Má bakalářská práce se věnuje fenoménu papíru. Různými postupy se snaží ukázat nepřeberné možnosti využití papíru coby samostatného média. Obsahem je soubor autorské knihy, didaktického divadla a naučné tabule. Autorská kniha je vyrobena z ručních papírů. Vypráví Příběh papíru, vybírá si nejzásadnější okamžiky historie papíru a hravou formou je ilustruje, místy s použitím koláží a slepotisku do ručních papírů. Texty jsou řešeny knihtiskem. Na knihu volně navazuje objekt didaktického divadla. To je koncipované jako jednoduchá scéna umožňující stínovým divadlem odehrát události, které byly pro rozšíření papíru zásadní. Záznam představení vypráví krátký příběh o tom, jak došlo k Tsai Lunovu vynálezu. Naučnou tabuli tvoří ruční papír formátu B2 v podobě mapy zachycující jednotlivé události z historie papíru.
Annotation in English
My bachelor thesis deals with the phenomenon of paper. It is composed of author's book - The Story of paper, Didactic theatre and educational board. The book is created of handmade papers which I finish with other technologies, such as collage and blind stamp. For the texts on each paper I used letterpress.The didactic theatre is connected with the book and it narrates a short story of the moment of Tsai Lun's invention of paper.
The educational board is an appendix to the book, so that the (younger) reader could easier realize where did the story started and which way it continued. It shows pictures of the most significant events.
handmade paper, paper, paper art, didactic theatre, didactic material, author's book, Tsai Lun, China
Length of the covering note
32s.
Language
CZ
Annotation
Má bakalářská práce se věnuje fenoménu papíru. Různými postupy se snaží ukázat nepřeberné možnosti využití papíru coby samostatného média. Obsahem je soubor autorské knihy, didaktického divadla a naučné tabule. Autorská kniha je vyrobena z ručních papírů. Vypráví Příběh papíru, vybírá si nejzásadnější okamžiky historie papíru a hravou formou je ilustruje, místy s použitím koláží a slepotisku do ručních papírů. Texty jsou řešeny knihtiskem. Na knihu volně navazuje objekt didaktického divadla. To je koncipované jako jednoduchá scéna umožňující stínovým divadlem odehrát události, které byly pro rozšíření papíru zásadní. Záznam představení vypráví krátký příběh o tom, jak došlo k Tsai Lunovu vynálezu. Naučnou tabuli tvoří ruční papír formátu B2 v podobě mapy zachycující jednotlivé události z historie papíru.
Annotation in English
My bachelor thesis deals with the phenomenon of paper. It is composed of author's book - The Story of paper, Didactic theatre and educational board. The book is created of handmade papers which I finish with other technologies, such as collage and blind stamp. For the texts on each paper I used letterpress.The didactic theatre is connected with the book and it narrates a short story of the moment of Tsai Lun's invention of paper.
The educational board is an appendix to the book, so that the (younger) reader could easier realize where did the story started and which way it continued. It shows pictures of the most significant events.
handmade paper, paper, paper art, didactic theatre, didactic material, author's book, Tsai Lun, China
Research Plan
Minimální rozsah prací:
Obrazová kniha - leporelo - Příběh papíru - od jeho vzniku až po dnešní využití
1 list s ilustracemi B2 - naučná tabule
Objekt didaktického divadla umožňující jednoduchým způsobem prezentovat příběh papíru oživlými ilustracemi z knihy
Počet: 1 soubor
Formát: Kniha formátu 20x25cm
Objekt didaktického divadla - vyplyne v průběhu tvorby
DVD s nahrávkou vzorového představení
Popis realizace: práce s papírem, tvorba divadla dle vytvořeného scénáře
Výstup: autorská kniha na téma příběh papíru - obsahující příběh papíru od jeho vzniku až po charakteristiku jednotlivých druhů papíru,
scénář divadla,
divadelní představení o délce do 10 minut.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li
stanoven) a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x týdně v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace:
1) listopad Teoretická část práce:(bod 1.- 3.uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji- dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce.
Praktická práce: sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou.
5) březen Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben Finalizace a odevzdání:(finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce,příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu).
Obhajoba:červen
obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD
(v podobě pro tisk)
Research Plan
Minimální rozsah prací:
Obrazová kniha - leporelo - Příběh papíru - od jeho vzniku až po dnešní využití
1 list s ilustracemi B2 - naučná tabule
Objekt didaktického divadla umožňující jednoduchým způsobem prezentovat příběh papíru oživlými ilustracemi z knihy
Počet: 1 soubor
Formát: Kniha formátu 20x25cm
Objekt didaktického divadla - vyplyne v průběhu tvorby
DVD s nahrávkou vzorového představení
Popis realizace: práce s papírem, tvorba divadla dle vytvořeného scénáře
Výstup: autorská kniha na téma příběh papíru - obsahující příběh papíru od jeho vzniku až po charakteristiku jednotlivých druhů papíru,
scénář divadla,
divadelní představení o délce do 10 minut.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li
stanoven) a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x týdně v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace:
1) listopad Teoretická část práce:(bod 1.- 3.uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji- dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce.
Praktická práce: sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou.
5) březen Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben Finalizace a odevzdání:(finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce,příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu).
Obhajoba:červen
obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD
(v podobě pro tisk)
Recommended resources
KNEIDL, Pravoslav. Z historie evropské knihy: po stopách knih, knihtisku a knihoven. Praha: Svoboda, 1989. ISBN 80-205-0093-6.
KOCMAN, Jiří. Médium papír. Brno: Vutium, 2004. ISBN 80-214-2626-8.
KHEL, Richard. Poselství papíru. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-684-8.
PETRŽELA, Zdeněk. Nové nápady pro starý papír. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-478-6.
KUBAŠTA, Vojtěch. Žabí král. Praha: Aventinum, 1992. ISBN 80-7151-456-X.
BRUTHANSOVÁ, Tereza. Libuše Niklová. Praha: Arbor vitae societas, 2010. ISBN 978-80-904534-1-8.
Recommended resources
KNEIDL, Pravoslav. Z historie evropské knihy: po stopách knih, knihtisku a knihoven. Praha: Svoboda, 1989. ISBN 80-205-0093-6.
KOCMAN, Jiří. Médium papír. Brno: Vutium, 2004. ISBN 80-214-2626-8.
KHEL, Richard. Poselství papíru. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-684-8.
PETRŽELA, Zdeněk. Nové nápady pro starý papír. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-478-6.
KUBAŠTA, Vojtěch. Žabí král. Praha: Aventinum, 1992. ISBN 80-7151-456-X.
BRUTHANSOVÁ, Tereza. Libuše Niklová. Praha: Arbor vitae societas, 2010. ISBN 978-80-904534-1-8.
Enclosed appendices
1 CD
Appendices bound in thesis
illustrations
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Excellent
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Navržená známka vedoucího práce:
Navržená známka oponenta:
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce formou nainstalovaného díla ve výstavním prostoru.
Komise byla podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhovaného hodnocení. Dále se komise seznámila i s teoretickou částí vysokoškolské kvalifikační práce.