Moje bakalářská práce se skládá ze dvou děl. Ta jsou vytvořeny stejnou technikou, avšak netvoří set a mohou být použita jednotlivě.
Prvním dílem jsou porcelánová stínítka na svíčku s talířkem. Mají tvar pětibokého hranolu a vyrobila jsem dvě zcela odlišné varianty. Na jedné si můžeme ihned prohlédnout reliéf s příběhem, u druhé nám obrázky zůstávají ukryty, dokud nezapálíme svíčku. Na obou stínítkách je stejný námět - Serafa. Většina výrobků je naglazována transparentní glazurou, a některé jsou ponechány v biskvitovém stavu.
Druhé dílo je deska stolu. Spodek a rám jsou tvořeny tvrdým bukovým dřevem. Na první pohled se na desce nachází mozaika z porcelánových kachliček. Ale pravý význam porcelánu pod sklem může být skryt jen do doby, než se zapne LED diodové osvětlení schované uvnitř. To prosvítí celou plochu průsvitek a obrázky můžeme zřetelně vidět.
Anotace v angličtině
My bachelors work consists of two pieces. These are formed by the same technique, but it is not set and may be used singly.
The first part is porcelain lampshade with a saucer. They are pentagonal prism and I made two completely different variants. The one you can immediately see the relief of the story, the other pictures we remain hidden until turn on candle. Both the lamp shade is the same story - Seraphim. Most products are with transparent glaze, and some remain in the biscuit state.
The second work is a desk. It is made of hard wood. You can see the board is a mosaic of porcelain tiles. But the true meaning of glazed porcelain can be hidden only until you turn on LED lighting hidden inside. It illuminates the entire surface of transparencies and images can be seen clearly.
Moje bakalářská práce se skládá ze dvou děl. Ta jsou vytvořeny stejnou technikou, avšak netvoří set a mohou být použita jednotlivě.
Prvním dílem jsou porcelánová stínítka na svíčku s talířkem. Mají tvar pětibokého hranolu a vyrobila jsem dvě zcela odlišné varianty. Na jedné si můžeme ihned prohlédnout reliéf s příběhem, u druhé nám obrázky zůstávají ukryty, dokud nezapálíme svíčku. Na obou stínítkách je stejný námět - Serafa. Většina výrobků je naglazována transparentní glazurou, a některé jsou ponechány v biskvitovém stavu.
Druhé dílo je deska stolu. Spodek a rám jsou tvořeny tvrdým bukovým dřevem. Na první pohled se na desce nachází mozaika z porcelánových kachliček. Ale pravý význam porcelánu pod sklem může být skryt jen do doby, než se zapne LED diodové osvětlení schované uvnitř. To prosvítí celou plochu průsvitek a obrázky můžeme zřetelně vidět.
Anotace v angličtině
My bachelors work consists of two pieces. These are formed by the same technique, but it is not set and may be used singly.
The first part is porcelain lampshade with a saucer. They are pentagonal prism and I made two completely different variants. The one you can immediately see the relief of the story, the other pictures we remain hidden until turn on candle. Both the lamp shade is the same story - Seraphim. Most products are with transparent glaze, and some remain in the biscuit state.
The second work is a desk. It is made of hard wood. You can see the board is a mosaic of porcelain tiles. But the true meaning of glazed porcelain can be hidden only until you turn on LED lighting hidden inside. It illuminates the entire surface of transparencies and images can be seen clearly.
Počet: konvolut
Formát: 5x5cm až 50x50cm
Popis realizace: od kresebných návrhů přes sádrový model po vyvzorkování materiálu
Výstup: volná sada keramických objektů
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven) a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x týdně v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace:
1) listopad: Teoretická část práce:
(bod 1. až 3. - uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji - dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce.
Praktická práce - sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec: Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden: Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty,
průběžná prácena praktické části závěrečné práce.
4) únor: Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné
práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce
v souladu s doporučenou osnovou a dle pokynů konzultanta teoretické části práce.
5) březen: Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben: Finalizace a odevzdání:
(finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce,
příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení
zápočtu).
Obhajoba:
červen obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD
Zásady pro vypracování
Počet: konvolut
Formát: 5x5cm až 50x50cm
Popis realizace: od kresebných návrhů přes sádrový model po vyvzorkování materiálu
Výstup: volná sada keramických objektů
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven) a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x týdně v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace:
1) listopad: Teoretická část práce:
(bod 1. až 3. - uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji - dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce.
Praktická práce - sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec: Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden: Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty,
průběžná prácena praktické části závěrečné práce.
4) únor: Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné
práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce
v souladu s doporučenou osnovou a dle pokynů konzultanta teoretické části práce.
5) březen: Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben: Finalizace a odevzdání:
(finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce,
příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení
zápočtu).
Obhajoba:
červen obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD
Seznam doporučené literatury
KOLESÁR, Z. Kapitoly z dějin designu. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2004. ISBN 80-86863-03-4.
HERAINOVÁ, M. Sušení a výpal. 1. vyd. Praha: Silikátový svaz, 2003. ISBN 80-903113-7-7.
CHLÁDEK, J. Klasika porcelánu Čína a Evropa. 1. vyd. Karlovy Vary: Mirror, 2007. ISBN 978-80-239-9872-6.
RILEY, N. Dějiny užitého umění: vývoj užitého umění a stylistických prvků od renesance do postmoderní doby. 1. vyd.
Přel. M. Nejedlá, J. Novotná, P. Stříbrný, Praha: Slovart, 2004. ISBN 80-720-9549-8.
Seznam doporučené literatury
KOLESÁR, Z. Kapitoly z dějin designu. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2004. ISBN 80-86863-03-4.
HERAINOVÁ, M. Sušení a výpal. 1. vyd. Praha: Silikátový svaz, 2003. ISBN 80-903113-7-7.
CHLÁDEK, J. Klasika porcelánu Čína a Evropa. 1. vyd. Karlovy Vary: Mirror, 2007. ISBN 978-80-239-9872-6.
RILEY, N. Dějiny užitého umění: vývoj užitého umění a stylistických prvků od renesance do postmoderní doby. 1. vyd.
Přel. M. Nejedlá, J. Novotná, P. Stříbrný, Praha: Slovart, 2004. ISBN 80-720-9549-8.
Přílohy volně vložené
1CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Navržená známka vedoucího práce:
Navržená známka oponenta:
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce nejprve formou prezentace na PC a poté formou nainstalovaného díla ve výstavním prostoru.
Komise byla podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhovaného hodnocení. Dále se komise seznámila i s teoretickou částí vysokoškolské kvalifikační práce.