Cílem této práce je analyzovat prostředky užívané k předávání zpravodajství v různých typech médií. Je tak činěno z pohledu semiotiky a jejích metod. Rovněž je zde nastíněno, proč je bulvární žurnalistika tak populární. Práce je rozdělena do dvou částí, první z nich je teoretický základ. Na tomto základě je vystavěna další část práce - výzkum. Výzkum je rozčleněn na analýzu a reflexi výsledků.
Annotation in English
The aim of this thesis is to analyse means used for handover news in different
types of media. It is solved from view of semiotics and by its methods. Also is foreshadowed in this thesis, why is "yellow journalism" so popular. The thesis is divided into two part, first of them is theoretical basis. On that basis is built
next part of the thesis research. Research is divided to analysis and to reflexion of the results.
semiotics, media, news, text, image, written word, spoken word, photography, video
Length of the covering note
93 s. (190 145 znaků).
Language
CZ
Annotation
Cílem této práce je analyzovat prostředky užívané k předávání zpravodajství v různých typech médií. Je tak činěno z pohledu semiotiky a jejích metod. Rovněž je zde nastíněno, proč je bulvární žurnalistika tak populární. Práce je rozdělena do dvou částí, první z nich je teoretický základ. Na tomto základě je vystavěna další část práce - výzkum. Výzkum je rozčleněn na analýzu a reflexi výsledků.
Annotation in English
The aim of this thesis is to analyse means used for handover news in different
types of media. It is solved from view of semiotics and by its methods. Also is foreshadowed in this thesis, why is "yellow journalism" so popular. The thesis is divided into two part, first of them is theoretical basis. On that basis is built
next part of the thesis research. Research is divided to analysis and to reflexion of the results.
semiotics, media, news, text, image, written word, spoken word, photography, video
Research Plan
Cílem diplomové práce bude srovnání prostředků, které užívají různá média při předávání zpráv, k zesílení jejich účinku na příjemce a k získání jeho zájmu na co nejvyšší úrovni.
Výzkum bude založen na sběru zpráv, které reflektují tři události, jednu z politického dění, jednu z kulturního a jednu tragickou. Zprávy budou vybrány z denního tisku a z několika rozhlasových a televizních stanic. Poté bude následovat kamparace, která ukáže rozdíly a shody v televizním, rozhlasovém a novinovém zpracování stejné události, v tom, jak jsou podány zprávy odlišného charakteru, i mezi jednotlivými novinami a rozhlasovými a televizními stanicemi.
Budou užity sběrná, popisná a komparativní metoda.
Diplomová práce bude pravidelně konzultována s vedoucím práce.
Před odevzdáním práce bude celý text práce předložen vedoucímu k posouzení.
Práce bude vypracována v souladu s platným rozhodnutím děkana O požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek.
Research Plan
Cílem diplomové práce bude srovnání prostředků, které užívají různá média při předávání zpráv, k zesílení jejich účinku na příjemce a k získání jeho zájmu na co nejvyšší úrovni.
Výzkum bude založen na sběru zpráv, které reflektují tři události, jednu z politického dění, jednu z kulturního a jednu tragickou. Zprávy budou vybrány z denního tisku a z několika rozhlasových a televizních stanic. Poté bude následovat kamparace, která ukáže rozdíly a shody v televizním, rozhlasovém a novinovém zpracování stejné události, v tom, jak jsou podány zprávy odlišného charakteru, i mezi jednotlivými novinami a rozhlasovými a televizními stanicemi.
Budou užity sběrná, popisná a komparativní metoda.
Diplomová práce bude pravidelně konzultována s vedoucím práce.
Před odevzdáním práce bude celý text práce předložen vedoucímu k posouzení.
Práce bude vypracována v souladu s platným rozhodnutím děkana O požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek.
Recommended resources
ECO, Umberto. Teorie sémiotiky. Praha : Argo, 2009. ISBN 978-80-257-0157-7.
KOUBA, Miroslav, MAGINCOVÁ, Dagmar, ŘÍHA, Ivo (edd.). Kontexty propagandy. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2012. ISBN 978-80-7395-515-1.
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5.
MCLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím. Praha : Mladá fronta, 2011. ISBN 978-80-204-2409-9.
MCNAIR, Brian. Sociologie žurnalistiky. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-840-6.
OSVALDOVÁ, Barbora a kol. Zpravodajství v médiích. Praha : Univerzita Karlova : Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0248-2.
SCHULZ, Winfried a kol. Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha : Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0827-8.
Recommended resources
ECO, Umberto. Teorie sémiotiky. Praha : Argo, 2009. ISBN 978-80-257-0157-7.
KOUBA, Miroslav, MAGINCOVÁ, Dagmar, ŘÍHA, Ivo (edd.). Kontexty propagandy. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2012. ISBN 978-80-7395-515-1.
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5.
MCLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím. Praha : Mladá fronta, 2011. ISBN 978-80-204-2409-9.
MCNAIR, Brian. Sociologie žurnalistiky. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-840-6.
OSVALDOVÁ, Barbora a kol. Zpravodajství v médiích. Praha : Univerzita Karlova : Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0248-2.
SCHULZ, Winfried a kol. Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha : Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0827-8.