Předložená diplomová práce se zabývá zkoumáním sociálního klimatu společnosti
AGRIO Moderní zemědělské služby s.r.o. jako faktoru podmiňujícího její výkonnost. První část diplomové práce je zaměřena na charakteristiku společnosti a formulaci jejího strategického plánu. Za pomoci metodiky Balanced Scorecard jsou stanoveny dílčí úkoly pro sledování a řízení strategických cílů společnosti. V další části práce je definován pojem sociální klima a stanoveny hlavní rysy žádoucího sociálního klimatu podporujícího strategické záměry společnosti. Na základě těchto předpokladů je v podniku proveden průzkum sociálního klimatu pomocí dotazníkového šetření. Výstupy průzkumu poukazují na silné a slabé stránky vnímaného sociálního klimatu. Po vyhodnocení průzkumu jsou blíže specifikovány a shrnuty stimulační faktory z oblasti sociálního klimatu společnosti. V závěrečné kapitole je navržen projekt zaměřený na podporu žádoucího sociálního klimatu přispívající k naplnění stanovených strategických cílů.
Annotation in English
The submitted thesis deals with the research of social climate of the company
AGRIO Moderní zemědělské služby s.r.o. as a factor determining its performance. The first part of the thesis is focused on the characteristics of the company and the formulation of the strategic plan. Using Balanced Scorecard methodology individual tasks for monitoring and managing company's strategic goals are being set. The other part of the thesis defines the concept of social climate and sets out the main features of required social climate which supports strategic intentions of the company. Based on these assumptions the social climate survey is conducted in the company by using questionnaires. Survey outcomes point out the company's social climate strengths and weaknesses. Evaluation of the survey more closely specifies and summarizes stimulating factors of the climate. The final part designs the project focused on the support of required social climate contributing to the strategic goals accomplishment.
Keywords
Strategický záměr, strategické cíle, Balanced Scorecard, sociální klima, stimulační faktory, návrh projektu, identifikace rizik
Keywords in English
The strategic plan, the strategic targets, Balanced Scorecard, social climate, stimulating factors, project, risk identification
Length of the covering note
97s.
Language
CZ
Annotation
Předložená diplomová práce se zabývá zkoumáním sociálního klimatu společnosti
AGRIO Moderní zemědělské služby s.r.o. jako faktoru podmiňujícího její výkonnost. První část diplomové práce je zaměřena na charakteristiku společnosti a formulaci jejího strategického plánu. Za pomoci metodiky Balanced Scorecard jsou stanoveny dílčí úkoly pro sledování a řízení strategických cílů společnosti. V další části práce je definován pojem sociální klima a stanoveny hlavní rysy žádoucího sociálního klimatu podporujícího strategické záměry společnosti. Na základě těchto předpokladů je v podniku proveden průzkum sociálního klimatu pomocí dotazníkového šetření. Výstupy průzkumu poukazují na silné a slabé stránky vnímaného sociálního klimatu. Po vyhodnocení průzkumu jsou blíže specifikovány a shrnuty stimulační faktory z oblasti sociálního klimatu společnosti. V závěrečné kapitole je navržen projekt zaměřený na podporu žádoucího sociálního klimatu přispívající k naplnění stanovených strategických cílů.
Annotation in English
The submitted thesis deals with the research of social climate of the company
AGRIO Moderní zemědělské služby s.r.o. as a factor determining its performance. The first part of the thesis is focused on the characteristics of the company and the formulation of the strategic plan. Using Balanced Scorecard methodology individual tasks for monitoring and managing company's strategic goals are being set. The other part of the thesis defines the concept of social climate and sets out the main features of required social climate which supports strategic intentions of the company. Based on these assumptions the social climate survey is conducted in the company by using questionnaires. Survey outcomes point out the company's social climate strengths and weaknesses. Evaluation of the survey more closely specifies and summarizes stimulating factors of the climate. The final part designs the project focused on the support of required social climate contributing to the strategic goals accomplishment.
