Tato bakalářská práce se zabývá novým fenoménem moderní kultury, zvaným "flash mob". Úvodní část práce se zabývá flash moby obecně. K jejímu vypracování byly použity sociologické studie a odborné články. Kapitola přináší čtenáři základní přehled o původu, vývoji a globálním rozšíření flash mobbingu. Dále obsahuje podkapitolu s praktickým schématem jak vytvořit úspěšný flash mob. Další část práce se zaměřuje na výhody a nevýhody spojené s masovým rozšířením flash mobů. Je zde nastíněn konflikt mezi odpůrci a stoupenci flash mobbingu ve Spojených státech. Dále je flash mobbing představen jako nová výzva na poli marketingu a reklamy. Závěrečná část práce se zabývá flash moby z politického hlediska, popisuje jejich sílu a vliv při masových demonstracích po celém světě. Základním cílem této bakalářské práce je přinést obecný přehled o tomto fenoménu a zmapovat jeho původ a dosavadní vývoj od roku 2003.
Annotation in English
The thesis discusses a new phenomenon of popular culture, flash mobs. The first part focuses on flash mob in general. The analysis of flash mobbing is mostly based on several sociological essays and articles from scientific journals. It gives the reader basic information about flash mob creation, its origin and rapid spread. It also includes advice how to organise a successful flash mob. The rest of the thesis is dedicated to the advantages as well as disadvantages of flash mobbing. The conflict between flash mob supporters and its detractors is also explained and analysed. The advantages in the form of new marketing field are also discussed. And the last part is focused on rioting flash mobs and their power. The main objective of the thesis is to introduce flash mobbing as a strong, rapidly spreading new-age phenomenon and to chart its evolution since 2003.
Keywords
Flash mob, Bill Wasik, veřejná shromáždění, marketing, konzumní způsob života, Pussy Riot, restrikce v Rusku, restrikce v Bělorusku.
Keywords in English
Flash mob, Bill Wasik, public gatherings, marketing,consumerism, Pussy Riot, restrictions in Russia, restrictions in Belarus.
Length of the covering note
49 s. (77 389 znaků)
Language
AN
Annotation
Tato bakalářská práce se zabývá novým fenoménem moderní kultury, zvaným "flash mob". Úvodní část práce se zabývá flash moby obecně. K jejímu vypracování byly použity sociologické studie a odborné články. Kapitola přináší čtenáři základní přehled o původu, vývoji a globálním rozšíření flash mobbingu. Dále obsahuje podkapitolu s praktickým schématem jak vytvořit úspěšný flash mob. Další část práce se zaměřuje na výhody a nevýhody spojené s masovým rozšířením flash mobů. Je zde nastíněn konflikt mezi odpůrci a stoupenci flash mobbingu ve Spojených státech. Dále je flash mobbing představen jako nová výzva na poli marketingu a reklamy. Závěrečná část práce se zabývá flash moby z politického hlediska, popisuje jejich sílu a vliv při masových demonstracích po celém světě. Základním cílem této bakalářské práce je přinést obecný přehled o tomto fenoménu a zmapovat jeho původ a dosavadní vývoj od roku 2003.
Annotation in English
The thesis discusses a new phenomenon of popular culture, flash mobs. The first part focuses on flash mob in general. The analysis of flash mobbing is mostly based on several sociological essays and articles from scientific journals. It gives the reader basic information about flash mob creation, its origin and rapid spread. It also includes advice how to organise a successful flash mob. The rest of the thesis is dedicated to the advantages as well as disadvantages of flash mobbing. The conflict between flash mob supporters and its detractors is also explained and analysed. The advantages in the form of new marketing field are also discussed. And the last part is focused on rioting flash mobs and their power. The main objective of the thesis is to introduce flash mobbing as a strong, rapidly spreading new-age phenomenon and to chart its evolution since 2003.
Keywords
Flash mob, Bill Wasik, veřejná shromáždění, marketing, konzumní způsob života, Pussy Riot, restrikce v Rusku, restrikce v Bělorusku.
Keywords in English
Flash mob, Bill Wasik, public gatherings, marketing,consumerism, Pussy Riot, restrictions in Russia, restrictions in Belarus.
Research Plan
V bakalářské práci je nutná jasná a srozumitelná formulace cílů.
Dále je nutné jasné stanovení obsahové náplně bakalářské práce, vymezení metodiky zpracování a stručné zhodnocení stavu řešené problematiky.
Také je nutné provést základní výzkum.
V bakalářské práci budu prezentovat vlastní práci a přístupy k řešení.
Budu se snažit shrnout a vyhodnotit výsledky řešení a splnění cíle.
Pravidelně budu konzultace své postupy se školitelem.
Také budu pravidelně studovat doporučenou literaturu a pracovat s relevantními prameny.
Budu se snažit o vytvoření adekvátních odkazů na použitou literaturu a citovat prameny v seznamu použité literatury v souladu s normou ČSN ISO 690
Research Plan
V bakalářské práci je nutná jasná a srozumitelná formulace cílů.
Dále je nutné jasné stanovení obsahové náplně bakalářské práce, vymezení metodiky zpracování a stručné zhodnocení stavu řešené problematiky.
Také je nutné provést základní výzkum.
V bakalářské práci budu prezentovat vlastní práci a přístupy k řešení.
Budu se snažit shrnout a vyhodnotit výsledky řešení a splnění cíle.
Pravidelně budu konzultace své postupy se školitelem.
Také budu pravidelně studovat doporučenou literaturu a pracovat s relevantními prameny.
Budu se snažit o vytvoření adekvátních odkazů na použitou literaturu a citovat prameny v seznamu použité literatury v souladu s normou ČSN ISO 690
Recommended resources
Anglicko-český, česko-anglický velký slovník: [--nejen pro překladatele]. 3. vyd. V Brně: Lingea, 2010, 1676 s. ISBN 978-80-87062-85-2.
CLAYCOMB, LAUREN. University of Louisville Law Review. Winter 2012, Vol. 51 Issue 2, p. 375-405.
GORE, GEORGIANA. Anthropological Notebooks. 2010, Vol. 16 Issue 3, p. 125-131.
KAULINGFREKS, RUUD; WARREN, SAMANTHA. Culture & Organization. Sep. 2010, Vol. 16 Issue 3, p. 211-227.
KILTZ, LINDA. Public Management (00333611). Dec. 2011, Vol. 93 Issue 11, p. 6-9.
Recommended resources
Anglicko-český, česko-anglický velký slovník: [--nejen pro překladatele]. 3. vyd. V Brně: Lingea, 2010, 1676 s. ISBN 978-80-87062-85-2.
CLAYCOMB, LAUREN. University of Louisville Law Review. Winter 2012, Vol. 51 Issue 2, p. 375-405.
GORE, GEORGIANA. Anthropological Notebooks. 2010, Vol. 16 Issue 3, p. 125-131.
KAULINGFREKS, RUUD; WARREN, SAMANTHA. Culture & Organization. Sep. 2010, Vol. 16 Issue 3, p. 211-227.
KILTZ, LINDA. Public Management (00333611). Dec. 2011, Vol. 93 Issue 11, p. 6-9.