Má bakalářská práce je věnována americkému hudebnímu vydavatelství Motown, které se zasloužilo o popularizaci černošské hudby. První kapitola je věnována objevení Ameriky Kryštofem Kolumbem, neboť právě to byl první krok k začátku nejznámějšího otroctví v historii. Otroctví je věnována další kapitola. Dále se věnuji postavení černošské hudby ve společnosti a jejím vývoji na území USA. V další kapitole se dostávám k hlavnímu bodu své práce - k vydavatelství Motown, které jako první integrovalo černošskou hudbu do hudby populární. Součástí hlavního tématu jsou i profesní životopisy Marvina Gaye, The Jackson 5, The Miracles a Stevie Wondera. Konec mé bakalářské práce zmiňuje vliv Motownu na soudobou populární hudbu.
Annotation in English
This bachelor work is about Motown Records, the first record company, that succeed in popularization of black music. The first chapter is devoted to the discovery of America by Christopher Columbus, because discovering of America was the first step towards the beginning of the most known slavery in history. The following chapter deals with that. The next chapter is about status of black music and its evolutionary phase in America. The following chapter brings me to the main point of my work - Motown Records, which was the first record comapny that integrated black music into popular music. The following chapter is dedicated to the professional lives of Marvin Gaye, The Jackson 5, The Miracles and Stevie Wonder. The end of my bachelor work mentions influences of Motown music.
Keywords
Otroctví, rasismus, USA, černošská hudba, popularizace,integrace, Motown, Detroit, Los Angeles, Berry Gordy, The Jackson 5, The Miracles, Stevie Wonder, Marvin Gaye,
Keywords in English
Slavery,racism, USA, black music,popularization,integration, Motown,Detroit, Los Angeles, Berry Gordy, The Jackson 5, The Miracles, Stevie Wonder, Marvin Gaye,
Length of the covering note
55 s., VI s. (94 561 znaků)
Language
CZ
Annotation
Má bakalářská práce je věnována americkému hudebnímu vydavatelství Motown, které se zasloužilo o popularizaci černošské hudby. První kapitola je věnována objevení Ameriky Kryštofem Kolumbem, neboť právě to byl první krok k začátku nejznámějšího otroctví v historii. Otroctví je věnována další kapitola. Dále se věnuji postavení černošské hudby ve společnosti a jejím vývoji na území USA. V další kapitole se dostávám k hlavnímu bodu své práce - k vydavatelství Motown, které jako první integrovalo černošskou hudbu do hudby populární. Součástí hlavního tématu jsou i profesní životopisy Marvina Gaye, The Jackson 5, The Miracles a Stevie Wondera. Konec mé bakalářské práce zmiňuje vliv Motownu na soudobou populární hudbu.
Annotation in English
This bachelor work is about Motown Records, the first record company, that succeed in popularization of black music. The first chapter is devoted to the discovery of America by Christopher Columbus, because discovering of America was the first step towards the beginning of the most known slavery in history. The following chapter deals with that. The next chapter is about status of black music and its evolutionary phase in America. The following chapter brings me to the main point of my work - Motown Records, which was the first record comapny that integrated black music into popular music. The following chapter is dedicated to the professional lives of Marvin Gaye, The Jackson 5, The Miracles and Stevie Wonder. The end of my bachelor work mentions influences of Motown music.
Keywords
Otroctví, rasismus, USA, černošská hudba, popularizace,integrace, Motown, Detroit, Los Angeles, Berry Gordy, The Jackson 5, The Miracles, Stevie Wonder, Marvin Gaye,
Keywords in English
Slavery,racism, USA, black music,popularization,integration, Motown,Detroit, Los Angeles, Berry Gordy, The Jackson 5, The Miracles, Stevie Wonder, Marvin Gaye,
Research Plan
1. Úvod
2. Černošská hudba 1. poloviny 20. století a její společenské pozadí
3. Nahrávací společnost Motown
4. Největší osobnosti nahrávací společnosti Motown a jejich přínos k propagaci černošské hudby
5. Význam nahrávací společnosti Motown
6. Poslechovost černošské hudby
7. Závěr
Research Plan
1. Úvod
2. Černošská hudba 1. poloviny 20. století a její společenské pozadí
3. Nahrávací společnost Motown
4. Největší osobnosti nahrávací společnosti Motown a jejich přínos k propagaci černošské hudby
5. Význam nahrávací společnosti Motown
6. Poslechovost černošské hudby
7. Závěr
Recommended resources
BEZDĚKOVÁ, Eva. Moonwalk: vlastní životopis/Michael Jackson. Praha: Medium, 1990. ISBN 80-900274-4-X.
DORŮŽKA, Lubomír. Panoráma populární hudby 1918/1978. Praha : Mladá fronta,1987.
GORDY SINGLETON, Raynoma. Berry, Me and Motown: The untold story. Chicago: Contemporary books, 1990. 1. ISBN 978-0809243402.
VESELÝ, Karel. Hudba ohně: radikální černá hudba od jazzu po hip hop a dále. Praha: BiggBoss, 2012. ISBN 978-80-903973-5-4.
WICH, František. Rock a pop: encyklopedie I. (A-L). Praha : Volvox Globator, 1999. ISBN 80-7207-276-5.
Classic Motown [online]. 2012 [cit. 2013-06-13]. Dostupné z: http://classic.motown.com/!all
Recommended resources
BEZDĚKOVÁ, Eva. Moonwalk: vlastní životopis/Michael Jackson. Praha: Medium, 1990. ISBN 80-900274-4-X.
DORŮŽKA, Lubomír. Panoráma populární hudby 1918/1978. Praha : Mladá fronta,1987.
GORDY SINGLETON, Raynoma. Berry, Me and Motown: The untold story. Chicago: Contemporary books, 1990. 1. ISBN 978-0809243402.
VESELÝ, Karel. Hudba ohně: radikální černá hudba od jazzu po hip hop a dále. Praha: BiggBoss, 2012. ISBN 978-80-903973-5-4.
WICH, František. Rock a pop: encyklopedie I. (A-L). Praha : Volvox Globator, 1999. ISBN 80-7207-276-5.
Classic Motown [online]. 2012 [cit. 2013-06-13]. Dostupné z: http://classic.motown.com/!all