Bakalářská práce se zabývá postupným pronikáním angličtiny do České republiky. Analyzuje její vývoj od úplných začátků napříč érami až po 21. století. Teoretická část je doplněna problémy, které mohou Čechy při studiu tohoto jazyka potkat. Důležitou součástí práce je výzkum, který zjišťuje potřeby znalosti a používání anglického jazyka v českých firmách.
Annotation in English
The Bachelor's thesis deals with the progressive penetration of the English in the Czech Republic. It analyses its evolution from the very beginning through the eras until the 21st century. The theoretical part is supplemented by the problems that Czech students can have during studying English. The important part of the thesis represents the research which investigates the necessity of English language use within the Czech companies.
Keywords
potřeba znalosti angličtiny, české firmy, obchodní angličtina, mezinárodní komunikace
Keywords in English
English language needs, Czech companies, business English, international communication
Length of the covering note
28 s. (37 930 + 4 str.)
Language
AN
Annotation
Bakalářská práce se zabývá postupným pronikáním angličtiny do České republiky. Analyzuje její vývoj od úplných začátků napříč érami až po 21. století. Teoretická část je doplněna problémy, které mohou Čechy při studiu tohoto jazyka potkat. Důležitou součástí práce je výzkum, který zjišťuje potřeby znalosti a používání anglického jazyka v českých firmách.
Annotation in English
The Bachelor's thesis deals with the progressive penetration of the English in the Czech Republic. It analyses its evolution from the very beginning through the eras until the 21st century. The theoretical part is supplemented by the problems that Czech students can have during studying English. The important part of the thesis represents the research which investigates the necessity of English language use within the Czech companies.
Keywords
potřeba znalosti angličtiny, české firmy, obchodní angličtina, mezinárodní komunikace
Keywords in English
English language needs, Czech companies, business English, international communication
Research Plan
- jasná a srozumitelná formulace cílů a obsahové náplně bakalářské práce
- vymezení metodiky zpracování
- stručné zhodnocení stavu řešené problematiky
- provedení základního výzkumu
- prezentace vlastní práce a přístupů k řešení
- shrnutí a vyhodnocení výsledků řešení a splnění cíle
- pravidelné konzultace se školitelem
- pravidelné studium rešeršní literatury a relevantních pramenů
- adekvátní odkazy na použitou literaturu
- citace pramenů v seznamu použité literatury v souladu s normou ČSN ISO 690
Research Plan
- jasná a srozumitelná formulace cílů a obsahové náplně bakalářské práce
- vymezení metodiky zpracování
- stručné zhodnocení stavu řešené problematiky
- provedení základního výzkumu
- prezentace vlastní práce a přístupů k řešení
- shrnutí a vyhodnocení výsledků řešení a splnění cíle
- pravidelné konzultace se školitelem
- pravidelné studium rešeršní literatury a relevantních pramenů
- adekvátní odkazy na použitou literaturu
- citace pramenů v seznamu použité literatury v souladu s normou ČSN ISO 690
Recommended resources
BOGDAN, R.C., & BIKLEN, S.K. Qualitative research for education: An introduction to theory and methods. Boston: Allyn and Bacon, Inc. 1982.
HENDL, J. Poznávání pomocí kvalitativního výzkumu. Čs. kinantropologie, 1, 1997a.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum - základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005.
McCAUGHTRY, N., ROVEGNO, I. Development of pedagogical content knowledge: Moving from blaming students to predicting skillfulness, recognizing motor development, and understanding emotion. J. Teach. Phys. Educ. 22, 2003.
POPKEWITZ, T.S. Paradigm and ideology in educational research. Philadelphia: Palmer Press, 1984.
STRAUSS, AL., CORBIN, J. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice: Albert, 1999.
Recommended resources
BOGDAN, R.C., & BIKLEN, S.K. Qualitative research for education: An introduction to theory and methods. Boston: Allyn and Bacon, Inc. 1982.
HENDL, J. Poznávání pomocí kvalitativního výzkumu. Čs. kinantropologie, 1, 1997a.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum - základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005.
McCAUGHTRY, N., ROVEGNO, I. Development of pedagogical content knowledge: Moving from blaming students to predicting skillfulness, recognizing motor development, and understanding emotion. J. Teach. Phys. Educ. 22, 2003.
POPKEWITZ, T.S. Paradigm and ideology in educational research. Philadelphia: Palmer Press, 1984.
STRAUSS, AL., CORBIN, J. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice: Albert, 1999.