Diplomová práce "Nadané děti na prvním stupni ZŠ" pojednává o problematice nadaných dětí. Teoretická část práce se věnuje nejrůznějším pohledům na pojem nadání a talent. Ukazuje pohled na možnosti dnešní legislativy. Věnuje se otázce výchovy a vzdělávání nadaných dětí na prvním stupni ZŠ, převážně individuálnímu přístupu k těmto jedincům. Vyjmenovává specifické potřeby nadaného dítěte. Informuje o možnostech vzdělávání těchto dětí. Poukazuje na konkrétní organizace a školy, zabývající se nadanými dětmi. V praktické části diplomové práce je k dispozici 15 pracovních listů pro výuku nadaného žáka.
Anotace v angličtině
The thesis "Gifted Children at the Lower Stage of the Primary School" deals with the issue of the gifted children.The theoretical part focuses on different views of the concept of giftedness and talent. It shows a view of the possibilities of today's legislation.
It focuses on the education of gifted children at primary schools, mainly to individual approach to these individuals .
Lists specific needs of the gifted child. It informs about the possibilities of education of these children.It refers to specific organizations and schools dealing with gifted children.
In the practical part of the thesis is available 15 original worksheets Threaded for teaching gifted pupil .
Klíčová slova
Nadání, individuální vzdělávací plán, legislativa, 1. stupeň základní školy, nadané dítě, specifické potřeby, individuální přístup, talent.
Klíčová slova v angličtině
Gift, individualised education plan, legislative, primary school, gifted child, specific need, individual approach, talent.
Rozsah průvodní práce
66 s.,38 s (96 443 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce "Nadané děti na prvním stupni ZŠ" pojednává o problematice nadaných dětí. Teoretická část práce se věnuje nejrůznějším pohledům na pojem nadání a talent. Ukazuje pohled na možnosti dnešní legislativy. Věnuje se otázce výchovy a vzdělávání nadaných dětí na prvním stupni ZŠ, převážně individuálnímu přístupu k těmto jedincům. Vyjmenovává specifické potřeby nadaného dítěte. Informuje o možnostech vzdělávání těchto dětí. Poukazuje na konkrétní organizace a školy, zabývající se nadanými dětmi. V praktické části diplomové práce je k dispozici 15 pracovních listů pro výuku nadaného žáka.
Anotace v angličtině
The thesis "Gifted Children at the Lower Stage of the Primary School" deals with the issue of the gifted children.The theoretical part focuses on different views of the concept of giftedness and talent. It shows a view of the possibilities of today's legislation.
It focuses on the education of gifted children at primary schools, mainly to individual approach to these individuals .
Lists specific needs of the gifted child. It informs about the possibilities of education of these children.It refers to specific organizations and schools dealing with gifted children.
In the practical part of the thesis is available 15 original worksheets Threaded for teaching gifted pupil .
Klíčová slova
Nadání, individuální vzdělávací plán, legislativa, 1. stupeň základní školy, nadané dítě, specifické potřeby, individuální přístup, talent.
Klíčová slova v angličtině
Gift, individualised education plan, legislative, primary school, gifted child, specific need, individual approach, talent.
Zásady pro vypracování
1. Prostudovat odbornou literaturu k tématu práce.
2. Nadané dítě a legislativa.
3. Specifické potřeby nadaných dětí s ohledem na jejich nadání.
4. Možnosti vzdělávání nadaných dětí.
5. Nadané dítě a IVP.
6. Spolupráce rodiny a školy.
7. DP bude obsahovat původní metodické návrhy.
Zásady pro vypracování
1. Prostudovat odbornou literaturu k tématu práce.
2. Nadané dítě a legislativa.
3. Specifické potřeby nadaných dětí s ohledem na jejich nadání.
4. Možnosti vzdělávání nadaných dětí.
5. Nadané dítě a IVP.
6. Spolupráce rodiny a školy.
7. DP bude obsahovat původní metodické návrhy.
Seznam doporučené literatury
FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se : praktický průvodce strategiemi vyučování. Praha : Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0043-7.
FOŘTÍK, V.; FOŘTÍKOVÁ, J. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-297-3.
FOŘTÍKOVÁ, J. (ed.); JURÁŠKOVÁ, J.; MONTGOMERYOVÁ, D.; REISOVÁ, S.; RENZULLI, J. Úspěšná výuka mimořádně nadaných dětí. Praha : Triton, 2008. ISBN 978-80-254-3705-6.
HAVIGEROVÁ, J. M. Pět pohledů na nadání. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3857-4.
HŘÍBKOVÁ, L. Nadání a nadaní : pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-1998-6.
Seznam doporučené literatury
FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se : praktický průvodce strategiemi vyučování. Praha : Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0043-7.
FOŘTÍK, V.; FOŘTÍKOVÁ, J. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-297-3.
FOŘTÍKOVÁ, J. (ed.); JURÁŠKOVÁ, J.; MONTGOMERYOVÁ, D.; REISOVÁ, S.; RENZULLI, J. Úspěšná výuka mimořádně nadaných dětí. Praha : Triton, 2008. ISBN 978-80-254-3705-6.
HAVIGEROVÁ, J. M. Pět pohledů na nadání. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3857-4.
HŘÍBKOVÁ, L. Nadání a nadaní : pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-1998-6.