Bakalářská práce je rozdělena do čtyř částí. První část se věnuje historii českého loutkářství a z důvodu specifičnosti je zde zmíněna i historie plzeňského loutkářství. Ve druhé části jsou charakterizovány jednotlivé typy loutek a rozděleny podle způsobu vedení. Třetí část nahlíží na dítě předškolního věku a na jeho vztah k loutce. Čtvrtá část pojednává o práci s loutkou v mateřské škole a o jejím zařazení do třídního vzdělávacího programu, v této části jsou také uvedeny příklady praktického využití loutky při činnostech a práci s dětmi v MŠ. V závěru práce je stručné hodnocení praktického využití loutky i jejího významu pro dítě v MŠ.
Anotace v angličtině
The Bachelor's Thesis is devided into 4 parts.The first part describes the history of Czech puppetry and because of the specificity is also mentioned in the history of puppetry in Pilsen. In the second part are characterized by different types of puppets and distributed by way of guidance. The third part looks at the preschool-age child and his relationship to the puppet. The fourth part focuses on working with puppets at nursery school and its inclusion into the class curriculum, this section also provides examples of practical use of puppets during activities and work with children at nursery school. In the conclusion of my Thesis, I briefly evaluate the practical use of puppets and its importance for the child at nursery school.
Klíčová slova
loutkové divadlo, loutka, dělení loutek, dítě předškolního věku, hra, mateřská škola, práce s loutkou
Klíčová slova v angličtině
marionette theatre, a puppet, division of puppets, a preschool-age child, a game, nursery school, work with the puppet
Rozsah průvodní práce
61 s. (87 624 zaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je rozdělena do čtyř částí. První část se věnuje historii českého loutkářství a z důvodu specifičnosti je zde zmíněna i historie plzeňského loutkářství. Ve druhé části jsou charakterizovány jednotlivé typy loutek a rozděleny podle způsobu vedení. Třetí část nahlíží na dítě předškolního věku a na jeho vztah k loutce. Čtvrtá část pojednává o práci s loutkou v mateřské škole a o jejím zařazení do třídního vzdělávacího programu, v této části jsou také uvedeny příklady praktického využití loutky při činnostech a práci s dětmi v MŠ. V závěru práce je stručné hodnocení praktického využití loutky i jejího významu pro dítě v MŠ.
Anotace v angličtině
The Bachelor's Thesis is devided into 4 parts.The first part describes the history of Czech puppetry and because of the specificity is also mentioned in the history of puppetry in Pilsen. In the second part are characterized by different types of puppets and distributed by way of guidance. The third part looks at the preschool-age child and his relationship to the puppet. The fourth part focuses on working with puppets at nursery school and its inclusion into the class curriculum, this section also provides examples of practical use of puppets during activities and work with children at nursery school. In the conclusion of my Thesis, I briefly evaluate the practical use of puppets and its importance for the child at nursery school.
Klíčová slova
loutkové divadlo, loutka, dělení loutek, dítě předškolního věku, hra, mateřská škola, práce s loutkou
Klíčová slova v angličtině
marionette theatre, a puppet, division of puppets, a preschool-age child, a game, nursery school, work with the puppet
Zásady pro vypracování
Dějiny loutkářství v českých zemích.
Charakteristika loutek a druhy loutek.
Loutka v životě malého dítěte.
Práce s loutkou a její využití loutky při práci s dětmi v MŠ.
Zásady pro vypracování
Dějiny loutkářství v českých zemích.
Charakteristika loutek a druhy loutek.
Loutka v životě malého dítěte.
Práce s loutkou a její využití loutky při práci s dětmi v MŠ.
Seznam doporučené literatury
Držalová, A. Jak plánovat a efektivně pracovat s předškolními dětmi.
Plzeň: Pedagogické centrum, 2000.
Honzíková, J. Netradičně v pracovní výchově. Plzeň: Krajské centrum
vzdělávání a Jazyková škola, 2005.
Kolláriková, Z., Pupala, B. Předškolní a primární pedagogika.
Praha: Portál, 2001.
Leština, V. Vytváříme loutky. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-017.
Vašíček, P. Plzeňské loutkářství, historie a současnost.
Plzeň: Divadlo Alfa, 2000.
Smutná, M. Loutkové divadlo v mateřské škole. Praha: SPN, 1962.
Další literatura po dohodě s vedoucí diplomové práce.
Seznam doporučené literatury
Držalová, A. Jak plánovat a efektivně pracovat s předškolními dětmi.
Plzeň: Pedagogické centrum, 2000.
Honzíková, J. Netradičně v pracovní výchově. Plzeň: Krajské centrum
vzdělávání a Jazyková škola, 2005.
Kolláriková, Z., Pupala, B. Předškolní a primární pedagogika.
Praha: Portál, 2001.
Leština, V. Vytváříme loutky. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-017.
Vašíček, P. Plzeňské loutkářství, historie a současnost.
Plzeň: Divadlo Alfa, 2000.
Smutná, M. Loutkové divadlo v mateřské škole. Praha: SPN, 1962.
Další literatura po dohodě s vedoucí diplomové práce.