Keywords
Strategický záměr, strategické cíle, Balanced Scorecard, sociální klima, stimulační faktory, návrh projektu, identifikace rizik
Keywords in English
The strategic plan, the strategic targets, Balanced Scorecard, social climate, stimulating factors, project, risk identification
Research Plan
Charakterizujte podnikatelský subjekt, popište jeho podnikatelské prostředí, dosažené výsledky a strategické záměry.
Stanovte hlavní rysy žádoucího sociálního klimatu firmy, který by podporoval strategické záměry.
Proveďte analýzu sociálního klimatu s důrazem na jeho vliv na cíle a výkonnost firmy.
Formulujte faktory z oblasti sociálního klimatu, které budou stimulovat naplňování organizačních cílů.
Navrhněte projekt zaměřený na podporu žádoucího sociálního klimatu ve společnosti se zaměřením na ovlivnění výkonnosti firmy.
Research Plan
Charakterizujte podnikatelský subjekt, popište jeho podnikatelské prostředí, dosažené výsledky a strategické záměry.
Stanovte hlavní rysy žádoucího sociálního klimatu firmy, který by podporoval strategické záměry.
Proveďte analýzu sociálního klimatu s důrazem na jeho vliv na cíle a výkonnost firmy.
Formulujte faktory z oblasti sociálního klimatu, které budou stimulovat naplňování organizačních cílů.
Navrhněte projekt zaměřený na podporu žádoucího sociálního klimatu ve společnosti se zaměřením na ovlivnění výkonnosti firmy.
Recommended resources
AMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů. 1. vydání. Praha: Grada Publishing a. s., 2007, 800 s. ISBN 978-80-247-1407-3.
D'AMATO, Alessia, BURKE, Michael, DORMANN, Christian. Psychological and Organizational Climate Research: Contrasting Perspectives and Research Traditions. Taylor & Francis Group, 2008, 169 s. ISBN 184169844X.
DĚDINA, Jiří, ODCHÁZEL, Jiří. Management a moderní organizování firmy. 1. vydání. Praha: Grada Publishing a. s., 2007, 328 s. ISBN 978-80-247-2149-1.
FOTR, Jiří, VACÍK, Emil, SOUČEK, Ivan, ŠPAČEK, Miroslav, HÁJEK, Stanislav. Tvorba strategie a strategické plánování: Teorie a praxe. 1. vydání. Praha: Grada Publishing a. s., 2012, 384 s. ISBN 978-80-247-3985-4.
LUKÁŠOVÁ, Růžena, NOVÝ, Ivan. Organizační kultura: od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku. 1. vydání. Praha: Grada Publishing a. s., 2004, 174 s. ISBN 80-247-0648-2.
Recommended resources
AMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů. 1. vydání. Praha: Grada Publishing a. s., 2007, 800 s. ISBN 978-80-247-1407-3.
D'AMATO, Alessia, BURKE, Michael, DORMANN, Christian. Psychological and Organizational Climate Research: Contrasting Perspectives and Research Traditions. Taylor & Francis Group, 2008, 169 s. ISBN 184169844X.
DĚDINA, Jiří, ODCHÁZEL, Jiří. Management a moderní organizování firmy. 1. vydání. Praha: Grada Publishing a. s., 2007, 328 s. ISBN 978-80-247-2149-1.
FOTR, Jiří, VACÍK, Emil, SOUČEK, Ivan, ŠPAČEK, Miroslav, HÁJEK, Stanislav. Tvorba strategie a strategické plánování: Teorie a praxe. 1. vydání. Praha: Grada Publishing a. s., 2012, 384 s. ISBN 978-80-247-3985-4.
LUKÁŠOVÁ, Růžena, NOVÝ, Ivan. Organizační kultura: od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku. 1. vydání. Praha: Grada Publishing a. s., 2004, 174 s. ISBN 80-247-0648-2.