Práce se věnuje politickým kampaním Baracka Obamy v letech 2008 a 2012. je rozdělena do dvou částí. První část se věnuje vývoji volebních kapaní a volebnímu systému Spojených států amerických. Druhá část práce je zaměřena na osobnost Baracka Obamy. Je představena jeho osobnost, dále se práce věnuje jeho politických kampaním. Kapitoly jsou zaměřeny na volební program, průběh a financování kampaní, jsou zmíněny osobnosti, které Obamu v jeho kampani podpořili. V závěru práce jsou sledovány znaky postmoderní kampaně v Obamově boji o prezidentskou funkci.
Annotation in English
The work focuses on his 2008 and 2012 political campaign. The work is divided into two parts. The first part focuses to development of electoral campaigns and to the American system of presidential elections. The second part of the work is dedicated to Barack Obama. His character and political career is introduced. The next chapters focuse on Obama's election platform, it's course, funding and support. The conclusion is dedicated to postmodern campaign and it's signs in Obama's campaign.
Keywords
Barack Obama, Demokratická strana, volby, volební kampaň, Spojené státy americké, volební program
Keywords in English
Barack Obama, Democratic Party, elections, election campaign, United States of America, party platform
Length of the covering note
59 s. (99 807)
Language
CZ
Annotation
Práce se věnuje politickým kampaním Baracka Obamy v letech 2008 a 2012. je rozdělena do dvou částí. První část se věnuje vývoji volebních kapaní a volebnímu systému Spojených států amerických. Druhá část práce je zaměřena na osobnost Baracka Obamy. Je představena jeho osobnost, dále se práce věnuje jeho politických kampaním. Kapitoly jsou zaměřeny na volební program, průběh a financování kampaní, jsou zmíněny osobnosti, které Obamu v jeho kampani podpořili. V závěru práce jsou sledovány znaky postmoderní kampaně v Obamově boji o prezidentskou funkci.
Annotation in English
The work focuses on his 2008 and 2012 political campaign. The work is divided into two parts. The first part focuses to development of electoral campaigns and to the American system of presidential elections. The second part of the work is dedicated to Barack Obama. His character and political career is introduced. The next chapters focuse on Obama's election platform, it's course, funding and support. The conclusion is dedicated to postmodern campaign and it's signs in Obama's campaign.
Keywords
Barack Obama, Demokratická strana, volby, volební kampaň, Spojené státy americké, volební program
Keywords in English
Barack Obama, Democratic Party, elections, election campaign, United States of America, party platform
Research Plan
Zpracování materiálu a vypracování bakalářské práce/diplomové práce/ podle projektu schváleného Oborovou radou studia
Research Plan
Zpracování materiálu a vypracování bakalářské práce/diplomové práce/ podle projektu schváleného Oborovou radou studia
Recommended resources
Bradová, E. (2005): Od lokálních mítinků k politickému marketingu; Teorie a vývoj politické
komunikace a volebních kampaní. Mezinárodní politologický ústav Masarykovy univerzity:
Brno.
Bradová, E. a kol. (2008): Negativní kampaně a politická reklama ve volbách. Periplum:
Olomouc.
Kubát, M. (2007): Volby a volební systémy. In: Cabada, L.; Kubát, M. a kol.: Úvod do studia
politické vědy, s. 251-301. Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o.: Plzeň.
Mackenzie, G. Calvin (1986): American Government: Politics and Public Policy. Random
House: Toronto.
Wilson, K.J. (2008): Barack Obama: Pokus o nemožné. Computer Press, a.s.: Brno.
Elektronické zdroje:
Oficiální stránky Baraka Obamy (http://www.barackobama.com)
Oficiální stránky Demokratiké strany (http://www.democrats.org)
Speeches from the 2008 Presidential campaign
(http://www.presidentialrhetoric.com/campaign2008/index.html)
Volba prezidenta USA 2008 (http://zpravy.idnes.cz/zahranicni.aspx?o=0&klic=64037)
Recommended resources
Bradová, E. (2005): Od lokálních mítinků k politickému marketingu; Teorie a vývoj politické
komunikace a volebních kampaní. Mezinárodní politologický ústav Masarykovy univerzity:
Brno.
Bradová, E. a kol. (2008): Negativní kampaně a politická reklama ve volbách. Periplum:
Olomouc.
Kubát, M. (2007): Volby a volební systémy. In: Cabada, L.; Kubát, M. a kol.: Úvod do studia
politické vědy, s. 251-301. Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o.: Plzeň.
Mackenzie, G. Calvin (1986): American Government: Politics and Public Policy. Random
House: Toronto.
Wilson, K.J. (2008): Barack Obama: Pokus o nemožné. Computer Press, a.s.: Brno.
Elektronické zdroje:
Oficiální stránky Baraka Obamy (http://www.barackobama.com)
Oficiální stránky Demokratiké strany (http://www.democrats.org)
Speeches from the 2008 Presidential campaign
(http://www.presidentialrhetoric.com/campaign2008/index.html)
Volba prezidenta USA 2008 (http://zpravy.idnes.cz/zahranicni.aspx?o=0&klic=64037)