Na téma Design Side Specific jsem vytvářela sadu tří různých talířů - mělký, středně mělký na těstoviny a hluboký pro restauraci hotelu Nautilus v Táboře. Tento hotel má ve znaku loděnku hlubinnou (téměř vyhynulý mořský hlavonožec), který je typický svým spirálovitým tvarem a v řezu nápadnými vzduchovými komorami. Tyto komory zajišťují loděnce orientaci a pohyb ve vodě a jsou nositeli jedinečného vzhledu. Na dně každého talíře je ručně vyškrabávaná loděnka, která je posléze vyplňována různě barevnými engobami na způsob přihrádkového emailu. Po přežahu se každá loděnka zbrousí do roviny. Sada je vyrobena z GWSZ-T kameniny, která má po výpalu krémovou barvu.
Druhým úkolem byla tvorba závěsného triptychu. Každá z desek je čtvercového tvaru o rozměrech cca 47 x 47cm. Na první desce je celá loděnka, na druhé detail komor a na třetí mikroskopicky zvětšená struktura. Ve všech případech jsem použila ostřené hlíny přibarvené barvítkem 1:1, kterými jsem vykládala připravený základní reliéf. Posléze jsem do takto vytvořených hlín vkládala piliny,skleněnou fritu či přežahnutý střep pro vytvoření struktur, které vyniknou po zbroušení.
Anotace v angličtině
On the theme Design Site Specific I created a set of three different plates - shallow , moderately shallow and deep for a restaurant Nautilus Tabor. This hotel has character nautilus deep (nearly extinct marine cephalopod ), which is typical of its spiral shape and cross-section striking air chambers. These chambers ensure nautiloid orientation and movement in the water and carry a unique appearance. At the bottom of each plate is hand scraped nautiloid, which is then filled in with different colored engobe the way compartment email. After firing each nautiloid grindled plane. The set is made of stoneware GWSZ - T, which has a creamy color after firing.
The second task was to create a hanging three desks. Each of the desk is square in shape, measuring approximately 47 x 47 cm . The first plate, the entire nautiloid, second detail of the chambers and the third microscopically enlarged structure. In all cases, I used a sharpened colored with earth pigments 1:1, which I interpreted prepared foundation relief. Finally, I do so formed clays of inserting chips, glass frit or přežahnutý shard to create structures that stand out after grinding.
Design site specific, sea squid, nautilus deep, compartment email, colored engobes, hanging three desks, structural composition
Rozsah průvodní práce
26 s. (32 499 znaků), 12
Jazyk
CZ
Anotace
Na téma Design Side Specific jsem vytvářela sadu tří různých talířů - mělký, středně mělký na těstoviny a hluboký pro restauraci hotelu Nautilus v Táboře. Tento hotel má ve znaku loděnku hlubinnou (téměř vyhynulý mořský hlavonožec), který je typický svým spirálovitým tvarem a v řezu nápadnými vzduchovými komorami. Tyto komory zajišťují loděnce orientaci a pohyb ve vodě a jsou nositeli jedinečného vzhledu. Na dně každého talíře je ručně vyškrabávaná loděnka, která je posléze vyplňována různě barevnými engobami na způsob přihrádkového emailu. Po přežahu se každá loděnka zbrousí do roviny. Sada je vyrobena z GWSZ-T kameniny, která má po výpalu krémovou barvu.
Druhým úkolem byla tvorba závěsného triptychu. Každá z desek je čtvercového tvaru o rozměrech cca 47 x 47cm. Na první desce je celá loděnka, na druhé detail komor a na třetí mikroskopicky zvětšená struktura. Ve všech případech jsem použila ostřené hlíny přibarvené barvítkem 1:1, kterými jsem vykládala připravený základní reliéf. Posléze jsem do takto vytvořených hlín vkládala piliny,skleněnou fritu či přežahnutý střep pro vytvoření struktur, které vyniknou po zbroušení.
