Cílem diplomové práce bylo navrhnout a vytvořit pět plošných geometrických kompozic. Tato závěrečná práce volně navazuje na bakalářskou práci a předmět prostorové tvorby. Pro vytvoření byl opět použit stejný materiál a to bílá lepenka s mikrovlnou. Jako zdroj světla, byl použit barevný ledkový pásek. V diplomové práci byl radikálně změněn přístup k navrhování a k tvorbě. Inspirací pro tuto tvorbu byli například Kurt Schwitters, Giacomo Balla nebo Hugo Demartini. Písemná část obsahuje, výběr tématu, historii reliéfu, inspiračních zdrojů, informace o použitém materiál, přistup k tvorbě, postup zhotovení, ověření v praxi a reflektivní bilance.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis was to design and build five planar geometric compositions. This thesis is a continuation of this thesis and the subject of spatial creation. To create was again used the same material and a white board with a microwave. As a light source used were nitric colored tapes. In this thesis has been radically changed approach to the design and creation. The inspiration for this creation were, for example Kurt Schwitters, Giacomo Balla or Hugo Demartini. Written section contains, topic selection, history relief, sources of inspiration, information about the used materials, access to the design, fabrication procedure, practice verification and reflective balance
Cílem diplomové práce bylo navrhnout a vytvořit pět plošných geometrických kompozic. Tato závěrečná práce volně navazuje na bakalářskou práci a předmět prostorové tvorby. Pro vytvoření byl opět použit stejný materiál a to bílá lepenka s mikrovlnou. Jako zdroj světla, byl použit barevný ledkový pásek. V diplomové práci byl radikálně změněn přístup k navrhování a k tvorbě. Inspirací pro tuto tvorbu byli například Kurt Schwitters, Giacomo Balla nebo Hugo Demartini. Písemná část obsahuje, výběr tématu, historii reliéfu, inspiračních zdrojů, informace o použitém materiál, přistup k tvorbě, postup zhotovení, ověření v praxi a reflektivní bilance.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis was to design and build five planar geometric compositions. This thesis is a continuation of this thesis and the subject of spatial creation. To create was again used the same material and a white board with a microwave. As a light source used were nitric colored tapes. In this thesis has been radically changed approach to the design and creation. The inspiration for this creation were, for example Kurt Schwitters, Giacomo Balla or Hugo Demartini. Written section contains, topic selection, history relief, sources of inspiration, information about the used materials, access to the design, fabrication procedure, practice verification and reflective balance
Diplomantka vytvoří soubor pěti reliéfů. Skicovní materiál v rozsahu 10 - 15 kresebných návrhů a cca 5 skic v předpokládaném materiálu. Součástí DP bude průvodní zpráva v odpovídajícím rozsahu, která bude obsahovat interpretaci vlastních inspiračních zdrojů, myšlenkových východisek a podrobný popis výtvarného záměru. Součástí DP bude kapitola věnovaná didaktické reflexi poznatků a dovedností získaných při realizaci praktické DP. Součástí textové části k diplomové práci bude obrazová dokumentace vývoje celé práce na CD-ROMu.
Zásady pro vypracování
Diplomantka vytvoří soubor pěti reliéfů. Skicovní materiál v rozsahu 10 - 15 kresebných návrhů a cca 5 skic v předpokládaném materiálu. Součástí DP bude průvodní zpráva v odpovídajícím rozsahu, která bude obsahovat interpretaci vlastních inspiračních zdrojů, myšlenkových východisek a podrobný popis výtvarného záměru. Součástí DP bude kapitola věnovaná didaktické reflexi poznatků a dovedností získaných při realizaci praktické DP. Součástí textové části k diplomové práci bude obrazová dokumentace vývoje celé práce na CD-ROMu.
Seznam doporučené literatury
ARNASON, H. Harvard, PRATHER, Marla F. a WHEELER, Daniel. History of modern art: painting, sculpture, architecture, photography. 4th ed. New York: Harry N. Abrams, 1998. 856 s. ISBN 0-8109-3439-6.
BAXANDALL, Michael. Stíny a světlo: umění a vizuální zkušenost. Vyd. 1. Brno: Barrister & Principal, 2003. 207 s., xvi s. il. příl. Dějiny a teorie umění; sv. 6. ISBN 80-86598-58-6.
