Tato práce je zaměřená na analýzu spotřebního chování seniorů v cestovním ruchu. Téma bylo vybráno na základě rychle se zvětšujícího počtu zástupců této věkové kategorie ve spojení s cestovním ruchem. Cestovní ruch je považován za potenciální oblast dalšího rozvoje produktů pro seniory. Zmíněné pojmy jsou vysvětleny v teoretické části práce. Tato část se věnuje charakteristice cestovního ruchu, produktům v cestovním ruchu a seniorům. V praktické části se tato práce věnuje průzkumu spotřebního chování cílové skupiny prostřednictvím dotazníkového šetření. Na základě zjištěných poznatků byly navrženy nové nebo zlepšené produkty v cestovním ruchu pro tuto věkovou skupinu. Výstupy z této práce mohou být realizovatelné u cestovních kanceláří, nebo přímo městem Plzeň. Tento výstup byl hlavním cílem bakalářské práce.
Anotace v angličtině
The presented thesis is focused on the analysis of consumer behaviour in tourism services. The topic was chosen on the basis of growing number of representatives of this age category in connection with the tourism. The tourism is considered for a potential area of new product development for seniors. These theoretical concepts above are explained in the theoretical part of this work. This part is dedicated to the characteristic of tourism, tourism products and to seniors. The practical part this work is dedicated to the research of consumer behaviour of this target group through the questionnaires. On the basis of the findings new or improved products in the tourism area for this target group were projected. These outputs can be implemented by the travel agencies or directly by the city of Pilsen. This was the main output of this work.
Tato práce je zaměřená na analýzu spotřebního chování seniorů v cestovním ruchu. Téma bylo vybráno na základě rychle se zvětšujícího počtu zástupců této věkové kategorie ve spojení s cestovním ruchem. Cestovní ruch je považován za potenciální oblast dalšího rozvoje produktů pro seniory. Zmíněné pojmy jsou vysvětleny v teoretické části práce. Tato část se věnuje charakteristice cestovního ruchu, produktům v cestovním ruchu a seniorům. V praktické části se tato práce věnuje průzkumu spotřebního chování cílové skupiny prostřednictvím dotazníkového šetření. Na základě zjištěných poznatků byly navrženy nové nebo zlepšené produkty v cestovním ruchu pro tuto věkovou skupinu. Výstupy z této práce mohou být realizovatelné u cestovních kanceláří, nebo přímo městem Plzeň. Tento výstup byl hlavním cílem bakalářské práce.
Anotace v angličtině
The presented thesis is focused on the analysis of consumer behaviour in tourism services. The topic was chosen on the basis of growing number of representatives of this age category in connection with the tourism. The tourism is considered for a potential area of new product development for seniors. These theoretical concepts above are explained in the theoretical part of this work. This part is dedicated to the characteristic of tourism, tourism products and to seniors. The practical part this work is dedicated to the research of consumer behaviour of this target group through the questionnaires. On the basis of the findings new or improved products in the tourism area for this target group were projected. These outputs can be implemented by the travel agencies or directly by the city of Pilsen. This was the main output of this work.
Zpracujte teoretický základ k bakalářské práci s důrazem na seniorský cestovní ruch.
Pomocí vhodných metod zanalyzujte potřeby starších spotřebitelů (55+) v rámci služeb v cestovním ruchu. Rozsah své analýzy vhodně vymezte.
Na základě analýzy odhadněte spotřební chování a potřeby zkoumané cílové skupiny na Plzeňsku. Srovnejte Vaše zjištění se situací na trhu cestovního ruchu.
Na základě zjištěných informací navrhněte nové produkty (případně úpravy produktů existujících) pro subjekty působící v oblasti cestovního ruchu.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický základ k bakalářské práci s důrazem na seniorský cestovní ruch.
Pomocí vhodných metod zanalyzujte potřeby starších spotřebitelů (55+) v rámci služeb v cestovním ruchu. Rozsah své analýzy vhodně vymezte.
Na základě analýzy odhadněte spotřební chování a potřeby zkoumané cílové skupiny na Plzeňsku. Srovnejte Vaše zjištění se situací na trhu cestovního ruchu.
Na základě zjištěných informací navrhněte nové produkty (případně úpravy produktů existujících) pro subjekty působící v oblasti cestovního ruchu.
Seznam doporučené literatury
HESKOVÁ, Marie a kol. Cestovní ruch: pro vyšší odborné školy a vysoké školy. Praha: Fortuna, 2011. ISBN 978-80-7373-107-6.
RYGLOVÁ, Kateřina, BURIAN, Michal, VAJČNEROVÁ, Ida. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-4039-3.
ŠTILEC, Miroslav. Program aktivního stylu života pro seniory. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-920-8.
KOTLER, Phillip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
Seznam doporučené literatury
HESKOVÁ, Marie a kol. Cestovní ruch: pro vyšší odborné školy a vysoké školy. Praha: Fortuna, 2011. ISBN 978-80-7373-107-6.
RYGLOVÁ, Kateřina, BURIAN, Michal, VAJČNEROVÁ, Ida. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-4039-3.
ŠTILEC, Miroslav. Program aktivního stylu života pro seniory. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-920-8.
KOTLER, Phillip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
Přílohy volně vložené
nejsou
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Velmi dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
viz. průběh obhajoby a posudky vedoucího a oponenta BP