Tato diplomová práce se zabývá tématem zaměřeným na jazykové poradenství. Předmětem zkoumání jsou učební strategie s konkrétním zaměřením na strategie používané při osvojování slovní zásoby cizího jazyka. Teoretická část podrobněji popisuje druhy učebních stylů a učebních strategií. Následně jsou zde poskytnuty rady a tipy, jak se efektivně učit cizí jazyk, konkrétně slovní zásobu cizího jazyka. Praktická část navazuje na teoretickou část a zkoumá, jaké učební strategie používají žáci druhého stupně základní školy v České Republice při osvojování si slovní zásoby cizího jazyka.
Annotation in English
The thesis deals with the topic of vocabulary language learning and the use of language learning strategies in second language learning. In the theoretical part, the overview of learning styles and strategies is provided. The tips and advice for effective vocabulary language learning are also provided as well as they are accompanied by concrete examples. Practical part is focused on the research, which is dedicated to the use of vocabulary learning strategies by pupils of an upper primary school in the Czech Republic.
language advisory, vocabulary learning, language learning, learning styles, learning strategies
Length of the covering note
84 s. (102 655 znaků)
Language
AN
Annotation
Tato diplomová práce se zabývá tématem zaměřeným na jazykové poradenství. Předmětem zkoumání jsou učební strategie s konkrétním zaměřením na strategie používané při osvojování slovní zásoby cizího jazyka. Teoretická část podrobněji popisuje druhy učebních stylů a učebních strategií. Následně jsou zde poskytnuty rady a tipy, jak se efektivně učit cizí jazyk, konkrétně slovní zásobu cizího jazyka. Praktická část navazuje na teoretickou část a zkoumá, jaké učební strategie používají žáci druhého stupně základní školy v České Republice při osvojování si slovní zásoby cizího jazyka.
Annotation in English
The thesis deals with the topic of vocabulary language learning and the use of language learning strategies in second language learning. In the theoretical part, the overview of learning styles and strategies is provided. The tips and advice for effective vocabulary language learning are also provided as well as they are accompanied by concrete examples. Practical part is focused on the research, which is dedicated to the use of vocabulary learning strategies by pupils of an upper primary school in the Czech Republic.
language advisory, vocabulary learning, language learning, learning styles, learning strategies
Research Plan
1. Pravidelné konzultace s vedoucí diplomové práce.
2. Shromáždění a prostudování odborné literatury týkající se tématu.
3. Příprava podkladů pro výzkum.
4. Provedení výzkumu.
5. Shromáždění dat a jejich analýza.
6. Vyvození závěrů výzkumu a jejich použití v praxi.
7. Sepsání diplomové práce při dodržení formálních aspektů.
Research Plan
1. Pravidelné konzultace s vedoucí diplomové práce.
2. Shromáždění a prostudování odborné literatury týkající se tématu.
3. Příprava podkladů pro výzkum.
4. Provedení výzkumu.
5. Shromáždění dat a jejich analýza.
6. Vyvození závěrů výzkumu a jejich použití v praxi.
7. Sepsání diplomové práce při dodržení formálních aspektů.
Recommended resources
Kupka, I. (2012). Jak úspěšně studovat cizí jazyky (2nd ed.). Praha: Grada Publishing.
Lojová, G. (2011). Styly a strategie ve výuce cizích jazyků (1st ed.). Praha: Portál.
Scrivener, J. (2011). Learning teaching (3rd ed.). Oxford, UK: Macmillan.
Smolík, F. (2007). Teoretické přístupy k osvojování gramatiky (1st ed.). Hradec Králové: Gaudeamus.
Yule, G. (2006). The study of language (3rd ed.). New York: Cambridge University Press.
Recommended resources
Kupka, I. (2012). Jak úspěšně studovat cizí jazyky (2nd ed.). Praha: Grada Publishing.
Lojová, G. (2011). Styly a strategie ve výuce cizích jazyků (1st ed.). Praha: Portál.
Scrivener, J. (2011). Learning teaching (3rd ed.). Oxford, UK: Macmillan.
Smolík, F. (2007). Teoretické přístupy k osvojování gramatiky (1st ed.). Hradec Králové: Gaudeamus.
Yule, G. (2006). The study of language (3rd ed.). New York: Cambridge University Press.