Hlavním tématem bakalářské práce je mentoringový program Pět P. Mentoring je zde vnímán, jako základní princip podpory dětí ohrožených sociálním vyloučením.
V teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy, jako je: odolnost (resilience) dítěte, sociální znevýhodnění, sociální vyloučení, dobrovolnická práce a mentoring.Praktická část práce je věnována realizaci a interpretaci dat z kvalitativního výzkumného šetření na téma: Analýza mentoringového programu Pět P realizovaného komunitním centrem TOTEM-RDC.
Anotace v angličtině
The main theme of the Bachelor thesis is The Mentoring Program 5 P. Mentoring is perceived as the basic principle in supporting children threatened by a social exclusion. In the theoretical part of this thesis the basic terms are explained, which includes: child's resilience, social discrimination, social exclusion, volunteering and mentoring. Practical part of this thesis is dedicated to realization and interpretation of a valuable research connected to the theme: Analysis of The mentoring program 5 P realized by the community center TOTEM-RDC.
Klíčová slova
mentoring, mentoringový program Pět P, sociální práce s dětmi, dobrovolnictví, TOTEM-RCD, sociální vyloučení, sociální znevýhodnění, krize, náročné životní situace, odolnost/resilience dítěte
Klíčová slova v angličtině
mentoring, mentoring program 5 P, social work with chldren, volunteering, TOTEM-RDC, social exclusion, social discrimination, crisis, difficult life situations, child's resilience
Rozsah průvodní práce
62 s., II s. (109 202 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním tématem bakalářské práce je mentoringový program Pět P. Mentoring je zde vnímán, jako základní princip podpory dětí ohrožených sociálním vyloučením.
V teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy, jako je: odolnost (resilience) dítěte, sociální znevýhodnění, sociální vyloučení, dobrovolnická práce a mentoring.Praktická část práce je věnována realizaci a interpretaci dat z kvalitativního výzkumného šetření na téma: Analýza mentoringového programu Pět P realizovaného komunitním centrem TOTEM-RDC.
Anotace v angličtině
The main theme of the Bachelor thesis is The Mentoring Program 5 P. Mentoring is perceived as the basic principle in supporting children threatened by a social exclusion. In the theoretical part of this thesis the basic terms are explained, which includes: child's resilience, social discrimination, social exclusion, volunteering and mentoring. Practical part of this thesis is dedicated to realization and interpretation of a valuable research connected to the theme: Analysis of The mentoring program 5 P realized by the community center TOTEM-RDC.
Klíčová slova
mentoring, mentoringový program Pět P, sociální práce s dětmi, dobrovolnictví, TOTEM-RCD, sociální vyloučení, sociální znevýhodnění, krize, náročné životní situace, odolnost/resilience dítěte
Klíčová slova v angličtině
mentoring, mentoring program 5 P, social work with chldren, volunteering, TOTEM-RDC, social exclusion, social discrimination, crisis, difficult life situations, child's resilience
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Seznam doporučené literatury
MATOUŠEK, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-502-8.\\
MATOUŠEK, Oldřich. Slovník sociální práce. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-368-0.\\
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.\\
SMUTEK, Martin. Evaluace sociálních programů. Hradec Králové: Gaudeamus, 2005. ISBN 80-7041-811-7.\\
BRUMOVSKÁ, Tereza. Mentoring: výchova k profesionálnímu dobrovolnictví. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-772-5.\\
Seznam doporučené literatury
MATOUŠEK, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-502-8.\\
MATOUŠEK, Oldřich. Slovník sociální práce. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-368-0.\\
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.\\
SMUTEK, Martin. Evaluace sociálních programů. Hradec Králové: Gaudeamus, 2005. ISBN 80-7041-811-7.\\
BRUMOVSKÁ, Tereza. Mentoring: výchova k profesionálnímu dobrovolnictví. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-772-5.\\