Má bakalářská práce je Ilustrovaná kniha pro děti s interaktivními a vzdělávacími prvky. Kniha je myšlena pro děti přibližně od šesti do devíti let jako zábava během prázdnin. Jsou tu hry, bludiště a úkoly, které dítě jednoduše vzdělávají, aniž by se cítilo jako ve škole. Úkoly jsou velmi interaktivní a kreativní. Na několika stranách jsem nechala volný prostor pro dětskou kresbu a vytváření jeho vlastních nápadů. V knize jsou různá témata. Začala jsem s obecnými jako Země, Náš stát, Hvězdy a souhvězdí, Zdravá strava atd. Dále jsou více osobní témata, které se vztahují na konkrétní osobu (dítě), které knihu čte. Témata jako Čeho se bojíme, co si přejeme, o čem sníme, jaké máme hračky atd. Na konci knihy je desková hra, která shrnuje většinu předešlých témat. Také je tu vložen plakát s dalším bludištěm a terčem na hry. Většina ilustrací je malovaná temperami, celoplošné i výběrové. Některé ilustrace jsou kreslené fixem a některé jsou kombinace obou technik. Velikost knihy je menší A4 a vazba je klasická zavěšovaná v tuhých deskách.
Annotation in English
My graduation project of my bachelor studies is a Pictorial book for children with interactive and educative elements. This book is meant for children at the age of six to nine as their entertainment during school holidays. There are games, mazes and tasks which simply educate children without making them feel at school. The tasks are very interactive and creative. I left some free space on some pages for child´s drawing and creating his/her own ideas. There are various topics. I started with general topics such as The Earth, Our Country, Stars and Constellations, Healthy Food etc. There are also more personal topics which are applying to the particular person (child) who is reading it, such as fears, wishes, their toys, dreams etc. At the end of the book, there is a board game where most of the topics are recapitulated. There is also embedded a poster with maze and a target. Most of the illustrations are made with watercolours and dyes (type Tempera) either the all over illustrations or partly. Some of the illustrations are drawn by a marker, some are combination of the two techniques. The size of the book is approximately smaller A4 and the binding is classical needled folders in hard cardboards.
book, book binding, illustration, painting, drawing, photography, poster, child, education, interactive task, game
Length of the covering note
27 s., 17 s. přílohy.
Language
CZ
Annotation
Má bakalářská práce je Ilustrovaná kniha pro děti s interaktivními a vzdělávacími prvky. Kniha je myšlena pro děti přibližně od šesti do devíti let jako zábava během prázdnin. Jsou tu hry, bludiště a úkoly, které dítě jednoduše vzdělávají, aniž by se cítilo jako ve škole. Úkoly jsou velmi interaktivní a kreativní. Na několika stranách jsem nechala volný prostor pro dětskou kresbu a vytváření jeho vlastních nápadů. V knize jsou různá témata. Začala jsem s obecnými jako Země, Náš stát, Hvězdy a souhvězdí, Zdravá strava atd. Dále jsou více osobní témata, které se vztahují na konkrétní osobu (dítě), které knihu čte. Témata jako Čeho se bojíme, co si přejeme, o čem sníme, jaké máme hračky atd. Na konci knihy je desková hra, která shrnuje většinu předešlých témat. Také je tu vložen plakát s dalším bludištěm a terčem na hry. Většina ilustrací je malovaná temperami, celoplošné i výběrové. Některé ilustrace jsou kreslené fixem a některé jsou kombinace obou technik. Velikost knihy je menší A4 a vazba je klasická zavěšovaná v tuhých deskách.
Annotation in English
My graduation project of my bachelor studies is a Pictorial book for children with interactive and educative elements. This book is meant for children at the age of six to nine as their entertainment during school holidays. There are games, mazes and tasks which simply educate children without making them feel at school. The tasks are very interactive and creative. I left some free space on some pages for child´s drawing and creating his/her own ideas. There are various topics. I started with general topics such as The Earth, Our Country, Stars and Constellations, Healthy Food etc. There are also more personal topics which are applying to the particular person (child) who is reading it, such as fears, wishes, their toys, dreams etc. At the end of the book, there is a board game where most of the topics are recapitulated. There is also embedded a poster with maze and a target. Most of the illustrations are made with watercolours and dyes (type Tempera) either the all over illustrations or partly. Some of the illustrations are drawn by a marker, some are combination of the two techniques. The size of the book is approximately smaller A4 and the binding is classical needled folders in hard cardboards.
book, book binding, illustration, painting, drawing, photography, poster, child, education, interactive task, game
Research Plan
Minimální rozsah prací:
Počet: min. 30 - 40 stran, min. 3 výtisky
Formát: cca. A4
Popis realizace: Kniha pro děti zaměřená na rozvoj osobnosti, vzdělávací. Vázaná kniha s interaktivními prvky.
