Tato bakalářská práce se zabývá internetovou stránkou naminky.cz. První část obsahuje stručnou charakteristiku internetu a marketingu, úvod do problematiky marketingu na internetu a metodiku bodového hodnocení, která vychází z hodnocení využívaného agenturou WebTop100. Druhá část pak obsahuje představení hodnocené internetové prezentace, její bodové hodnocení a analýzy návštěvnosti, zdrojového kódu a využití sociálních sítí. Poslední část se zabývá návrhem marketingového plánu pro web naminky.cz zahrnující SWOT analýzu, navrhované kroky, jejich potenciální rizika a finanční stránku marketingového plánu.
Annotation in English
This bachelor thesis is focused on the webpage of naminky.cz. The first part includes briefly summarized characteristics of the internet and marketing, the introduction to internet marketing issues and the methodics of point score evaluation, which is based on the evaluation the agency WebTop100 uses. The second part then introduces the evaluated webpage, its point score evaluation and analyses of visitors, source code and social networks´ usage. The last part deals with the proposal of a marketing plan for the website of naminky.cz containing SWOT analysis, suggested steps, their potential risks and financial side of the marketing plan.
internet, marketing, internet marketing, marketing communication, evaluation of a webpage, marketing plan
Length of the covering note
58 s. (87 227 znaků)
Language
CZ
Annotation
Tato bakalářská práce se zabývá internetovou stránkou naminky.cz. První část obsahuje stručnou charakteristiku internetu a marketingu, úvod do problematiky marketingu na internetu a metodiku bodového hodnocení, která vychází z hodnocení využívaného agenturou WebTop100. Druhá část pak obsahuje představení hodnocené internetové prezentace, její bodové hodnocení a analýzy návštěvnosti, zdrojového kódu a využití sociálních sítí. Poslední část se zabývá návrhem marketingového plánu pro web naminky.cz zahrnující SWOT analýzu, navrhované kroky, jejich potenciální rizika a finanční stránku marketingového plánu.
Annotation in English
This bachelor thesis is focused on the webpage of naminky.cz. The first part includes briefly summarized characteristics of the internet and marketing, the introduction to internet marketing issues and the methodics of point score evaluation, which is based on the evaluation the agency WebTop100 uses. The second part then introduces the evaluated webpage, its point score evaluation and analyses of visitors, source code and social networks´ usage. The last part deals with the proposal of a marketing plan for the website of naminky.cz containing SWOT analysis, suggested steps, their potential risks and financial side of the marketing plan.