Bakalářská práce se zabývá rozdílem školní zralosti mezi děvčaty a chlapci. V teoretické části se detailně věnuji problematice předškolního věku. Popisuji školní zralost, školní nezralost a zabývám se genderovými rozdíly mezi děvčaty a hochy. Na konci teoretické části se věnuji problematice dětské kresby.
V praktické části bakalářské práce jsem zkoumala rozdíl ve školní zralosti u vzorku předškolních dětí z mateřských škol v okrese Rokycany. Jednalo se celkem o 16 dětí, 8 děvčat a 8 chlapců. Hodnotila jsem pracovní list, který jsem si pro děti sama připravila, a kresbu postavy Červené karkulky.
Z důvodu relativně malého vzorku nelze učinit jednoznačné závěry, přestože tato práce ukázala rozdíly ve školní zralosti mezi děvčaty a chlapci.
Anotace v angličtině
My bachelor's project investigates the difference in school readiness and maturity between girls and boys. The theoretical part is dealing with the preschool age and its problems. I am describing school maturity and immaturity and dealing with the gender differences between girls and boys. The end of the theoretical part I am devoting to the childrens' drawing and its implications.
In the practical part of my bachelor's project I investigated the differences in school maturity in a sample group of preschool children from several kindergartens in Rokycany district. The group consisted of 16 children, 8 boys and 8 girls. I evaluated an exercise one-page file, which I prepared myself. Moreover, I evaluated childrens' drawing of the "Red Ridding Hood" character.
Even though the research sample was relatively small and we cannot come to definite conclusions,there is a trend showing the differences in school readiness between girls and boys.
Klíčová slova
Předškolní věk, školní zralost, školní nezralost, vývoj genderové identity, kresba.
Klíčová slova v angličtině
Preschool age, school maturity and immaturity, development of gender identity, drawing.
Rozsah průvodní práce
77 s. (74 351 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá rozdílem školní zralosti mezi děvčaty a chlapci. V teoretické části se detailně věnuji problematice předškolního věku. Popisuji školní zralost, školní nezralost a zabývám se genderovými rozdíly mezi děvčaty a hochy. Na konci teoretické části se věnuji problematice dětské kresby.
V praktické části bakalářské práce jsem zkoumala rozdíl ve školní zralosti u vzorku předškolních dětí z mateřských škol v okrese Rokycany. Jednalo se celkem o 16 dětí, 8 děvčat a 8 chlapců. Hodnotila jsem pracovní list, který jsem si pro děti sama připravila, a kresbu postavy Červené karkulky.
Z důvodu relativně malého vzorku nelze učinit jednoznačné závěry, přestože tato práce ukázala rozdíly ve školní zralosti mezi děvčaty a chlapci.
Anotace v angličtině
My bachelor's project investigates the difference in school readiness and maturity between girls and boys. The theoretical part is dealing with the preschool age and its problems. I am describing school maturity and immaturity and dealing with the gender differences between girls and boys. The end of the theoretical part I am devoting to the childrens' drawing and its implications.
In the practical part of my bachelor's project I investigated the differences in school maturity in a sample group of preschool children from several kindergartens in Rokycany district. The group consisted of 16 children, 8 boys and 8 girls. I evaluated an exercise one-page file, which I prepared myself. Moreover, I evaluated childrens' drawing of the "Red Ridding Hood" character.
Even though the research sample was relatively small and we cannot come to definite conclusions,there is a trend showing the differences in school readiness between girls and boys.
Klíčová slova
Předškolní věk, školní zralost, školní nezralost, vývoj genderové identity, kresba.
Klíčová slova v angličtině
Preschool age, school maturity and immaturity, development of gender identity, drawing.
Zásady pro vypracování
Vypracování přehledu odborné literatury a publikací k tématu.
Studium teoretických materiálů a vytváření osnovy práce.
Zpracování teoretické části práce a formulace hypotéz.
Realizace teréního šetření a zracování výsledků.
Zpracování praktické části.
Praktické závěry a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Vypracování přehledu odborné literatury a publikací k tématu.
Studium teoretických materiálů a vytváření osnovy práce.
Zpracování teoretické části práce a formulace hypotéz.
Realizace teréního šetření a zracování výsledků.
Zpracování praktické části.
Praktické závěry a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I. Dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-0956-0
KOLLÁRIKOVÁ, Zuzana, BRANISLAV, Pupala. Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-828-9
Kolektiv autorů. Vstup do školy. Praha: Raabe, 2012. ISBN 978-80-87553-53-4
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I. Dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-0956-0
KOLLÁRIKOVÁ, Zuzana, BRANISLAV, Pupala. Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-828-9
Kolektiv autorů. Vstup do školy. Praha: Raabe, 2012. ISBN 978-80-87553-53-4