Výstup: Vázaná kniha pro děti o rozsahu 30-40 stran.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven) a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x týdně v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace:
1) listopad Teoretická část práce:
(bod 1. - 3. - uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji - dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce.
Praktická práce - sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty,
průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné
práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce
v souladu s doporučenou osnovou.
5) březen Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben Finalizace a odevzdání:
(finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu).
Obhajoba:
červen obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD
(v podobě pro tisk)
Research Plan
Minimální rozsah prací:
Počet: min. 30 - 40 stran, min. 3 výtisky
Formát: cca. A4
Popis realizace: Kniha pro děti zaměřená na rozvoj osobnosti, vzdělávací. Vázaná kniha s interaktivními prvky.
Výstup: Vázaná kniha pro děti o rozsahu 30-40 stran.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven) a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x týdně v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace:
1) listopad Teoretická část práce:
(bod 1. - 3. - uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji - dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce.
Praktická práce - sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty,
průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné
práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce
v souladu s doporučenou osnovou.
5) březen Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben Finalizace a odevzdání:
(finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu).
Obhajoba:
červen obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD
(v podobě pro tisk)
Recommended resources
ČAČKA, Otto. Psychologie imaginativní výchovy a vzdělávání s příklady aplikace. Brno: Doplněk, 1999. ISBN 8072390341.
SCHMIDT, Gerhard. Efektivní myšlení - Poznej sám sebe, praktická cvičení. Čestlice: Rebo Productions, 2005. ISBN 80-7234-417-X.
McNAUGHTONOVÁ, Phoebe. Perspektiva a jiné optické klamy. Praha: Dokořán, edice Pergamen, 2010. ISBN 978-80-7363-297-7.
FLINTHAM, Thomas. Bláznivá bludiště Thomase Flinthama. Praha: Mladá Fronta, 2011. ISBN 978-80-204-2415-0.
JARAMILLO, R., SEDER, R. B. Au Galop - Le premier livre qui bouge. Paris: Play Bec, 2008. ISBN 978-2-8096-0052-0.
PACOVSKÁ, Květa. Alphabet. London: Tate Publishing, 2012. ISBN 978-1-84976-141-3.
HAŠEK, J., SKÁLA, F. Školní výlet. Praha: Albatros, 1981.
NIKL, Petr. Lingvistické pohádky. Praha: Meandr, 2006. ISBN 80-86283-49-6.
SKÁLA, František. Praha - Venecia - Cestovní deníky. Praha: Arbor Vitae, 2011.
ISBN 80-86300-63-3.
Recommended resources
ČAČKA, Otto. Psychologie imaginativní výchovy a vzdělávání s příklady aplikace. Brno: Doplněk, 1999. ISBN 8072390341.
SCHMIDT, Gerhard. Efektivní myšlení - Poznej sám sebe, praktická cvičení. Čestlice: Rebo Productions, 2005. ISBN 80-7234-417-X.
McNAUGHTONOVÁ, Phoebe. Perspektiva a jiné optické klamy. Praha: Dokořán, edice Pergamen, 2010. ISBN 978-80-7363-297-7.
FLINTHAM, Thomas. Bláznivá bludiště Thomase Flinthama. Praha: Mladá Fronta, 2011. ISBN 978-80-204-2415-0.
JARAMILLO, R., SEDER, R. B. Au Galop - Le premier livre qui bouge. Paris: Play Bec, 2008. ISBN 978-2-8096-0052-0.
PACOVSKÁ, Květa. Alphabet. London: Tate Publishing, 2012. ISBN 978-1-84976-141-3.
HAŠEK, J., SKÁLA, F. Školní výlet. Praha: Albatros, 1981.
NIKL, Petr. Lingvistické pohádky. Praha: Meandr, 2006. ISBN 80-86283-49-6.
SKÁLA, František. Praha - Venecia - Cestovní deníky. Praha: Arbor Vitae, 2011.
ISBN 80-86300-63-3.
Enclosed appendices
1 CD ROM
Appendices bound in thesis
illustrations
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Good
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Navržená známka vedoucího práce:
Navržená známka oponenta:
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce formou nainstalovaného díla ve výstavním prostoru.
Komise byla podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhovaného hodnocení. Dále se komise seznámila i s teoretickou částí vysokoškolské kvalifikační práce.