Cílem diplomové práce je vypracovat sbírku úloh k tématu vzájemná poloha přímek v učivu matematiky 1. stupně. Teoretická část popisuje základní pojmy, teoretické poznatky o vzájemné poloze přímek v rovině a prostoru. Práce dále popisuje zařazení učiva do matematiky 1. stupně. Důležitá část práce je sbírka věnovaná orientaci v základních geometrických pojmech pomocí kineze, manipulace s předměty, práce s papírem a práce s rýsovacími potřebami.
Annotation in English
The purpose of this thesis is to develop a collection of tasks to the topic relative position of the lines in teaching mathematics on primary education level. The theoretical part describes the basic concepts, theoretical knowledge of the relative position of the lines on a plane and space. The work also describes the inclusion of mathematics curriculum in first grade. The important part is devoted to a collection of orientation in basic geometric concepts at Kinesis, handling objects, working with paper and work with the drawing needs.
Keywords
vzájemná poloha přímek, rovina, prostor, matematika, geometrie
Keywords in English
the relative position of the lines, plane, space, mathematics, geometry
Length of the covering note
57 s., vi (41 870 znaků)
Language
CZ
Annotation
Cílem diplomové práce je vypracovat sbírku úloh k tématu vzájemná poloha přímek v učivu matematiky 1. stupně. Teoretická část popisuje základní pojmy, teoretické poznatky o vzájemné poloze přímek v rovině a prostoru. Práce dále popisuje zařazení učiva do matematiky 1. stupně. Důležitá část práce je sbírka věnovaná orientaci v základních geometrických pojmech pomocí kineze, manipulace s předměty, práce s papírem a práce s rýsovacími potřebami.
Annotation in English
The purpose of this thesis is to develop a collection of tasks to the topic relative position of the lines in teaching mathematics on primary education level. The theoretical part describes the basic concepts, theoretical knowledge of the relative position of the lines on a plane and space. The work also describes the inclusion of mathematics curriculum in first grade. The important part is devoted to a collection of orientation in basic geometric concepts at Kinesis, handling objects, working with paper and work with the drawing needs.
Keywords
vzájemná poloha přímek, rovina, prostor, matematika, geometrie
Keywords in English
the relative position of the lines, plane, space, mathematics, geometry
Research Plan
Teoretické poznatky o vzájemné poloze přímek v rovině a prostoru, zařazení tohoto učiva
do matematiky 1. stupně.
Tvorba sbírky úloh k tomuto tématu se zařazením různých metod a forem práce,
s využitím kineze, manipulace s předměty, práce s papírem, práce s rýsovacími potřebami.
Ověření vytvořených úloh se žáky 1. stupně.
Sebereflexe a reflexe žáků.
Research Plan
Teoretické poznatky o vzájemné poloze přímek v rovině a prostoru, zařazení tohoto učiva
do matematiky 1. stupně.
Tvorba sbírky úloh k tomuto tématu se zařazením různých metod a forem práce,
s využitím kineze, manipulace s předměty, práce s papírem, práce s rýsovacími potřebami.
Ověření vytvořených úloh se žáky 1. stupně.
Sebereflexe a reflexe žáků.
Recommended resources
Didaktika matematiky pro učitelství 1. stupně ZŠ.
Hejný, M., Novotná, J., Stehlíková, N. Dvacet pět kapitol
z didaktiky matematiky.
Zapletal, F. a kol. Didaktika matematiky pro stud. učitelství 1. stupně ZŠ.
Recommended resources
Didaktika matematiky pro učitelství 1. stupně ZŠ.
Hejný, M., Novotná, J., Stehlíková, N. Dvacet pět kapitol
z didaktiky matematiky.
Zapletal, F. a kol. Didaktika matematiky pro stud. učitelství 1. stupně ZŠ.