Práce se zabývá využitím vybraných didaktických prostředků- PowerPointových prezentací a didaktických her v rámci vyučování cizího jazyka (německého). V teoretické části jsou popsány základní pojmy, jednotlivé vyučovací metody, didaktické prostředky a postupy v rámci tradičního a moderního vyučování.
V praktické části jsou aplikovány výsledky výzkumu provedeného na ZŠ v Tlučné, kdy byly odučeny hodiny ve dvou paralelních třídách. V jedné tradičními postupy, s využitím klasických vyučovacích pomůcek a ve druhé pomocí moderních didaktických prostředků.
Anotace v angličtině
The title of this diploma thesis is: means better teaching of German language throw using of chosen didactic methods? The thesis is separated into two blocks. First is theoretical and second one is practical.
There is a basic concepts at the beginning of the first theoretical block, list of older and newer methods in the middle and the view of didactic methods used for learning foreign languages.
Practical part described in the first block was applied in the 7th grade of elementary school in Tlučná in two separated classes. First group was taught throw using of chosen modern didactic methods. Second group was taught by classic methods.
Goal of the thesis is to figure out if teaching foreign languages with using modern didactics methods will bring better results than regular teaching.
Klíčová slova
moderní didaktický prostředek, vyučovací proces, metoda, tradiční vyučování, didaktická hra, PowerPointová prezentace
Práce se zabývá využitím vybraných didaktických prostředků- PowerPointových prezentací a didaktických her v rámci vyučování cizího jazyka (německého). V teoretické části jsou popsány základní pojmy, jednotlivé vyučovací metody, didaktické prostředky a postupy v rámci tradičního a moderního vyučování.
V praktické části jsou aplikovány výsledky výzkumu provedeného na ZŠ v Tlučné, kdy byly odučeny hodiny ve dvou paralelních třídách. V jedné tradičními postupy, s využitím klasických vyučovacích pomůcek a ve druhé pomocí moderních didaktických prostředků.
Anotace v angličtině
The title of this diploma thesis is: means better teaching of German language throw using of chosen didactic methods? The thesis is separated into two blocks. First is theoretical and second one is practical.
There is a basic concepts at the beginning of the first theoretical block, list of older and newer methods in the middle and the view of didactic methods used for learning foreign languages.
Practical part described in the first block was applied in the 7th grade of elementary school in Tlučná in two separated classes. First group was taught throw using of chosen modern didactic methods. Second group was taught by classic methods.
Goal of the thesis is to figure out if teaching foreign languages with using modern didactics methods will bring better results than regular teaching.
Klíčová slova
moderní didaktický prostředek, vyučovací proces, metoda, tradiční vyučování, didaktická hra, PowerPointová prezentace
1)Studium pramenů z odborné literatury
2)Stanovení cíle
3)Zpracování teoretické části práce
4)Zpracování praktické části práce
5)Vyhodnocení závěrů a doporučení pro praxi
6)Pravidelné konzultace s vedoucí práce
Zásady pro vypracování
1)Studium pramenů z odborné literatury
2)Stanovení cíle
3)Zpracování teoretické části práce
4)Zpracování praktické části práce
5)Vyhodnocení závěrů a doporučení pro praxi
6)Pravidelné konzultace s vedoucí práce
Seznam doporučené literatury
Bausch, K- R., Christ, H., Krumm, J.: Handbuch Fremdsprachenunterricht, Tübingen : A. Francke Verlag, 2003. ISBN 3-8252-8042-X.
Bohn, R., Henrici, G., Riemer, C.: Einführung in die Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache mit Videobeispielen, Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 1996. ISBN 3-87116-797-5.
Davis, P., Rinvolucri, M.: 66 Grammatik-Spiele : Deutsch als Fremdsprache, Barcelona : Ernst Klett Sprachen, 1999. ISBN 3-12-768810-5.
Martens, L.: Kreatives Schreiben im DaF-Unterricht, Brno : Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra německého jazyka a literatury, 2005. ISBN 80-210-3706-7.
Skalková, J.: Obecná didaktika : vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování, Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1821-7.
Toman, H.: Die Didaktik des Anfangsunterrichts : am Beispiel des offenen Unterrichts, der neuen Medien und des Lesenlernens , Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 2007. ISBN 978-3-8340-0216-7.
Ur, P., Wright, A.: 111 Kurzrezepte für den Deutsch-Unterricht (DaF : interaktive Übungsideen für zwischendurch, Stuttgart : E. Klett Sprachen, 1995. ISBN 3-12-768780-X.
Wicke, R. E.: Aktive Schüler lernen besser: : Ein Handbuch aus der Praxis für die Praxis, München : Klett Edition Deutsch, 1993. ISBN 3-12-675375-2.
Wicke, R. E.: Aktiv und kreativ Lernen : projektorientierte Spracharbeit im Unterricht, Ismaning : Max Hueber Verlag, 2004. ISBN 3-19-001751-4.
Seznam doporučené literatury
Bausch, K- R., Christ, H., Krumm, J.: Handbuch Fremdsprachenunterricht, Tübingen : A. Francke Verlag, 2003. ISBN 3-8252-8042-X.
Bohn, R., Henrici, G., Riemer, C.: Einführung in die Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache mit Videobeispielen, Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 1996. ISBN 3-87116-797-5.
Davis, P., Rinvolucri, M.: 66 Grammatik-Spiele : Deutsch als Fremdsprache, Barcelona : Ernst Klett Sprachen, 1999. ISBN 3-12-768810-5.
Martens, L.: Kreatives Schreiben im DaF-Unterricht, Brno : Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra německého jazyka a literatury, 2005. ISBN 80-210-3706-7.
Skalková, J.: Obecná didaktika : vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování, Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1821-7.
Toman, H.: Die Didaktik des Anfangsunterrichts : am Beispiel des offenen Unterrichts, der neuen Medien und des Lesenlernens , Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 2007. ISBN 978-3-8340-0216-7.
Ur, P., Wright, A.: 111 Kurzrezepte für den Deutsch-Unterricht (DaF : interaktive Übungsideen für zwischendurch, Stuttgart : E. Klett Sprachen, 1995. ISBN 3-12-768780-X.
Wicke, R. E.: Aktive Schüler lernen besser: : Ein Handbuch aus der Praxis für die Praxis, München : Klett Edition Deutsch, 1993. ISBN 3-12-675375-2.
Wicke, R. E.: Aktiv und kreativ Lernen : projektorientierte Spracharbeit im Unterricht, Ismaning : Max Hueber Verlag, 2004. ISBN 3-19-001751-4.