Předložená bakalářská práce se zabývá kulturními akcemi a jejich významem. Práce je zaměřená pouze na město Plzeň.
Ke zpracování byla použita odborná literatura, dominantě internetové zdroje resp. webové stránky jednotlivých kulturních akcí, data byla dále získávána od pracovníků magistrátu města Plzně odbor kultura. Vlastní výzkum byl proveden na základě dotazníkového šetření.
Cíle práce byly analýza návštěvnosti kulturních akcí. Představení kulturních akcí a EHMK 2015. Výzkum vztahu obyvatel Plzně ke kultuře a kulturním akcím - Výzkum dopadu kulturních akcí na pokles/růst/stagnaci poptávky po ubytování. Význam kulturních akcí na pohostinství. V neposlední řadě byla navržena vhodná opatření pro zlepšení zájmu obyvatel o kulturní akce.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with cultural events and the meaning of them. The work is aimed especially at the Pilsen city.
The processing was based on information from professional literature, primarily internet resources and websites of particular cultural events, data were also obtained from officials of Municipality of Pilsen city - the cultural department. The own research was carried out on the base of a questionnaire survey.
The study´s aim was analysing the attendance of cultural events, presentation of cultural events and ECCC 2015, research of the Pilsen residents´s relationship to the culture and cultural events - investigation of the impact of culture events to a decline / growth / stagnation in demand for accommodation, influence of cultural events to the hospitality industry. Finally, there was proposed appropriate measures to improve the interest in cultural events.
Klíčová slova
kultura, návštěvnost, význam, Plzeň
Klíčová slova v angličtině
culture, attendance, meaning, Pilsen
Rozsah průvodní práce
56 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená bakalářská práce se zabývá kulturními akcemi a jejich významem. Práce je zaměřená pouze na město Plzeň.
Ke zpracování byla použita odborná literatura, dominantě internetové zdroje resp. webové stránky jednotlivých kulturních akcí, data byla dále získávána od pracovníků magistrátu města Plzně odbor kultura. Vlastní výzkum byl proveden na základě dotazníkového šetření.
Cíle práce byly analýza návštěvnosti kulturních akcí. Představení kulturních akcí a EHMK 2015. Výzkum vztahu obyvatel Plzně ke kultuře a kulturním akcím - Výzkum dopadu kulturních akcí na pokles/růst/stagnaci poptávky po ubytování. Význam kulturních akcí na pohostinství. V neposlední řadě byla navržena vhodná opatření pro zlepšení zájmu obyvatel o kulturní akce.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with cultural events and the meaning of them. The work is aimed especially at the Pilsen city.
The processing was based on information from professional literature, primarily internet resources and websites of particular cultural events, data were also obtained from officials of Municipality of Pilsen city - the cultural department. The own research was carried out on the base of a questionnaire survey.
The study´s aim was analysing the attendance of cultural events, presentation of cultural events and ECCC 2015, research of the Pilsen residents´s relationship to the culture and cultural events - investigation of the impact of culture events to a decline / growth / stagnation in demand for accommodation, influence of cultural events to the hospitality industry. Finally, there was proposed appropriate measures to improve the interest in cultural events.
Klíčová slova
kultura, návštěvnost, význam, Plzeň
Klíčová slova v angličtině
culture, attendance, meaning, Pilsen
Zásady pro vypracování
Charakterizujte kulturní systém ve městě Plzni (nabídka, poptávka, veřejná podpora atd.).
Proveďte analýzu návštěvnosti vybraných kulturních zařízení a jejich význam.
Proveďte analýzu ekonomické situace vybraných kulturních zařízení.
Navrhněte opatření vedoucí ke zvýšení návštěvnosti vybraných kulturních zařízení.
Zásady pro vypracování
Charakterizujte kulturní systém ve městě Plzni (nabídka, poptávka, veřejná podpora atd.).
Proveďte analýzu návštěvnosti vybraných kulturních zařízení a jejich význam.
Proveďte analýzu ekonomické situace vybraných kulturních zařízení.
Navrhněte opatření vedoucí ke zvýšení návštěvnosti vybraných kulturních zařízení.
Seznam doporučené literatury
JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008, ISBN 978-80-247-2724-0
PATOČKA, J.; HEŘMANOVÁ, E. Lokální a regionální kultura v České republice. Praha: ASPI, 2008, ISBN 978-80-7357-347-8
ŠINDLER, P. Event marketing. Praha: Grada, 2003, ISBN 80-247-0646-6
ŽÁKOVÁ, E. a kol. Kulturní a kreativní průmysly v České republice. Praha: Divadelní ústav, 2011, ISBN 978-80-7008-009-2
Seznam doporučené literatury
JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008, ISBN 978-80-247-2724-0
PATOČKA, J.; HEŘMANOVÁ, E. Lokální a regionální kultura v České republice. Praha: ASPI, 2008, ISBN 978-80-7357-347-8
ŠINDLER, P. Event marketing. Praha: Grada, 2003, ISBN 80-247-0646-6
ŽÁKOVÁ, E. a kol. Kulturní a kreativní průmysly v České republice. Praha: Divadelní ústav, 2011, ISBN 978-80-7008-009-2