Diplomová práce "ICT ve výuce ruštiny" se zabývá využitím informačních technologií ve výuce ruského jazyka. Cílem práce je zanalyzovat současný stav využití ICT ve výuce ruského jazyka, zhodnotit zavádění ICT výukových metod do výuky ruštiny, zanalyzovat současný stav učebnic pro výuku ruského jazyka v České republice a zmapovat připravenost učitelů ruštiny v Plzeňském kraji pro použití informačních technologií. Součástí práce je také návrh interaktivních cvičení v programu SMART Notebook 11. Práce se opírá o pedagogický výzkum, který byl proveden formou dotazníku.
Anotace v angličtině
The thesis "ICT in the Russian language teaching" deals with possible use of information technologies in the Russian language teaching. The aim of the thesis is to analyze the current situation of using ICT in the Russian language teaching, to evaluate implementation of the ICT educational methods in the Russian language teaching, to analyze current available range of Russian language students books on the Czech Republic market and the preparedness of teachers of the Russian language in Pilsner region for informational technologies use. The thesis also includes interactive exercises in the program SMART Notebook 11. The thesis is based on pedagogical research, which was realized by the questionnaire.
Diplomová práce "ICT ve výuce ruštiny" se zabývá využitím informačních technologií ve výuce ruského jazyka. Cílem práce je zanalyzovat současný stav využití ICT ve výuce ruského jazyka, zhodnotit zavádění ICT výukových metod do výuky ruštiny, zanalyzovat současný stav učebnic pro výuku ruského jazyka v České republice a zmapovat připravenost učitelů ruštiny v Plzeňském kraji pro použití informačních technologií. Součástí práce je také návrh interaktivních cvičení v programu SMART Notebook 11. Práce se opírá o pedagogický výzkum, který byl proveden formou dotazníku.
Anotace v angličtině
The thesis "ICT in the Russian language teaching" deals with possible use of information technologies in the Russian language teaching. The aim of the thesis is to analyze the current situation of using ICT in the Russian language teaching, to evaluate implementation of the ICT educational methods in the Russian language teaching, to analyze current available range of Russian language students books on the Czech Republic market and the preparedness of teachers of the Russian language in Pilsner region for informational technologies use. The thesis also includes interactive exercises in the program SMART Notebook 11. The thesis is based on pedagogical research, which was realized by the questionnaire.
Analýza současného stavu výuky vzhledem k využití ICT (vhodné učebnice a další didaktický materiál)
Analýza a klasifikace ICT výukových metod
Průzkum ve školách
Návrh praktických cvičení - CD
Zásady pro vypracování
Analýza současného stavu výuky vzhledem k využití ICT (vhodné učebnice a další didaktický materiál)
Analýza a klasifikace ICT výukových metod
Průzkum ve školách
Návrh praktických cvičení - CD
Seznam doporučené literatury
Baranovič, R. a kol. Internet pro střední školy. Praha : Computer Press, 1999. ISBN 80-7226-186-X
Bartoňová, E. Sborník inspirací využití ICT ve výuce: Výstupy z projektu Elektronická školička. Problematika ICT ve vzdělávání. Nový Jičín : Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, 2012. ISBN 978-80-905036-3-2
Brdička, B. Informační a komunikační technologie ve škole: pro vedení škol a ICT metodiky. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, c2010. ISBN 978-80-87000-31-1
Brdička, B. Role internetu ve vzdělávání: studijní materiál pro učitele, snažící se uplatnit moderní technologie ve výuce. Kladno: Aisis, 2003. ISBN 80-239-0106-0
Černá, M. a kol. Internet, Evropská unie a česká škola. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7290-031-5
Folprechtová, J. Výchopňová, J. Raduga 2 - jazykové a komunikativní hry. Plzeň : Fraus, 2004. ISBN 80-7238-378-7
Choděra, R. Didaktika cizích jazyků. Úvod do vědního oboru. Praha: Academia, 2006. ISBN 80-200-1213-3
Jelínek, S. Raduga po-novomu 2: učebnice ruštiny. Plzeň: Fraus, 2008. ISBN 978-80-7238-700-7
Kříž, K. - Zounek, J. Internet pro pedagogy. Jak hledat a najít. Praha : Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0044-1
Kříž, K. - Kunzová, Z. - Zounek, J. Internet nejen pro studenty. Jak hledat a najít. Praha 2003.
Kusala, J. Internet ve škole : možnosti využití informací z internetu ve výuce . Praha : Fortuna, 2000. ISBN 80-7168-709-X
Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: Institut sociálních vztahů, 1999. ISBN 80-85866-33-1
Zounek, J. ICT v životě základních škol. Praha: Triton, 2006. ISBN 80-7254-858-1
Seznam doporučené literatury
Baranovič, R. a kol. Internet pro střední školy. Praha : Computer Press, 1999. ISBN 80-7226-186-X
Bartoňová, E. Sborník inspirací využití ICT ve výuce: Výstupy z projektu Elektronická školička. Problematika ICT ve vzdělávání. Nový Jičín : Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, 2012. ISBN 978-80-905036-3-2
Brdička, B. Informační a komunikační technologie ve škole: pro vedení škol a ICT metodiky. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, c2010. ISBN 978-80-87000-31-1
Brdička, B. Role internetu ve vzdělávání: studijní materiál pro učitele, snažící se uplatnit moderní technologie ve výuce. Kladno: Aisis, 2003. ISBN 80-239-0106-0
Černá, M. a kol. Internet, Evropská unie a česká škola. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7290-031-5
Folprechtová, J. Výchopňová, J. Raduga 2 - jazykové a komunikativní hry. Plzeň : Fraus, 2004. ISBN 80-7238-378-7
Choděra, R. Didaktika cizích jazyků. Úvod do vědního oboru. Praha: Academia, 2006. ISBN 80-200-1213-3
Jelínek, S. Raduga po-novomu 2: učebnice ruštiny. Plzeň: Fraus, 2008. ISBN 978-80-7238-700-7
Kříž, K. - Zounek, J. Internet pro pedagogy. Jak hledat a najít. Praha : Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0044-1
Kříž, K. - Kunzová, Z. - Zounek, J. Internet nejen pro studenty. Jak hledat a najít. Praha 2003.
Kusala, J. Internet ve škole : možnosti využití informací z internetu ve výuce . Praha : Fortuna, 2000. ISBN 80-7168-709-X
Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: Institut sociálních vztahů, 1999. ISBN 80-85866-33-1
Zounek, J. ICT v životě základních škol. Praha: Triton, 2006. ISBN 80-7254-858-1