Práce je zaměřena na strategie ve vyhledávání informací u studentů učitelství. Na začátku obsahuje na úvod do probírané problematiky. Popisuje vyhledávání informací jako proces a jeho účastníky.
Hlavní část páce je tvořena vlastním průzkumem. Ten je realizován pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnili studenti učitelství Pedagogické fakulty. Výzkum sleduje strategie a návyky spojené s vyhledáváním informací při zpracovávání školních prací studentů.
Konec práce pak obsahuje vyhodnocení provedeného výzkumu.
Annotation in English
The thesis is focused on information retrieval strategies od students of pedagogy.At the beginning the introdution to the main topic is included. It describes information retrieval as a process and its participants.
The main part of the document contains the research itself. It is executed as a questionary. Students of pedagogy of The Faculty of Education participated on this research. It watchs strategies and routines connected with information retrieval during students' assignments.
The evaluation of the research is included in the end of the document.
Keywords
vyhledávání informací, strategie ve vyhledávání informací, informační společnost, Web 2.0, interakce člověk-počítač, výzkum, dotazníkové šetření, databáze, učitelství, informační zdroj
Keywords in English
information retrieval, information retrieval strategies, information society, Web 2.0, human-computer interaction, research, questionary, databases, pedagogy, source of information
Length of the covering note
78 s., přílohy: xxxviii s.
Language
CZ
Annotation
Práce je zaměřena na strategie ve vyhledávání informací u studentů učitelství. Na začátku obsahuje na úvod do probírané problematiky. Popisuje vyhledávání informací jako proces a jeho účastníky.
Hlavní část páce je tvořena vlastním průzkumem. Ten je realizován pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnili studenti učitelství Pedagogické fakulty. Výzkum sleduje strategie a návyky spojené s vyhledáváním informací při zpracovávání školních prací studentů.
Konec práce pak obsahuje vyhodnocení provedeného výzkumu.
Annotation in English
The thesis is focused on information retrieval strategies od students of pedagogy.At the beginning the introdution to the main topic is included. It describes information retrieval as a process and its participants.
The main part of the document contains the research itself. It is executed as a questionary. Students of pedagogy of The Faculty of Education participated on this research. It watchs strategies and routines connected with information retrieval during students' assignments.
The evaluation of the research is included in the end of the document.
Keywords
vyhledávání informací, strategie ve vyhledávání informací, informační společnost, Web 2.0, interakce člověk-počítač, výzkum, dotazníkové šetření, databáze, učitelství, informační zdroj
Keywords in English
information retrieval, information retrieval strategies, information society, Web 2.0, human-computer interaction, research, questionary, databases, pedagogy, source of information
Research Plan
1. Popište a zhodnoťte vámi zvolené strategie ve vyhledávání informací.
2. Vytvořte dotazník nebo metodu průzkumu strategií ve vyhledávání informací.
3. Proveďte vlastní průzkum strategií ve vyhledávání informací mezi studenty
učitelství FPE ZČU.
4. Proveďte vyhodnocení získaných dat.
Research Plan
1. Popište a zhodnoťte vámi zvolené strategie ve vyhledávání informací.
2. Vytvořte dotazník nebo metodu průzkumu strategií ve vyhledávání informací.
3. Proveďte vlastní průzkum strategií ve vyhledávání informací mezi studenty
učitelství FPE ZČU.
4. Proveďte vyhodnocení získaných dat.
Recommended resources
PAPÍK, Richard. Strategie vyhledávání informací a elektronické
informační zdroje. 1. vyd. Praha: Velryba, 2011, 192 s.
Podnikání a management. ISBN 978-80-85860-22-1.
PAPÍK, Richard. Vyhledávání informací I. Umění či věda?.
Národní knihovna: knihovnická revue. 2001, č. 1, s. 18-25. ISSN 1214-0678.
Dostupné z http://knihovna.nkp.cz/NKKR0101/0101018.html
ŠKRNA, Jindřich. Interaktivní vyhledávání informací.
Národní knihovna: knihovnická revue. 2002, č. 1, s. 7-19. ISSN 1214-0678.
Dostupné z http://knihovna.nkp.cz/Nkkr0201/0201007.html01018.html
HEAD, Alison J. a EISENBERG. How College Students Seek Information
in the Digital Age [online]. Washington, 2009, 1.12.2009. Dostupné z http:
//projectinfolit.org/pdfs/PIL_Fall2009_Year1Report_12_2009.pdf. Project information literacy progress report. University of Washington.
Recommended resources
PAPÍK, Richard. Strategie vyhledávání informací a elektronické
informační zdroje. 1. vyd. Praha: Velryba, 2011, 192 s.
Podnikání a management. ISBN 978-80-85860-22-1.
PAPÍK, Richard. Vyhledávání informací I. Umění či věda?.
Národní knihovna: knihovnická revue. 2001, č. 1, s. 18-25. ISSN 1214-0678.
Dostupné z http://knihovna.nkp.cz/NKKR0101/0101018.html
ŠKRNA, Jindřich. Interaktivní vyhledávání informací.
Národní knihovna: knihovnická revue. 2002, č. 1, s. 7-19. ISSN 1214-0678.
Dostupné z http://knihovna.nkp.cz/Nkkr0201/0201007.html01018.html
HEAD, Alison J. a EISENBERG. How College Students Seek Information
in the Digital Age [online]. Washington, 2009, 1.12.2009. Dostupné z http:
//projectinfolit.org/pdfs/PIL_Fall2009_Year1Report_12_2009.pdf. Project information literacy progress report. University of Washington.