Anotace v angličtině
On the theme Design Site Specific I created a set of three different plates - shallow , moderately shallow and deep for a restaurant Nautilus Tabor. This hotel has character nautilus deep (nearly extinct marine cephalopod ), which is typical of its spiral shape and cross-section striking air chambers. These chambers ensure nautiloid orientation and movement in the water and carry a unique appearance. At the bottom of each plate is hand scraped nautiloid, which is then filled in with different colored engobe the way compartment email. After firing each nautiloid grindled plane. The set is made of stoneware GWSZ - T, which has a creamy color after firing.
The second task was to create a hanging three desks. Each of the desk is square in shape, measuring approximately 47 x 47 cm . The first plate, the entire nautiloid, second detail of the chambers and the third microscopically enlarged structure. In all cases, I used a sharpened colored with earth pigments 1:1, which I interpreted prepared foundation relief. Finally, I do so formed clays of inserting chips, glass frit or přežahnutý shard to create structures that stand out after grinding.
Design site specific, sea squid, nautilus deep, compartment email, colored engobes, hanging three desks, structural composition
Zásady pro vypracování
Počet: Konvolut
Formát: 5x5 cm až 50x50 cm
Popis realizace: Kresebné návrhy, sádrové modely, finální objekty
Výstup: Volná sada keramických objektů
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven) a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x týdně v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace:
1) listopad Teoretická část práce:
(bod 1. - 3. uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji? Dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu
a cíl práce.
Praktická práce - sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty,
průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné
práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce
v souladu s doporučenou osnovou a dle pokynů konzultanta teoretické části práce.
5) březen Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben Finalizace a odevzdání:
(finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu).
Obhajoba:
červen obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk)
Zásady pro vypracování
Počet: Konvolut
Formát: 5x5 cm až 50x50 cm
Popis realizace: Kresebné návrhy, sádrové modely, finální objekty
Výstup: Volná sada keramických objektů
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven) a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x týdně v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace:
1) listopad Teoretická část práce:
(bod 1. - 3. uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji? Dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu
a cíl práce.
Praktická práce - sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty,
průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné
práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce
v souladu s doporučenou osnovou a dle pokynů konzultanta teoretické části práce.
5) březen Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben Finalizace a odevzdání:
(finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu).
Obhajoba:
červen obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk)
Seznam doporučené literatury
HERAINOVÁ, M. Sušení a výpal. 1. vyd. Praha: Silikátový svaz, 2003.ISBN 80-903113-7-7.
CHLÁDEK, J. Klasika porcelánu Čína a Evropa. 1. vyd. Karlovy Vary Mirror, 2007. ISBN 978-80-239-9872-6.
KOLESÁR, Z. kapitoly z dějin designu. 1. vyd. Přel. K. Málková, Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2004.
ISBN 80-86863-03-4.
RILEY, N. Dějiny užitého umění: vývoj užitého umění a stylistických prvků od renesance do postmoderní doby. 1. vyd. Přel.
M. Nejedlá, J. Novotná, P. Stříbrný, Praha: Slovart, 2004. ISBN 80-720-9549-8.
Seznam doporučené literatury
HERAINOVÁ, M. Sušení a výpal. 1. vyd. Praha: Silikátový svaz, 2003.ISBN 80-903113-7-7.
CHLÁDEK, J. Klasika porcelánu Čína a Evropa. 1. vyd. Karlovy Vary Mirror, 2007. ISBN 978-80-239-9872-6.
KOLESÁR, Z. kapitoly z dějin designu. 1. vyd. Přel. K. Málková, Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2004.
ISBN 80-86863-03-4.
RILEY, N. Dějiny užitého umění: vývoj užitého umění a stylistických prvků od renesance do postmoderní doby. 1. vyd. Přel.
M. Nejedlá, J. Novotná, P. Stříbrný, Praha: Slovart, 2004. ISBN 80-720-9549-8.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Navržená známka vedoucího práce:
Navržená známka oponenta:
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce nejprve formou prezentace na PC a poté formou nainstalovaného díla ve výstavním prostoru.
Komise byla podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhovaného hodnocení. Dále se komise seznámila i s teoretickou částí vysokoškolské kvalifikační práce.