Tématem diplomové práce je srovnat pohled na dobu od roku 1848 po současnost v rámci pojetí českých a slovinských učebnic. Zvolenými médii se stala česká SPN - Dějepis a slovinská Raziskujem preteklost, jakožto nejlepší a nejpoužívanější materiály v obou zemích.
Annotation in English
The theme of this thesis is to compare look at the period from 1848 to the present within the concept of Czech and Slovenian textbooks. Selected media became Czech SPN - History and Slovenian Raziskujem preteklost, as the best and most widely used materials in both countries.
Tématem diplomové práce je srovnat pohled na dobu od roku 1848 po současnost v rámci pojetí českých a slovinských učebnic. Zvolenými médii se stala česká SPN - Dějepis a slovinská Raziskujem preteklost, jakožto nejlepší a nejpoužívanější materiály v obou zemích.
Annotation in English
The theme of this thesis is to compare look at the period from 1848 to the present within the concept of Czech and Slovenian textbooks. Selected media became Czech SPN - History and Slovenian Raziskujem preteklost, as the best and most widely used materials in both countries.
Autor shromáždí dostupnou literaturu z pramenů (odborná, didaktická, elektronická,...) k vytčenému tématu
Autor zpřehlední novověké a moderní dějiny v pojetí výuky dějepisu na ZŠ (a nižších ročnících víceletých gymnázií) v českém a slovinském prostředí
Autor srovná učebnicovou tvorbu (dle vybraných kritérií, např. nejpoužívanější, nejnovější apod.) v obou prostředích
Autor vystihne společné a rozdílné znaky ve výuce dějepisu obou dvou školských systémů
Research Plan
Autor shromáždí dostupnou literaturu z pramenů (odborná, didaktická, elektronická,...) k vytčenému tématu
Autor zpřehlední novověké a moderní dějiny v pojetí výuky dějepisu na ZŠ (a nižších ročnících víceletých gymnázií) v českém a slovinském prostředí
Autor srovná učebnicovou tvorbu (dle vybraných kritérií, např. nejpoužívanější, nejnovější apod.) v obou prostředích
Autor vystihne společné a rozdílné znaky ve výuce dějepisu obou dvou školských systémů
Recommended resources
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 2009.
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia: RVP G. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, c2007, 100 s. ISBN 978-808-7000-113.
PRŮCHA, J. Srovnávací pedagogika. Praha : Portál, 2006.
FLAJŠHANS, Miloš. Srovnání českých a anglických školních učebnic pro vyučování moderních dějin, 2013. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická
PRŮCHA, Jan; WALTEROVÁ, Eliška; MAREŠ, Jiří. Pedagogický slovník. Praha : Portál, 2009. 400 s. ISBN 978?80?7367?647?6
Recommended resources
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 2009.
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia: RVP G. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, c2007, 100 s. ISBN 978-808-7000-113.
PRŮCHA, J. Srovnávací pedagogika. Praha : Portál, 2006.
FLAJŠHANS, Miloš. Srovnání českých a anglických školních učebnic pro vyučování moderních dějin, 2013. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická
PRŮCHA, Jan; WALTEROVÁ, Eliška; MAREŠ, Jiří. Pedagogický slovník. Praha : Portál, 2009. 400 s. ISBN 978?80?7367?647?6