKAVSKÁ, Eva. Pozor, děti!. Dobrá Voda: Aleš Čeněk, 2003. ISBN 80-86473-52-X.\\
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.\\
KOPŘIVA, P., J. NOVÁČKOVÁ, D. NEVOLOVÁ a T. KOPŘIVOVÁ. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2008. ISBN 978-80-904030-0-0.\\
VYDROVÁ, Jitka. Rady ke zpívání aneb Co může zpěvákům poradit odborný lékař. Praha: Práh, 2009. ISBN 978-80-7252-252-1.\\