Autor bakalářské práce vytvoří cyklus minimálně 6 fotografických koláží inspirovaných surrealismem a dílem J. A. Komenského o min. velikosti formátu A1. Realizace cyklu bude provedena především formou montáže digitálních fotografií.
Skicovní materiál bude obsahovat min. 20 kusů digitálních fotografií, které budou dokumentovat celkový tvůrčí proces autora práce. Cyklus bude doplněn popisem významu jednotlivých koláží a rozvedeny budou použité postupy stylizace a postprodukce fotografií a vytvořených koláží. Teoretická část bakalářské práce bude věnována významu fotografických koláží ve vizuální kultuře se zaměřením na vzdělávání, včetně reflexe vlastního tvůrčího postupu.
Anotace v angličtině
The author of this bachelor thesis will make at least 6 photo collages (min. A1 size format) inspired by surrealism and the work of J. A. Komenský. The realization of the series will be made mainly by a montage of digital images.
Sketch material will contain at least 20 digital images that will illustrate the author's whole creative process. The series will be completed by the description of the meaning of the individual collages, and the thesis will also describe the used procedures of stylization and post-production of the photos and created collages. The theoretical part of the bachelor thesis will be devoted to the meaning of photo collages in Visual Culture in Education, including the reflection of the author's creative process.
Klíčová slova
fotografie, fotokoláž, fotomanipulace, J. A. Komenský, Saudek, Štýrský, Drtikol, Langhans, Nepraš, Švankmajer, surrealismus, fotožurnalismus
Autor bakalářské práce vytvoří cyklus minimálně 6 fotografických koláží inspirovaných surrealismem a dílem J. A. Komenského o min. velikosti formátu A1. Realizace cyklu bude provedena především formou montáže digitálních fotografií.
Skicovní materiál bude obsahovat min. 20 kusů digitálních fotografií, které budou dokumentovat celkový tvůrčí proces autora práce. Cyklus bude doplněn popisem významu jednotlivých koláží a rozvedeny budou použité postupy stylizace a postprodukce fotografií a vytvořených koláží. Teoretická část bakalářské práce bude věnována významu fotografických koláží ve vizuální kultuře se zaměřením na vzdělávání, včetně reflexe vlastního tvůrčího postupu.
Anotace v angličtině
The author of this bachelor thesis will make at least 6 photo collages (min. A1 size format) inspired by surrealism and the work of J. A. Komenský. The realization of the series will be made mainly by a montage of digital images.
Sketch material will contain at least 20 digital images that will illustrate the author's whole creative process. The series will be completed by the description of the meaning of the individual collages, and the thesis will also describe the used procedures of stylization and post-production of the photos and created collages. The theoretical part of the bachelor thesis will be devoted to the meaning of photo collages in Visual Culture in Education, including the reflection of the author's creative process.
Klíčová slova
fotografie, fotokoláž, fotomanipulace, J. A. Komenský, Saudek, Štýrský, Drtikol, Langhans, Nepraš, Švankmajer, surrealismus, fotožurnalismus
Autor bakalářské práce vytvoří cyklus minimálně 6 fotografických koláží inspirovaných surrealismem a dílem J. A. Komenského o min. velikosti formátu A1. Realizace cyklu bude provedena především formou montáže digitálních fotografií. Skicovní materiál bude obsahovat min. 20 kusů digitálních fotografií, které budou dokumentovat celkový tvůrčí proces autora práce. Cyklus bude doplněn popisem významu jednotlivých koláží a rozvedeny budou použité postupy stylizace a postprodukce fotografií a vytvořených koláží. Teoretická část diplomové práce bude věnována významu fotografických koláží ve vizuální kultuře se zaměřením na vzdělávání, včetně reflexe vlastního tvůrčího postupu.
Zásady pro vypracování
Autor bakalářské práce vytvoří cyklus minimálně 6 fotografických koláží inspirovaných surrealismem a dílem J. A. Komenského o min. velikosti formátu A1. Realizace cyklu bude provedena především formou montáže digitálních fotografií. Skicovní materiál bude obsahovat min. 20 kusů digitálních fotografií, které budou dokumentovat celkový tvůrčí proces autora práce. Cyklus bude doplněn popisem významu jednotlivých koláží a rozvedeny budou použité postupy stylizace a postprodukce fotografií a vytvořených koláží. Teoretická část diplomové práce bude věnována významu fotografických koláží ve vizuální kultuře se zaměřením na vzdělávání, včetně reflexe vlastního tvůrčího postupu.
Seznam doporučené literatury
BIRGUS, Vladimír., SCHEUFLER, P.: Fotografie v českých zemích 1839 - 1999. Praha:
Grada, 1999. ISBN: 80-7169-902-0
FLUSER, Vilém.: Moc obrazu. Praha: Hynek,1996.
KELBY, Scott.: Digitální fotografie ve Photoshopu CS2. Brno: Computer press, 2007.
ISBN 80-251-1158-X
Krejčí, L.: Adobe Flash CS3 - oficiální výukový kurz. Brno, Computer Press
2008.
MRÁZKOVÁ, Daniela.: Příběh fotografie. Praha: Mladá fronta, 1985.
SONTAG, Susan.: O fotografii. Praha: Paseka, 2002. ISBN 80-7185-471-9
ŠIMEK, Jaroslav.: Zvláštní fotografické postupy. Praha: Práce, 1980.
Tippmanová, R.: Světová digitální fotomontáž [diplomová práce]. Opava, ITF
FPF Slezské univerzity v Opavě 2008.
Seznam doporučené literatury
BIRGUS, Vladimír., SCHEUFLER, P.: Fotografie v českých zemích 1839 - 1999. Praha:
Grada, 1999. ISBN: 80-7169-902-0
FLUSER, Vilém.: Moc obrazu. Praha: Hynek,1996.
KELBY, Scott.: Digitální fotografie ve Photoshopu CS2. Brno: Computer press, 2007.
ISBN 80-251-1158-X
Krejčí, L.: Adobe Flash CS3 - oficiální výukový kurz. Brno, Computer Press
2008.
MRÁZKOVÁ, Daniela.: Příběh fotografie. Praha: Mladá fronta, 1985.
SONTAG, Susan.: O fotografii. Praha: Paseka, 2002. ISBN 80-7185-471-9
ŠIMEK, Jaroslav.: Zvláštní fotografické postupy. Praha: Práce, 1980.
Tippmanová, R.: Světová digitální fotomontáž [diplomová práce]. Opava, ITF
FPF Slezské univerzity v Opavě 2008.