Hlavním cílem této práce je vytvoření grafického nástroje napomáhajícího uživateli s tvorbou a vyhodnocováním dotazů v jazyce SPARQL. Čtenář bude seznámen se základy souvisejících technologií a následně s celým procesem vývoje aplikace.
Anotace v angličtině
The main goal of this diploma thesis is to create a visual tool helping its user with creation and evaluation of SPARQL queries. Reader will be acquainted with basics of related technologies and then with the whole process of the application development.
Klíčová slova
sparql, rdf, sémantický web, dotaz, editor
Klíčová slova v angličtině
sparql, rdf, semantic web, query, editor
Rozsah průvodní práce
84
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem této práce je vytvoření grafického nástroje napomáhajícího uživateli s tvorbou a vyhodnocováním dotazů v jazyce SPARQL. Čtenář bude seznámen se základy souvisejících technologií a následně s celým procesem vývoje aplikace.
Anotace v angličtině
The main goal of this diploma thesis is to create a visual tool helping its user with creation and evaluation of SPARQL queries. Reader will be acquainted with basics of related technologies and then with the whole process of the application development.
Klíčová slova
sparql, rdf, sémantický web, dotaz, editor
Klíčová slova v angličtině
sparql, rdf, semantic web, query, editor
Zásady pro vypracování
Seznamte se s metadatovým modelem Resource Description Framework(RDF), SPARQL a používanými ontologiemi projektu MRE. Najděte a popište dostupná existující řešení grafické tvorby dotazu.
Proveďte analýzu a návrh podporované množiny SPARQL a způsobu grafické tvorby SPARQL.
Obecný koncept realizujte formou knihovny v jazyce Java a implementujte konkrétní řešení grafické tvorby SPARQL.
Proveďte diskuzi dosažených výsledků a porovnejte s výsledky jiných autorů.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s metadatovým modelem Resource Description Framework(RDF), SPARQL a používanými ontologiemi projektu MRE. Najděte a popište dostupná existující řešení grafické tvorby dotazu.
Proveďte analýzu a návrh podporované množiny SPARQL a způsobu grafické tvorby SPARQL.
Obecný koncept realizujte formou knihovny v jazyce Java a implementujte konkrétní řešení grafické tvorby SPARQL.
Proveďte diskuzi dosažených výsledků a porovnejte s výsledky jiných autorů.