Tato práce představuje školní drama na námět ze vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. Je rozdělena do dvou částí, praktické a teoretické.
Teoretická část vymezuje hlavní pojmy dramatické výchovy, klíčové principy a cíle oblasti. Dále popisuje její metody a techniky. Následující kapitola je věnována školnímu dramatu jako formě práce.
Praktická část zahrnuje scénář školního dramatu Příchod věrozvěstů na Velkou Moravu s popisem realizace lekce a také její reflexi.
Anotace v angličtině
The purpos of this thesis is to introduce a school drama as a teaching method in the educational field "A man and his world". It is devided into two parts, theoretical and practical.
The theoretical part defines the main terminology of drama teaching, explains key principles and objects. Next chapter describes teaching methods and techniques of drama education. The third chapter concentrates on school drama as a teaching method.
The practial part presents school drama inspired by the journey of Christian missionaries to Great Moravia. This lesson has been implemented in primary school and reviewed.
Klíčová slova
dramatická výchova, školní drama, strukturované drama, věrozvěstové, Konstantin a Metoděj
Klíčová slova v angličtině
drama education, school drama, structured drama, missionaries, Konstantin and Methodius
Rozsah průvodní práce
58 s., 13 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce představuje školní drama na námět ze vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. Je rozdělena do dvou částí, praktické a teoretické.
Teoretická část vymezuje hlavní pojmy dramatické výchovy, klíčové principy a cíle oblasti. Dále popisuje její metody a techniky. Následující kapitola je věnována školnímu dramatu jako formě práce.
Praktická část zahrnuje scénář školního dramatu Příchod věrozvěstů na Velkou Moravu s popisem realizace lekce a také její reflexi.
Anotace v angličtině
The purpos of this thesis is to introduce a school drama as a teaching method in the educational field "A man and his world". It is devided into two parts, theoretical and practical.
The theoretical part defines the main terminology of drama teaching, explains key principles and objects. Next chapter describes teaching methods and techniques of drama education. The third chapter concentrates on school drama as a teaching method.
The practial part presents school drama inspired by the journey of Christian missionaries to Great Moravia. This lesson has been implemented in primary school and reviewed.
Klíčová slova
dramatická výchova, školní drama, strukturované drama, věrozvěstové, Konstantin a Metoděj
Klíčová slova v angličtině
drama education, school drama, structured drama, missionaries, Konstantin and Methodius
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Seznam doporučené literatury
MACHKOVÁ, Eva. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: IPOS, 1998. ISBN 80-901-6603-2.\\
MACHKOVÁ, Eva. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. Praha: ARTAMA, 2002. ISBN 80-706-8166-7.\\
VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Agentura STROM, 1998. ISBN 80-861-0602-0.\\
ULRYCHOVÁ, Irina. Drama a příběh: tvorba scénáře příběhového dramatu v dramatické výchově. Praha: Divadelní fakulta Akademie múzických umění v Praze, 2007. ISBN 978-807-3310-967.\\
MARUŠÁK, Radek. Literatura v akci: metody dramatické výchovy při práci s uměleckou literaturou. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2010. ISBN 978-807-3311-728.\\
Seznam doporučené literatury
MACHKOVÁ, Eva. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: IPOS, 1998. ISBN 80-901-6603-2.\\
MACHKOVÁ, Eva. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. Praha: ARTAMA, 2002. ISBN 80-706-8166-7.\\
VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Agentura STROM, 1998. ISBN 80-861-0602-0.\\
ULRYCHOVÁ, Irina. Drama a příběh: tvorba scénáře příběhového dramatu v dramatické výchově. Praha: Divadelní fakulta Akademie múzických umění v Praze, 2007. ISBN 978-807-3310-967.\\
MARUŠÁK, Radek. Literatura v akci: metody dramatické výchovy při práci s uměleckou literaturou. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2010. ISBN 978-807-3311-728.\\