Diplomová práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část je komparace pramenů o Kosmovi, jeho kronice a o době, kdy byla kronika napsána. Praktická část se zabývá zkoumáním, zda učitelé znají své žáky, a nabízí inspiraci, jak zapojit Kosmovu kroniku do výuky na základě výsledků dotazníků, který žáci vyplňovali.
Annotation in English
The thesis is divided in two parts - theoretical and practical. The theoretical part is comparison of courses about Kosmas, his chronicle and time when it was written. The practical part is trying to find out whether teachers know their pupils and offers options how to join the chronicle of Kosmas in teaching based on results of questionnaries which pupils filled in.
Keywords
Kosmas, Kosmova kronika, 12. století, Kosmova kronika na základní škole, mezipředmětové vztahy
Keywords in English
Kosmas, Chronicle of Kosmas, the twelfth century, Chronicles of Kosmas at primary school, cross-curricular relations
Length of the covering note
45 s. (84 125)
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část je komparace pramenů o Kosmovi, jeho kronice a o době, kdy byla kronika napsána. Praktická část se zabývá zkoumáním, zda učitelé znají své žáky, a nabízí inspiraci, jak zapojit Kosmovu kroniku do výuky na základě výsledků dotazníků, který žáci vyplňovali.
Annotation in English
The thesis is divided in two parts - theoretical and practical. The theoretical part is comparison of courses about Kosmas, his chronicle and time when it was written. The practical part is trying to find out whether teachers know their pupils and offers options how to join the chronicle of Kosmas in teaching based on results of questionnaries which pupils filled in.
Keywords
Kosmas, Kosmova kronika, 12. století, Kosmova kronika na základní škole, mezipředmětové vztahy
Keywords in English
Kosmas, Chronicle of Kosmas, the twelfth century, Chronicles of Kosmas at primary school, cross-curricular relations
Research Plan
1. Kosmova kronika jako součást dnes využívaných učebnic literatury a dějepisu
(příp. občanské výchovy)
2. Terénní výzkum - využívání díla praktikujícími pedagogy a reflexe díla žáky
základních škol
3. Komparace získaných poznatků s apriorními teoretickými vstupy
4. Akcent motivace a následných činností
5. Vyvození závěrů týkajících se okolností "přivádějících" k literatuře
a "odvádějících" od literatury
6. Interdisciplinární vazby
Research Plan
1. Kosmova kronika jako součást dnes využívaných učebnic literatury a dějepisu
(příp. občanské výchovy)
2. Terénní výzkum - využívání díla praktikujícími pedagogy a reflexe díla žáky
základních škol
3. Komparace získaných poznatků s apriorními teoretickými vstupy
4. Akcent motivace a následných činností
5. Vyvození závěrů týkajících se okolností "přivádějících" k literatuře
a "odvádějících" od literatury
6. Interdisciplinární vazby
Recommended resources
LEDERBUCHOVÁá, Ladislava. Literatura ve škole. Plzeň : ZČU, 2010.
Kosmova Kronika česká. Praha : Svoboda, 1975.
TŘEŠTÍK, Dušan. Kosmas. Praha : Svobodné slovo, 1966.
TŘEŠTÍK, Dušan. Počátky Přemyslovců. Praha : Lidové noviny, 1997.
ŽEMLIČKA, Josef. Čechy v době knížecí. Praha : Lidové noviny, 2007.
Recommended resources
LEDERBUCHOVÁá, Ladislava. Literatura ve škole. Plzeň : ZČU, 2010.
Kosmova Kronika česká. Praha : Svoboda, 1975.
TŘEŠTÍK, Dušan. Kosmas. Praha : Svobodné slovo, 1966.
TŘEŠTÍK, Dušan. Počátky Přemyslovců. Praha : Lidové noviny, 1997.
ŽEMLIČKA, Josef. Čechy v době knížecí. Praha : Lidové noviny, 2007.