Bakalářská práce se zabývá současnou situací kulturní spolupráce Plzeňského kraje a bavorského příhraničí. Jsou zde rozebrány instituce, které organizují česko-bavorské kulturní akce, dále jsou rozvedené konkrétní projekty a akce. V poslední části je zkoumáno financování těchto organizací a projektů.
Annotation in English
The bachelor thesis deals with the current situation of the cultural cooperation between the Pilsen Region and the Bavarian borderlands. The institutions that organize the bavarian-bohemian events are researched, then the particular projects and events are described. The last part deals with the financial support of those organizations and projects.
Keywords
kulturní spolupráce, kultura, Plzeňský kraj, Bavorsko, Centrum Bavaria Bohemia, Evropské hlavní město kultury 2015, Plzeň
Keywords in English
cultural cooperation, culture, Pilsen Region, Bavaria, Centrum Bavaria Bohemia, European Capital of Culture 2015, Pilsen
Length of the covering note
48 s. (72 000 znaků)
Language
NE
Annotation
Bakalářská práce se zabývá současnou situací kulturní spolupráce Plzeňského kraje a bavorského příhraničí. Jsou zde rozebrány instituce, které organizují česko-bavorské kulturní akce, dále jsou rozvedené konkrétní projekty a akce. V poslední části je zkoumáno financování těchto organizací a projektů.
Annotation in English
The bachelor thesis deals with the current situation of the cultural cooperation between the Pilsen Region and the Bavarian borderlands. The institutions that organize the bavarian-bohemian events are researched, then the particular projects and events are described. The last part deals with the financial support of those organizations and projects.
Keywords
kulturní spolupráce, kultura, Plzeňský kraj, Bavorsko, Centrum Bavaria Bohemia, Evropské hlavní město kultury 2015, Plzeň
Keywords in English
cultural cooperation, culture, Pilsen Region, Bavaria, Centrum Bavaria Bohemia, European Capital of Culture 2015, Pilsen
Research Plan
Cíl práce:
Cílem práce je popsat současný stav česko-bavorské kulturní spolupráce, zmínit různé formy této spolupráce a zhodnotit možnosti rozvoje této spolupráce v budoucnosti.
Metody:
- sběr dat: získání dostatečného množství relevantních údajů o aktuálním dění v dané oblasti pomocí přímého písemného i ústního kontaktu se zástupci kulturních organizací na obou stranách hranice
- studium odborné literatury k tématu
- vypracování teoretické části
- vypracování praktické části - podrobného přehledu forem spolupráce formulované v názvu bakalářské práce včetně vlastního zhodnocení aktuálního stavu a jeho přínosu pro rozvoj česko-německé spolupráce ve vybraných regionech
- součástí vypracování BP budou pravidelné konzultace s vedoucí práce, při nichž budou konzultovány tyto náležitosti:
září/říjen 2013 - osnova, hlavní hypotézy
listopad/prosinec - rozpracování zásadních kapitol, předložení prvních výsledků kontaktu s vybranými organizacemi
leden - intenzivní práce na získávání zásadních informací pro zpracování praktické části práce a prohloubení teoretické části
do 28. 2. 2014 - dokončení textu stěžejních kapitol
do 2. 4. 2014 - předložení celé práce vedoucí práce k závěrečnému posouzení před odevzdáním
do 30.4. 2014 - odevzdání svázané BP na sekretariát KAG
Práce bude psána německy.
Research Plan
Cíl práce:
Cílem práce je popsat současný stav česko-bavorské kulturní spolupráce, zmínit různé formy této spolupráce a zhodnotit možnosti rozvoje této spolupráce v budoucnosti.
Metody:
- sběr dat: získání dostatečného množství relevantních údajů o aktuálním dění v dané oblasti pomocí přímého písemného i ústního kontaktu se zástupci kulturních organizací na obou stranách hranice
- studium odborné literatury k tématu
- vypracování teoretické části
- vypracování praktické části - podrobného přehledu forem spolupráce formulované v názvu bakalářské práce včetně vlastního zhodnocení aktuálního stavu a jeho přínosu pro rozvoj česko-německé spolupráce ve vybraných regionech
- součástí vypracování BP budou pravidelné konzultace s vedoucí práce, při nichž budou konzultovány tyto náležitosti:
září/říjen 2013 - osnova, hlavní hypotézy
listopad/prosinec - rozpracování zásadních kapitol, předložení prvních výsledků kontaktu s vybranými organizacemi
leden - intenzivní práce na získávání zásadních informací pro zpracování praktické části práce a prohloubení teoretické části
do 28. 2. 2014 - dokončení textu stěžejních kapitol
do 2. 4. 2014 - předložení celé práce vedoucí práce k závěrečnému posouzení před odevzdáním
do 30.4. 2014 - odevzdání svázané BP na sekretariát KAG
Práce bude psána německy.
Recommended resources
BOLDT, Frank, HILF, Rudolf, eds. Bayrisch-böhmische Nachbarschaft. München: Bayerische Landeszentrale für politische Bildungsarbeit, 1992.
LUFT, Robert, EIBER, Ludwig, eds. Bayern und Böhmen: Kontakt, Konflikt, Kultur. München: R. Oldenburg Verlag. ISBN 978-3-386-58455-4.
KOSCHMAL, Walter, NEKULA, Marek, ROGALL, Joachim, eds. Deutsche und Tschechen. Geschichte - Kultur - Politik. München: C.H. Beck, 2003. ISBN 3-406-45954-4.
MOREE, Dana BITTL, Karl-Heinz: Dobrodružství s kulturou: Transkulturní učení v česko-německé práci s mládeží. 1. vyd. Plzeň: Koordinační centrum českoněmeckých výměn mládeže TANDEM Plzeň, 2007. ISBN 978-80-7043-566-3.
NATHER, Friedrich. Co spojuje Čechy a Němce? 1. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc. ISBN 80-7182-222-1.
Recommended resources
BOLDT, Frank, HILF, Rudolf, eds. Bayrisch-böhmische Nachbarschaft. München: Bayerische Landeszentrale für politische Bildungsarbeit, 1992.
LUFT, Robert, EIBER, Ludwig, eds. Bayern und Böhmen: Kontakt, Konflikt, Kultur. München: R. Oldenburg Verlag. ISBN 978-3-386-58455-4.
KOSCHMAL, Walter, NEKULA, Marek, ROGALL, Joachim, eds. Deutsche und Tschechen. Geschichte - Kultur - Politik. München: C.H. Beck, 2003. ISBN 3-406-45954-4.
MOREE, Dana BITTL, Karl-Heinz: Dobrodružství s kulturou: Transkulturní učení v česko-německé práci s mládeží. 1. vyd. Plzeň: Koordinační centrum českoněmeckých výměn mládeže TANDEM Plzeň, 2007. ISBN 978-80-7043-566-3.
NATHER, Friedrich. Co spojuje Čechy a Němce? 1. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc. ISBN 80-7182-222-1.