DEMPSEY, Amy. Umělecké styly, školy a hnutí: encyklopedický průvodce moderním uměním. 2. vyd. [Praha]: Slovart, 2005. 304 s. ISBN 80-7209-731-8.
GAFF, Jackie a OLIVER, Clare. Svět umění XX. století od postimpresionismu po digital art. 1. vyd. Praha: Albatros, 2003. 187 s. Klub mladých čtenářů. ISBN 80-00-01179-4.
HUYGHE, René, ed. Encyklopedie umění nové doby. 1. vyd. Praha: Odeon, 1974. 469 s.
CHÂTELET, Albert a kol. Světové dějiny umění: malířství, sochařství, architektura, užité umění. České vyd. 2., upr., V Ottově nakl. 1. Praha: Ottovo nakladatelství v divizi Cesty, 2004. 784 s. ISBN 80-7181-936-0.
MRÁZIK, Martin. Výtvarná tvorba - prostorová tvorba. Vyd. 1. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2008. 106 s. Skripta. ISBN 978-80-7414-048-8.
PARRAMÓN, José M. Světlo a stín: světlo a stín v historii malířství, fyzikální a psychologické vlastnosti světla, obecné zásady, perspektiva z hlediska světla světla a stínu. Vyd. 1. Praha: Svojtka a Vašut, 1995. 111 s. Jak na to. ISBN 80-7180-044-9.
RUHRBERG, Karl et al. Umění 20. století: [malířství, skulptury a objekty, nová média, fotografie]. Praha: Slovart, ?2004. 840 s. ISBN 80-7209-521-8.
SMITH, Edward Lucie, ARTODAY, Současné světové umění, 1. čes.vydání, Praha: Slovart, 1996. 511 s. ISBN 80-85871-97-1.
Seznam doporučené literatury
ARNASON, H. Harvard, PRATHER, Marla F. a WHEELER, Daniel. History of modern art: painting, sculpture, architecture, photography. 4th ed. New York: Harry N. Abrams, 1998. 856 s. ISBN 0-8109-3439-6.
BAXANDALL, Michael. Stíny a světlo: umění a vizuální zkušenost. Vyd. 1. Brno: Barrister & Principal, 2003. 207 s., xvi s. il. příl. Dějiny a teorie umění; sv. 6. ISBN 80-86598-58-6.
DEMPSEY, Amy. Umělecké styly, školy a hnutí: encyklopedický průvodce moderním uměním. 2. vyd. [Praha]: Slovart, 2005. 304 s. ISBN 80-7209-731-8.
GAFF, Jackie a OLIVER, Clare. Svět umění XX. století od postimpresionismu po digital art. 1. vyd. Praha: Albatros, 2003. 187 s. Klub mladých čtenářů. ISBN 80-00-01179-4.
HUYGHE, René, ed. Encyklopedie umění nové doby. 1. vyd. Praha: Odeon, 1974. 469 s.
CHÂTELET, Albert a kol. Světové dějiny umění: malířství, sochařství, architektura, užité umění. České vyd. 2., upr., V Ottově nakl. 1. Praha: Ottovo nakladatelství v divizi Cesty, 2004. 784 s. ISBN 80-7181-936-0.
MRÁZIK, Martin. Výtvarná tvorba - prostorová tvorba. Vyd. 1. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2008. 106 s. Skripta. ISBN 978-80-7414-048-8.
PARRAMÓN, José M. Světlo a stín: světlo a stín v historii malířství, fyzikální a psychologické vlastnosti světla, obecné zásady, perspektiva z hlediska světla světla a stínu. Vyd. 1. Praha: Svojtka a Vašut, 1995. 111 s. Jak na to. ISBN 80-7180-044-9.
RUHRBERG, Karl et al. Umění 20. století: [malířství, skulptury a objekty, nová média, fotografie]. Praha: Slovart, ?2004. 840 s. ISBN 80-7209-521-8.
SMITH, Edward Lucie, ARTODAY, Současné světové umění, 1. čes.vydání, Praha: Slovart, 1996. 511 s. ISBN 80-85871-97-1.