Cílem diplomové práce s názvem Produktová a procesní inovace je ve spolupráci se společností Fincentrum formulovat koncept vyvíjené inovace finančního produktu, kterým je investiční povinné ručení. Snahou společnosti je vyvinout konkurenceschopný produkt povinného ručení, který bude některá z partnerských pojišťoven ochotná zařadit do svého produktového portfolia.
Vyvíjený produkt spojuje výhody dvou samostatných finančních produktů, povinného ručení a spoření. Pojistník se zavazuje tak, jako v případě klasické pojistné smlouvy, platit řádně a včas stanovené pojistné. Část platby, která převyšuje hodnotu placeného pojistného a správních poplatků, představuje spořící složku produktu.
Zákaznickou základnu povinného ručení tvoří všichni majitelé vozidel, tak jak to ukládá zákon o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla. Jednotlivé zákazníky je možné rozdělit do tří segmentačních skupin na konzervativní klienty, nestálé zákazníky a majitele luxusních vozidel. Cíleno bude především na první dvě zmíněné skupiny, jelikož majitelé luxusních vozidel nejsou tímto produktem plně zasaženi. Produkt pro tyto klienty nenabízí dostatečný nadstandardní balíček, který obvykle pro svoje hodnotná vozidla vyžadují.
Nejvíce diskutovanou položkou připravované inovace je jednoznačně cena investičního povinného ručení. Výsledná cena produktu zahrnuje i různé poplatky, jejichž výše závisí jak od politiky konkrétní pojišťovny, tak od investiční strategie. Proto se společnost Fincentrum zaručila kontrolovat výši těchto poplatků, což ji umožňuje i zavedení Standardního ukazatele nákladovosti investičních produktů, který od 1. ledna 2015 musí povinně používat všechny pojišťovny. Jeho autorem je Česká asociace pojišťoven.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis Product and process innovation is to form a product concept of a financial innovation in collaboration with Fincentrum. The development product is called the investment compulsory motor third party liability. The aim of the company Fincentrum is to develop a competitive compulsory motor third party liability in that way the product will be included into the product portfolio one of the insurance company.
The product is combination of two individual financial products, a compulsory motor third party liability and an investment. The client of insurance is required to pay a insurance rate and the insurance comany must pay money in case of the insured event. The part of the payment which is extra of insurance rate and administrative fees is investment component of the product.
Customers of the product are all owners of the vehicles. This is required by the law. Customers are divided into three segments: conservative clients, volatile clients and the owners of the luxury vehicles. The product is mainly targeted the first and second groups. It is because the owners of the luxury vehicles demand very high quality of the product and specific service.
The costs of investment compulsory motor third party liability is the most discussed item of the innovation. The costs of product are included in its price. The charges of products are different according to the specific policy of insurance company and the investment strategy. Therefore Fincentrum guarantee to control the amount of the charges due to Standard cost ratio. The index is created by Czech Insurance Association
Klíčová slova
inovace, produktová inovace, finanční produkt, finanční instituce, pojišťovna, povinné ručení, investiční povinné ručení
Klíčová slova v angličtině
innovation, product innovation, financial produkct, financial institution, insurance company, compulsory motor third party liability, investment compulsory motor third party liability
Rozsah průvodní práce
71 s. (111 230 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce s názvem Produktová a procesní inovace je ve spolupráci se společností Fincentrum formulovat koncept vyvíjené inovace finančního produktu, kterým je investiční povinné ručení. Snahou společnosti je vyvinout konkurenceschopný produkt povinného ručení, který bude některá z partnerských pojišťoven ochotná zařadit do svého produktového portfolia.
Vyvíjený produkt spojuje výhody dvou samostatných finančních produktů, povinného ručení a spoření. Pojistník se zavazuje tak, jako v případě klasické pojistné smlouvy, platit řádně a včas stanovené pojistné. Část platby, která převyšuje hodnotu placeného pojistného a správních poplatků, představuje spořící složku produktu.
