V první části své diplomové práce se snažím definovat termín site specific a hlouběji proniknout do této problematiky. Dále se zabývám pochopením vybraných krajin prostřednictvím akvarelové malby a popisu jejich charakteru. Zdůrazňuji zde popis jednotlivých míst, jež jsem navštívila (okolí Bohuslavic nad Metují, Dolní Moravy a Králického Snežníku, a Vysočiny).
Druhá část je věnována procesu tvorby, tj. natáčení v terénu, zakomponování performancí do krajin, proces střihu a postprodukce. V této části se dále podrobněji věnuji popisu technologických postupů.
Třetí část je zaměřena na charakteristiku vytvořených videí, rozebírám zde do detailu skladbu střihu, zvuku a performancí. Uvažuji zde o konečné instalaci videí a možnosti její prezentace v budově Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara.
V poslední části textu se zabývám sebereflexí výsledného díla a snažím se objektivně poukázat na silné a slabé stránky své diplomové práce.
Annotation in English
In the first part of my master thesis I try to define the term "site-specific" and I try immerse myself deeper into this dilemma. Next thing I deal with is understanding of selected landscapes by means of aquarelle and by description of its character. I emphasise a description of every particular place I visited (surroundings of Bohuslavice nad Metují, Dolni Morava a Kralický Snežník and Vysočina).
The second part I dedicate myself to the process of creation, shooting on locations, compositing of performances into the landscape, video editing a post production. In this part I describe technological procedures used here in a broader detail.
The third part is focused on characterisation of things created. I analyse in detail the composition of shots, sounds and performances. I try to imagine my final video-installation and it's possibilities of presentation in the building of Ladislav Sutnar Faculty of Design and Art.
In the last part I deal with the self-reflection of my work's final stage and I try to be objective in recounting both strong and weak spots of my work.
Keywords
site specific, genius loci, krajina, video, performance, historie, energie míst, souvisloti, akvarel
Keywords in English
site specific, genius loci, landscape, video, performance, history, power seats, connections, aquarelle
Length of the covering note
33 s., 35 obr. (27 332 znaků)
Language
CZ
Annotation
V první části své diplomové práce se snažím definovat termín site specific a hlouběji proniknout do této problematiky. Dále se zabývám pochopením vybraných krajin prostřednictvím akvarelové malby a popisu jejich charakteru. Zdůrazňuji zde popis jednotlivých míst, jež jsem navštívila (okolí Bohuslavic nad Metují, Dolní Moravy a Králického Snežníku, a Vysočiny).
Druhá část je věnována procesu tvorby, tj. natáčení v terénu, zakomponování performancí do krajin, proces střihu a postprodukce. V této části se dále podrobněji věnuji popisu technologických postupů.
Třetí část je zaměřena na charakteristiku vytvořených videí, rozebírám zde do detailu skladbu střihu, zvuku a performancí. Uvažuji zde o konečné instalaci videí a možnosti její prezentace v budově Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara.
V poslední části textu se zabývám sebereflexí výsledného díla a snažím se objektivně poukázat na silné a slabé stránky své diplomové práce.
Annotation in English
In the first part of my master thesis I try to define the term "site-specific" and I try immerse myself deeper into this dilemma. Next thing I deal with is understanding of selected landscapes by means of aquarelle and by description of its character. I emphasise a description of every particular place I visited (surroundings of Bohuslavice nad Metují, Dolni Morava a Kralický Snežník and Vysočina).
The second part I dedicate myself to the process of creation, shooting on locations, compositing of performances into the landscape, video editing a post production. In this part I describe technological procedures used here in a broader detail.
The third part is focused on characterisation of things created. I analyse in detail the composition of shots, sounds and performances. I try to imagine my final video-installation and it's possibilities of presentation in the building of Ladislav Sutnar Faculty of Design and Art.
In the last part I deal with the self-reflection of my work's final stage and I try to be objective in recounting both strong and weak spots of my work.
Keywords
site specific, genius loci, krajina, video, performance, historie, energie míst, souvisloti, akvarel
Keywords in English
site specific, genius loci, landscape, video, performance, history, power seats, connections, aquarelle
Research Plan
Minimální rozsah prací
intermediální instalace zahrnující multimediální i klasická média (kresba, video,
performance, fotografie, objekt)
Počet: jedna multimediální instalace
Formát: v závislosti na charakteru site specific
Popis realizace: projekt, vytypování vhodných míst a lokalit, autentické zažití prostředí
(několikadenní pobyty), pořizovaní vizuálních materiálů a následná postprodukce
Výstup: Výstupem je intermediální práce - instalace v interiéru nebo exteriéru,
reflektující identitu místa a dokumentace práce katalogem, filmem nebo cyklem fotografií.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven)
a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1 x týdně v rámci semináře
ke kvalifikační práci.
