Předkládaná diplomová práce je zaměřena na odborný funkční styl na 2. stupni ZŠ. V první části jsou teoreticky představeny základní znaky odborného funkčního stylu a definovány jednotlivé slohové útvary. Na tuto část navazuje charakteristika RVP zaměřená na slohovou výchovu na 2. stupni. Další část začíná samotnou analýzou vybraných učebnic, obsahuje také výsledky výzkumu a návrhy pro zefektivnění výuky odborného funkčního stylu. V závěru práce dochází ke shrnutí zjištěných informací.
Anotace v angličtině
This study is focused on the professional working style to the second school. The first part introduces the basic theory of professional features and functional style defined individual stylistic forms . This part is followed characteristics RVP oriented style education at stage 2 . Another part begins to analysis of selected textbooks , also contains the results of research and suggestions for more effective teaching professional functional style . In conclusion, there is a summary of the information gathered.
technical functional style, exemplary text, exercising, theme, relationship between school subjects, textbook
Rozsah průvodní práce
66 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na odborný funkční styl na 2. stupni ZŠ. V první části jsou teoreticky představeny základní znaky odborného funkčního stylu a definovány jednotlivé slohové útvary. Na tuto část navazuje charakteristika RVP zaměřená na slohovou výchovu na 2. stupni. Další část začíná samotnou analýzou vybraných učebnic, obsahuje také výsledky výzkumu a návrhy pro zefektivnění výuky odborného funkčního stylu. V závěru práce dochází ke shrnutí zjištěných informací.
Anotace v angličtině
This study is focused on the professional working style to the second school. The first part introduces the basic theory of professional features and functional style defined individual stylistic forms . This part is followed characteristics RVP oriented style education at stage 2 . Another part begins to analysis of selected textbooks , also contains the results of research and suggestions for more effective teaching professional functional style . In conclusion, there is a summary of the information gathered.
technical functional style, exemplary text, exercising, theme, relationship between school subjects, textbook
Zásady pro vypracování
1. Prostudovat odbornou literaturu k tématu práce.
2. Vymezit téma práce; funkční stylistika s důrazem na odborný funkční styl.
3. Výběr učebnic k výzkumu.
4. Provést analýzu daných učebnic (případně excerpci zkoumaného materiálu).
5. Porovnání zkoumaných jevů.
6. Návrhy pro zlepšení sledované oblasti.
Zásady pro vypracování
1. Prostudovat odbornou literaturu k tématu práce.
2. Vymezit téma práce; funkční stylistika s důrazem na odborný funkční styl.
3. Výběr učebnic k výzkumu.
4. Provést analýzu daných učebnic (případně excerpci zkoumaného materiálu).
5. Porovnání zkoumaných jevů.
6. Návrhy pro zlepšení sledované oblasti.
Seznam doporučené literatury
ČECHOVÁ, M. Komunikační a slohová výchova. Praha : ISV, 1998.
ISBN 80-85866-32-3.
ČECHOVÁ, M. Vyučování slohu. Praha : SPN, 1985.
ČECHOVÁ M.; KRČMOVÁ M.; MINÁŘOVÁ E. Současná stylistika. Praha : LN, 2008.
ISBN 978-80-7106-961-4.
ČECHOVÁ, M.; STYBLÍK, V. Čeština a její vyučování : didaktika českého jazyka
pro učitele základních a středních škol a studenty učitelství. Praha : SPN, 1998.
ISBN 80-85937-47-6.
JEČNÁ, K. Nuda při češtině? Ani nápad! Praha : Agentura Strom, 1997.
Seznam doporučené literatury
ČECHOVÁ, M. Komunikační a slohová výchova. Praha : ISV, 1998.
ISBN 80-85866-32-3.
ČECHOVÁ, M. Vyučování slohu. Praha : SPN, 1985.
ČECHOVÁ M.; KRČMOVÁ M.; MINÁŘOVÁ E. Současná stylistika. Praha : LN, 2008.
ISBN 978-80-7106-961-4.
ČECHOVÁ, M.; STYBLÍK, V. Čeština a její vyučování : didaktika českého jazyka
pro učitele základních a středních škol a studenty učitelství. Praha : SPN, 1998.
ISBN 80-85937-47-6.
JEČNÁ, K. Nuda při češtině? Ani nápad! Praha : Agentura Strom, 1997.