Zákaznickou základnu povinného ručení tvoří všichni majitelé vozidel, tak jak to ukládá zákon o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla. Jednotlivé zákazníky je možné rozdělit do tří segmentačních skupin na konzervativní klienty, nestálé zákazníky a majitele luxusních vozidel. Cíleno bude především na první dvě zmíněné skupiny, jelikož majitelé luxusních vozidel nejsou tímto produktem plně zasaženi. Produkt pro tyto klienty nenabízí dostatečný nadstandardní balíček, který obvykle pro svoje hodnotná vozidla vyžadují.
Nejvíce diskutovanou položkou připravované inovace je jednoznačně cena investičního povinného ručení. Výsledná cena produktu zahrnuje i různé poplatky, jejichž výše závisí jak od politiky konkrétní pojišťovny, tak od investiční strategie. Proto se společnost Fincentrum zaručila kontrolovat výši těchto poplatků, což ji umožňuje i zavedení Standardního ukazatele nákladovosti investičních produktů, který od 1. ledna 2015 musí povinně používat všechny pojišťovny. Jeho autorem je Česká asociace pojišťoven.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis Product and process innovation is to form a product concept of a financial innovation in collaboration with Fincentrum. The development product is called the investment compulsory motor third party liability. The aim of the company Fincentrum is to develop a competitive compulsory motor third party liability in that way the product will be included into the product portfolio one of the insurance company.
The product is combination of two individual financial products, a compulsory motor third party liability and an investment. The client of insurance is required to pay a insurance rate and the insurance comany must pay money in case of the insured event. The part of the payment which is extra of insurance rate and administrative fees is investment component of the product.
Customers of the product are all owners of the vehicles. This is required by the law. Customers are divided into three segments: conservative clients, volatile clients and the owners of the luxury vehicles. The product is mainly targeted the first and second groups. It is because the owners of the luxury vehicles demand very high quality of the product and specific service.
The costs of investment compulsory motor third party liability is the most discussed item of the innovation. The costs of product are included in its price. The charges of products are different according to the specific policy of insurance company and the investment strategy. Therefore Fincentrum guarantee to control the amount of the charges due to Standard cost ratio. The index is created by Czech Insurance Association
Klíčová slova
inovace, produktová inovace, finanční produkt, finanční instituce, pojišťovna, povinné ručení, investiční povinné ručení
Klíčová slova v angličtině
innovation, product innovation, financial produkct, financial institution, insurance company, compulsory motor third party liability, investment compulsory motor third party liability
Zásady pro vypracování
Představte vybraný podnik.
Charakterizujte vybranou inovaci, její přípravu, případně realizaci.
Umístěte vybranou inovaci v portfoliu.
Zhodnoťte stávající stav portfolia a porovnejte s inovovaným stavem.
Navrhněte podnikatelský nebo marketingový plán vybrané inovace.
Zásady pro vypracování
Představte vybraný podnik.
Charakterizujte vybranou inovaci, její přípravu, případně realizaci.
Umístěte vybranou inovaci v portfoliu.
Zhodnoťte stávající stav portfolia a porovnejte s inovovaným stavem.
Navrhněte podnikatelský nebo marketingový plán vybrané inovace.
Seznam doporučené literatury
FOTR, Jiří, VACÍK, Emil. Tvorba strategie a strategické plánování. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3985-4.
PITRA, Zbyněk. Management inovačních aktivit. Praha: Professional Publishing, 2006. ISBN 80-86946-10-X.
SYNEK, Miloslav. Manažerská ekonomika. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3494-1.
VACEK, Jiří. Integrovaný management inovací. Plzeň: ZČU, 1999. ISBN 80-7082-502-2.
Seznam doporučené literatury
FOTR, Jiří, VACÍK, Emil. Tvorba strategie a strategické plánování. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3985-4.
PITRA, Zbyněk. Management inovačních aktivit. Praha: Professional Publishing, 2006. ISBN 80-86946-10-X.
SYNEK, Miloslav. Manažerská ekonomika. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3494-1.
VACEK, Jiří. Integrovaný management inovací. Plzeň: ZČU, 1999. ISBN 80-7082-502-2.