Diplomová práce se zabývá zkoumáním sociálního klimatu firmy jako faktoru podmiňujícího výkonnost firmy. V práci je nejprve vybraný podnik charakterizován a formulován jeho strategický záměr včetně rozboru podnikatelského prostředí a strategické analýzy. Poté následuje teoretické vymezení pojmu sociální klima. Důležitou část této práce tvoří průzkum sociálního klimatu v podniku, který je proveden pomocí dotazníkového šetření. Výstupy průzkumu poukazují na silné a slabé stránky sociálního klimatu. Po vyhodnocení průzkumu jsou určeny stimulační faktory sociálního klimatu. Závěrečná kapitola je zaměřena na návrh projektu, který přispívá ke zlepšení sociálního klimatu podniku tak, aby bylo podpořeno naplnění stanovených cílů.
Annotation in English
Diploma thesis deals with the social climate within the company as a factor determining its performance. First chapters deal with the company introduction and characteristics of its strategic plan including business environment analysis and strategic analysis. This is followed by theoretical definition of social climate. The important part of this thesis is the survey of the social climate in the chosen company, which is carried out through created questionnaire. The survey results indicate strengths and weaknesses of the social climate. After the survey evaluation, stimulating factors of the social climate are determined. Final chapter focuses on the project proposal, which contributes to improving the company´s social climate in order to support the achievement of the set goals.
Keywords
sociální klima, výkonnost, stimulační faktor, projekt
Keywords in English
social climate, performance, stimulating factor, project
Length of the covering note
109 s.
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce se zabývá zkoumáním sociálního klimatu firmy jako faktoru podmiňujícího výkonnost firmy. V práci je nejprve vybraný podnik charakterizován a formulován jeho strategický záměr včetně rozboru podnikatelského prostředí a strategické analýzy. Poté následuje teoretické vymezení pojmu sociální klima. Důležitou část této práce tvoří průzkum sociálního klimatu v podniku, který je proveden pomocí dotazníkového šetření. Výstupy průzkumu poukazují na silné a slabé stránky sociálního klimatu. Po vyhodnocení průzkumu jsou určeny stimulační faktory sociálního klimatu. Závěrečná kapitola je zaměřena na návrh projektu, který přispívá ke zlepšení sociálního klimatu podniku tak, aby bylo podpořeno naplnění stanovených cílů.
Annotation in English
Diploma thesis deals with the social climate within the company as a factor determining its performance. First chapters deal with the company introduction and characteristics of its strategic plan including business environment analysis and strategic analysis. This is followed by theoretical definition of social climate. The important part of this thesis is the survey of the social climate in the chosen company, which is carried out through created questionnaire. The survey results indicate strengths and weaknesses of the social climate. After the survey evaluation, stimulating factors of the social climate are determined. Final chapter focuses on the project proposal, which contributes to improving the company´s social climate in order to support the achievement of the set goals.
Keywords
sociální klima, výkonnost, stimulační faktor, projekt
Keywords in English
social climate, performance, stimulating factor, project
Research Plan
Charakterizujte podnikatelský subjekt, popište jeho podnikatelské prostředí, dosažené výsledky a strategické záměry rozvoje organizace ve střednědobém období.
Proveďte analýzu sociálního klimatu s důrazem na jeho vliv na zjištěnou výkonnost organizace.
V návaznosti na strategické cíle formulujte stimulační faktory související se sociálním klimatem a výkonností zaměstnanců.
Navrhněte projekt zaměřený na podporu žádoucího sociálního klimatu v organizaci, který podpoří naplnění výkonnostních cílů organizace.
Research Plan
Charakterizujte podnikatelský subjekt, popište jeho podnikatelské prostředí, dosažené výsledky a strategické záměry rozvoje organizace ve střednědobém období.
Proveďte analýzu sociálního klimatu s důrazem na jeho vliv na zjištěnou výkonnost organizace.
V návaznosti na strategické cíle formulujte stimulační faktory související se sociálním klimatem a výkonností zaměstnanců.
Navrhněte projekt zaměřený na podporu žádoucího sociálního klimatu v organizaci, který podpoří naplnění výkonnostních cílů organizace.
Recommended resources
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. 10. vydání. Praha: Grada Publishing, 2007, 789 s. ISBN 978-80-247-1407-3.
ASHKANASY, Neal M., WILDEROM, Celeste P. M., PETERSON, Mark F. Handbook of organizational culture and climate. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2000, 629 s. ISBN 1-4129-0482-X.
FOTR, Jiří, Vacík, Emil aj. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2012, 381 s. ISBN 978-80-247-3985-4.
NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie organizace. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2005, 225 s. ISBN 80-247-0577-X.
ŠULÁK, Milan, VACÍK, Emil. Měření výkonnosti firem. 1. vydání. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2005, 89 s. ISBN 80-86754-33-2.
Recommended resources
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. 10. vydání. Praha: Grada Publishing, 2007, 789 s. ISBN 978-80-247-1407-3.
ASHKANASY, Neal M., WILDEROM, Celeste P. M., PETERSON, Mark F. Handbook of organizational culture and climate. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2000, 629 s. ISBN 1-4129-0482-X.
FOTR, Jiří, Vacík, Emil aj. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2012, 381 s. ISBN 978-80-247-3985-4.
NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie organizace. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2005, 225 s. ISBN 80-247-0577-X.
ŠULÁK, Milan, VACÍK, Emil. Měření výkonnosti firem. 1. vydání. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2005, 89 s. ISBN 80-86754-33-2.