Kadeřnické činnosti se věnuji již od vyučení. Později se k tomu přidala i touha svoje vědomosti předávat dál. Cílem této práce bylo zjistit, v čem spočívají podobnosti a rozdíly ve výuce odborné praxe oboru kadeřník ve státní a soukromé sféře a v čem problémy tohoto oboru. Teoretická část práce obsahuje obecný popis odborného výcviku, roli učitele a instruktora odborného výcviku a také srovnání práce obou jak ve státní, tak i soukromé sféře. Praktická část popisuje výzkum, který byl proveden mezi žáky, školami a firmami.
Klíčová slova: odborná praxe, instruktor, kadeřnice.
Anotace v angličtině
I have been involved in hairdressing business since I finished my apprenticeship. Later I added a desire to share my experience and knowledge. The goal of this work was to find out the similarities and differences in training hairdressers in the state and private sector and also to find out the problems of this professional field. The theoretical part contains the general description of the vocational training, the teacher's and the vocational trainer's roles and also compares these jobs both in the state and private sector. The practical part describes the research which was conducted among learners, schools and companies.
Klíčová slova
odborná praxe, instruktor, kadeřnice
Klíčová slova v angličtině
professional practice, trainer, hairdresser
Rozsah průvodní práce
69 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Kadeřnické činnosti se věnuji již od vyučení. Později se k tomu přidala i touha svoje vědomosti předávat dál. Cílem této práce bylo zjistit, v čem spočívají podobnosti a rozdíly ve výuce odborné praxe oboru kadeřník ve státní a soukromé sféře a v čem problémy tohoto oboru. Teoretická část práce obsahuje obecný popis odborného výcviku, roli učitele a instruktora odborného výcviku a také srovnání práce obou jak ve státní, tak i soukromé sféře. Praktická část popisuje výzkum, který byl proveden mezi žáky, školami a firmami.
Klíčová slova: odborná praxe, instruktor, kadeřnice.
Anotace v angličtině
I have been involved in hairdressing business since I finished my apprenticeship. Later I added a desire to share my experience and knowledge. The goal of this work was to find out the similarities and differences in training hairdressers in the state and private sector and also to find out the problems of this professional field. The theoretical part contains the general description of the vocational training, the teacher's and the vocational trainer's roles and also compares these jobs both in the state and private sector. The practical part describes the research which was conducted among learners, schools and companies.
Klíčová slova
odborná praxe, instruktor, kadeřnice
Klíčová slova v angličtině
professional practice, trainer, hairdresser
Zásady pro vypracování
- úloha odborného výcviku dle RVP a ŠVP v oboru kadeřník.
- role učitele OV.
- role instruktora OV.
- srovnání práce učitele a instruktora OV ve státní a soukromé sféře.
- dotazníkové šetření o přínosu vstupu soukromého sektoru do OV.
Zásady pro vypracování
- úloha odborného výcviku dle RVP a ŠVP v oboru kadeřník.
- role učitele OV.
- role instruktora OV.
- srovnání práce učitele a instruktora OV ve státní a soukromé sféře.
- dotazníkové šetření o přínosu vstupu soukromého sektoru do OV.
Seznam doporučené literatury
ČADÍLEK, M. Didaktika praktického vyučování I.
Brno: Masarykova univerzita, 2005.
POLÍVKOVÁ, P., KOMENDOVÁ H., PECH V., VALÁŠEK J. Technologie I.
pro učební obor kadeřník. Praha, 2003.
POLÍVKOVÁ P., KOMENDOVÁ H., PECH V, VALÁŠEK J. Technologie III.
pro učební obor kadeřník. Praha, 2003.
Rámcový vzdělávací program pro obor 69-51-H/01 - Kadeřník - Ministerstvo
školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Praha, 2007.
Seznam doporučené literatury
ČADÍLEK, M. Didaktika praktického vyučování I.
Brno: Masarykova univerzita, 2005.
POLÍVKOVÁ, P., KOMENDOVÁ H., PECH V., VALÁŠEK J. Technologie I.
pro učební obor kadeřník. Praha, 2003.
POLÍVKOVÁ P., KOMENDOVÁ H., PECH V, VALÁŠEK J. Technologie III.
pro učební obor kadeřník. Praha, 2003.
Rámcový vzdělávací program pro obor 69-51-H/01 - Kadeřník - Ministerstvo
školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Praha, 2007.