Tato práce se zabývá využitím anglických pohádek se zvířecím představitelem
především zlého vlka a mazané lišky v hodinách anglického jazyka na prvním stupni základní školy.V teoretické části je popsán historický vývoj pohádek a jejich význam pro rozvoj fantazie dítěte. Jsou v ní představeni hlavní sběratelé pohádek, vysvětluje funkci, vývoj a význam pohádky. Dotýká se i problematiky rozvoje vzájemných mezilidských vztahů uvnitř rodiny.
Praktická část se zaměřuje na možnosti využití pohádky ve výuce anglického
jazyka na prvním stupni základní školy. Naznačuje výukové metody k osvojení
a procvičení slovní zásoby žáků, pochopení textu a zdokonalení výslovnosti. Hlavní důraz je kladen na efektivní zážitkové vyučování.
Annotation in English
This thesis deals with the use of English fairy tales with animal representative
especially bad wolf and cunning foxes in English lessons at primary school.
The theoretical part describes the historical development of fairy tales and their importance for the development of the child's imagination. There are introduced main collectors of fairy tales, explained the function, development and importance of fairytales. It also covers the question of the development of interpersonal relationships within the family.
The practical part is focused on the possibilities of fairy tales in English language teaching in primary schools. Suggests teaching methods for acquiring and practicing.
vocabulary pupils, comprehension and pronunciation improvement. The main
emphasis is on effective learning experience.
wolf, fox, reading, English language teaching, research, experiment, practising, vocabulary
Length of the covering note
38 s. 67 284
Language
CZ
Annotation
Tato práce se zabývá využitím anglických pohádek se zvířecím představitelem
především zlého vlka a mazané lišky v hodinách anglického jazyka na prvním stupni základní školy.V teoretické části je popsán historický vývoj pohádek a jejich význam pro rozvoj fantazie dítěte. Jsou v ní představeni hlavní sběratelé pohádek, vysvětluje funkci, vývoj a význam pohádky. Dotýká se i problematiky rozvoje vzájemných mezilidských vztahů uvnitř rodiny.
Praktická část se zaměřuje na možnosti využití pohádky ve výuce anglického
jazyka na prvním stupni základní školy. Naznačuje výukové metody k osvojení
a procvičení slovní zásoby žáků, pochopení textu a zdokonalení výslovnosti. Hlavní důraz je kladen na efektivní zážitkové vyučování.
Annotation in English
This thesis deals with the use of English fairy tales with animal representative
especially bad wolf and cunning foxes in English lessons at primary school.
The theoretical part describes the historical development of fairy tales and their importance for the development of the child's imagination. There are introduced main collectors of fairy tales, explained the function, development and importance of fairytales. It also covers the question of the development of interpersonal relationships within the family.
The practical part is focused on the possibilities of fairy tales in English language teaching in primary schools. Suggests teaching methods for acquiring and practicing.
vocabulary pupils, comprehension and pronunciation improvement. The main
emphasis is on effective learning experience.
wolf, fox, reading, English language teaching, research, experiment, practising, vocabulary
Research Plan
1. Studium odborné literatury
2. Vypracování teoretické části
3. Vypracování pracovních listů
4. Obhajoba diplomové práce v akademickém roce 2014/2015
Research Plan
1. Studium odborné literatury
2. Vypracování teoretické části
3. Vypracování pracovních listů
4. Obhajoba diplomové práce v akademickém roce 2014/2015
Recommended resources
BROWN, Sarah a Zuzana ŘANDOVÁ. The history of European fairy tales: [dramatizace pohádek v angličtině a hry s nimi: od 5 do 10 let]. Vyd. 1. Ilustrace Eva Vogelová. London: Macmillan, 2007, 119 s. ISBN 96-203-0769-0.
HANŠPACHOVÁ, Jana a Zuzana ŘANDOVÁ. Pohádková angličtina: [dramatizace pohádek v angličtině a hry s nimi: od 5 do 10 let]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 119 s. ISBN 978-807-3672-904.
SAMSON, Colette a Zuzana ŘANDOVÁ. 333 nápadů pro angličtinu: [dramatizace pohádek v angličtině a hry s nimi: od 5 do 10 let]. Vyd. 1. Ilustrace Eva Vogelová. Praha: Portál, 1997, 119 s. ISBN 80-717-8129-0.
SKOPEČKOVÁ, Eva. Literární text ve výuce anglického jazyka: specifické aspekty didaktiky anglicky psané literatury ve výuce anglického jazyka v kontextu současných proměn české vzdělávací soustavy. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2010. ISBN 978-80-7043-935-7.
SLATTERY, Mary a Jane R WILLIS. English for primary teachers: angličtina pro učitele předškolních a mladších školních dětí: praktická příručka aktivit a jazyka pro komunikaci ve třídě. Vyd. 1. Editor Dana Hurtová. Překlad Martin Prošek. Ilustrace Eva Vogelová. Oxford: Oxford University Press, 1997, viii, 150 s. ISBN 01-944-2266-6.
Recommended resources
BROWN, Sarah a Zuzana ŘANDOVÁ. The history of European fairy tales: [dramatizace pohádek v angličtině a hry s nimi: od 5 do 10 let]. Vyd. 1. Ilustrace Eva Vogelová. London: Macmillan, 2007, 119 s. ISBN 96-203-0769-0.
HANŠPACHOVÁ, Jana a Zuzana ŘANDOVÁ. Pohádková angličtina: [dramatizace pohádek v angličtině a hry s nimi: od 5 do 10 let]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 119 s. ISBN 978-807-3672-904.
SAMSON, Colette a Zuzana ŘANDOVÁ. 333 nápadů pro angličtinu: [dramatizace pohádek v angličtině a hry s nimi: od 5 do 10 let]. Vyd. 1. Ilustrace Eva Vogelová. Praha: Portál, 1997, 119 s. ISBN 80-717-8129-0.
SKOPEČKOVÁ, Eva. Literární text ve výuce anglického jazyka: specifické aspekty didaktiky anglicky psané literatury ve výuce anglického jazyka v kontextu současných proměn české vzdělávací soustavy. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2010. ISBN 978-80-7043-935-7.
SLATTERY, Mary a Jane R WILLIS. English for primary teachers: angličtina pro učitele předškolních a mladších školních dětí: praktická příručka aktivit a jazyka pro komunikaci ve třídě. Vyd. 1. Editor Dana Hurtová. Překlad Martin Prošek. Ilustrace Eva Vogelová. Oxford: Oxford University Press, 1997, viii, 150 s. ISBN 01-944-2266-6.