Cílem mé bakalářské práce bylo vytvořit soubor dvanácti různě velkých obrazů na téma "večery v průběhu roku u nás doma". Součástí bakalářské práce je soubor návrhů. Malba je provedena technikou akrylu na sololitových deskách. Teoretická část se zabývá umělci a směry, které na mě měly největší vliv, a dále pak vlastní reflexí a možnostmi využití tématu bakalářské práce v pedagogické praxi.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor work has been to create a series of twelve paintings, varying in size and based on thematic evenings at my home during a year. A part of the bachelor work is a set of sketches. The used technique is acryl on the fibreboard panels. In theoretical part I wrote about the artists and styles that have had the biggest impact on my work. Then there is the reflection of my work and possible use in the pedagogical praxis.
Klíčová slova
večer v průběhu roku u nás doma, malba, impresionismus, postimpresionismus, expresionismus, reflexe, využití tématu v pedagogické praxi
Klíčová slova v angličtině
Evening at our home during the year, painting, impressionism, postimpressionism, expressionism, reflection, use of the theme in pedagogical praxis
Rozsah průvodní práce
44 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem mé bakalářské práce bylo vytvořit soubor dvanácti různě velkých obrazů na téma "večery v průběhu roku u nás doma". Součástí bakalářské práce je soubor návrhů. Malba je provedena technikou akrylu na sololitových deskách. Teoretická část se zabývá umělci a směry, které na mě měly největší vliv, a dále pak vlastní reflexí a možnostmi využití tématu bakalářské práce v pedagogické praxi.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor work has been to create a series of twelve paintings, varying in size and based on thematic evenings at my home during a year. A part of the bachelor work is a set of sketches. The used technique is acryl on the fibreboard panels. In theoretical part I wrote about the artists and styles that have had the biggest impact on my work. Then there is the reflection of my work and possible use in the pedagogical praxis.
Klíčová slova
večer v průběhu roku u nás doma, malba, impresionismus, postimpresionismus, expresionismus, reflexe, využití tématu v pedagogické praxi
Klíčová slova v angličtině
Evening at our home during the year, painting, impressionism, postimpressionism, expressionism, reflection, use of the theme in pedagogical praxis
Zásady pro vypracování
Soubor 12 obrazů. Použití techniky olejomalby na sololit. Velikost obrazů se bude lišit dle tématu večera. Kombinace klasické techniky s abstrakcí. Cílem bude vystihnout náladu večera. Prostředí se bude lišit podle toho kde se budu nacházet tzn. domov beru jako místo v nitru, ne vnější fixní prostor. Cílem bakalářské práce je hlubší poznání vlivu okolí na nitro a jeho zakódování do uměleckého projevu a následná analýza a reflexe tvorby.
Zásady pro vypracování
Soubor 12 obrazů. Použití techniky olejomalby na sololit. Velikost obrazů se bude lišit dle tématu večera. Kombinace klasické techniky s abstrakcí. Cílem bude vystihnout náladu večera. Prostředí se bude lišit podle toho kde se budu nacházet tzn. domov beru jako místo v nitru, ne vnější fixní prostor. Cílem bakalářské práce je hlubší poznání vlivu okolí na nitro a jeho zakódování do uměleckého projevu a následná analýza a reflexe tvorby.
Seznam doporučené literatury
GOODMAN, N. Jazyky umění : nástin teorie symbolů. Praha : Academia, 2007. ISBN 978-80-200-1519-8
HAZUKOVÁ, H.; ŠAMŠULA, P. Didaktika výtvarné výchovy I . Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2005. ISBN 80-7290-237-7
HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha : Karolinum 1999. Druhé vydání. ISBN 80-246-0030-7.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007, ISBN 978-80-247-1369-4.
JANOUŠEK, J.; a kol. Metody sociální psychologie. Praha : SPN, 1986
LAMAČOVÁ, A. Ontogenetický vývoj fantazie s ohledem na její vizuální složku: bakalářská práce. Plzeň : ZČU, Fakulta pedagogická, 2010. 40 str., 13 příl.
STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. Postupy a techniky metody zakotvené teorie. Brno a Boskovice : Sdružení podané ruce a nakladatelství Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X.
VIEWEGH, J. Fantazie : Teoretická studie. Praha : Academia, 1986
Seznam doporučené literatury
GOODMAN, N. Jazyky umění : nástin teorie symbolů. Praha : Academia, 2007. ISBN 978-80-200-1519-8
HAZUKOVÁ, H.; ŠAMŠULA, P. Didaktika výtvarné výchovy I . Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2005. ISBN 80-7290-237-7
HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha : Karolinum 1999. Druhé vydání. ISBN 80-246-0030-7.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007, ISBN 978-80-247-1369-4.
JANOUŠEK, J.; a kol. Metody sociální psychologie. Praha : SPN, 1986
LAMAČOVÁ, A. Ontogenetický vývoj fantazie s ohledem na její vizuální složku: bakalářská práce. Plzeň : ZČU, Fakulta pedagogická, 2010. 40 str., 13 příl.
STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. Postupy a techniky metody zakotvené teorie. Brno a Boskovice : Sdružení podané ruce a nakladatelství Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X.
VIEWEGH, J. Fantazie : Teoretická studie. Praha : Academia, 1986