Postup realizace
1) září - Teoretická část práce:
(bod 1. - 3. - uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji - dříve,
nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce.
Praktická práce: sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) říjen - Předložení řady skic a variant řešení.
3) listopad, prosinec - Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty,
průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) leden, únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce,
předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou
(pro udělení zápočtu).
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání:
(finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace,
odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu).
Obhajoba
červen - Obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk)
Research Plan
Minimální rozsah prací
intermediální instalace zahrnující multimediální i klasická média (kresba, video,
performance, fotografie, objekt)
Počet: jedna multimediální instalace
Formát: v závislosti na charakteru site specific
Popis realizace: projekt, vytypování vhodných míst a lokalit, autentické zažití prostředí
(několikadenní pobyty), pořizovaní vizuálních materiálů a následná postprodukce
Výstup: Výstupem je intermediální práce - instalace v interiéru nebo exteriéru,
reflektující identitu místa a dokumentace práce katalogem, filmem nebo cyklem fotografií.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven)
a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1 x týdně v rámci semináře
ke kvalifikační práci.
Postup realizace
1) září - Teoretická část práce:
(bod 1. - 3. - uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji - dříve,
nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce.
Praktická práce: sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) říjen - Předložení řady skic a variant řešení.
3) listopad, prosinec - Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty,
průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) leden, únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce,
předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou
(pro udělení zápočtu).
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání:
(finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace,
odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu).
Obhajoba
červen - Obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk)
Recommended resources
VÁCLAVOVÁ, D., ŽIŽKA, T. Site specific. Praha: Pražská scéna,
2008. ISBN 978-80-86102-44-3.
CÍLEK, V. Prohlédni si tu zemi: i když vidíme jen obyčejné věci,
stejně toho vidíme hodně. Praha: Dokořán, 2012.
ISBN 978-80-7363-419-3.
CÍLEK, V. Makom: kniha míst. Praha: Dokořán, 2007.
ISBN 978-80-7363-120-8.
CÍLEK, V. Krajiny vnitřní a vnější. Praha: Dokořán, 2005.
ISBN 80-7363-042-7.
SCHAMA, S. Krajina a paměť. Praha: Argo, 2007.
ISBN 978-80-7203-803-9.
THOREAU, H. D., Chůze. Praha: Dokořán, 2010. ISBN 978-80-7363-317-2.
ŠEJN, M. Miloš Šejn/Býti krajinou, Řevnice: Arbor vitae 2010.
ISBN 978-80-87164-31-0.
ŽIŽKA, T. Umění místa: katalog studentských projektů 2010-2012.
Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2012.
ISBN 978-80-7331-226-8.
Recommended resources
VÁCLAVOVÁ, D., ŽIŽKA, T. Site specific. Praha: Pražská scéna,
2008. ISBN 978-80-86102-44-3.
CÍLEK, V. Prohlédni si tu zemi: i když vidíme jen obyčejné věci,
stejně toho vidíme hodně. Praha: Dokořán, 2012.
ISBN 978-80-7363-419-3.
CÍLEK, V. Makom: kniha míst. Praha: Dokořán, 2007.
ISBN 978-80-7363-120-8.
CÍLEK, V. Krajiny vnitřní a vnější. Praha: Dokořán, 2005.
ISBN 80-7363-042-7.
SCHAMA, S. Krajina a paměť. Praha: Argo, 2007.
ISBN 978-80-7203-803-9.
THOREAU, H. D., Chůze. Praha: Dokořán, 2010. ISBN 978-80-7363-317-2.
ŠEJN, M. Miloš Šejn/Býti krajinou, Řevnice: Arbor vitae 2010.
ISBN 978-80-87164-31-0.
ŽIŽKA, T. Umění místa: katalog studentských projektů 2010-2012.
Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2012.
ISBN 978-80-7331-226-8.
Enclosed appendices
DVD ROM
Appendices bound in thesis
illustrations
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Excellent
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Navržená známka vedoucího práce:
Navržená známka oponenta:
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce nejprve formou prezentace na PC
a poté formou nainstalovaného díla ve výstavním prostoru. Komise byla podrobně seznámena s hodnocením
vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhovaného hodnocení. Dále se komise seznámila i s teoretickou
částí vysokoškolské kvalifikační práce.