Práce se zabývá existencí přírodních zahrad ve školní výuce. Použití zahrad slouží ve vyučování obohacení a zažití vjemů a dovedností spjatých s přírodou od útlého věku. Napomáhá v rozvíjení dětí i společnosti v enviromentálním směru. Práce se zabývá historií zahrad ve výuce, začleněním využití zahrady ve školních osnovách a v rámcovém vzdělávacím programu či problematikou podávání grantů. Dále se také zabývá konkrétní situací fakultní zahrady Pedagogické fakulty Západočeské univerzity v Plzni, současným využitím a dalšími vizemi projektu do budoucna. Je zde nastíněn návrh přeměny zahrady na modelovou přírodní zahradu. Snahou této diplomové práce je vytvoření jakési příručky, která by napomohla budoucím učitelům začít využívat prostor kolem nás a udělat ho tak atraktivním pro dnešní generaci.
Annotation in English
The work deals with the importance of the existence of natural gardens at school teaching. In this work is described using of the gardens to feel the sensations and skills connected with nature from early age. It helps in the development of children and society in Environment sphere. The work deals with the history of gardens in the teaching, incorporating the use of school gardens in the school curriculum and in the core curriculum and issues grants administration.
Furthermore, it also deals with specific situation of faculty garden, current use and other visions of the project in the future. It also outlines the conversion proposal gardens and its future function. The aim of this thesis is to create a sort of handbook that would help future teachers to start using the place around us and make it attractive for today's virtual generation.
Keywords
přírodní zahrada, školní zahrada, výuka, grantový systém
Keywords in English
natural garden, school garden, education, grant system
Length of the covering note
62 s. (101834 znaků)
Language
CZ
Annotation
Práce se zabývá existencí přírodních zahrad ve školní výuce. Použití zahrad slouží ve vyučování obohacení a zažití vjemů a dovedností spjatých s přírodou od útlého věku. Napomáhá v rozvíjení dětí i společnosti v enviromentálním směru. Práce se zabývá historií zahrad ve výuce, začleněním využití zahrady ve školních osnovách a v rámcovém vzdělávacím programu či problematikou podávání grantů. Dále se také zabývá konkrétní situací fakultní zahrady Pedagogické fakulty Západočeské univerzity v Plzni, současným využitím a dalšími vizemi projektu do budoucna. Je zde nastíněn návrh přeměny zahrady na modelovou přírodní zahradu. Snahou této diplomové práce je vytvoření jakési příručky, která by napomohla budoucím učitelům začít využívat prostor kolem nás a udělat ho tak atraktivním pro dnešní generaci.
Annotation in English
The work deals with the importance of the existence of natural gardens at school teaching. In this work is described using of the gardens to feel the sensations and skills connected with nature from early age. It helps in the development of children and society in Environment sphere. The work deals with the history of gardens in the teaching, incorporating the use of school gardens in the school curriculum and in the core curriculum and issues grants administration.
Furthermore, it also deals with specific situation of faculty garden, current use and other visions of the project in the future. It also outlines the conversion proposal gardens and its future function. The aim of this thesis is to create a sort of handbook that would help future teachers to start using the place around us and make it attractive for today's virtual generation.
Keywords
přírodní zahrada, školní zahrada, výuka, grantový systém
Keywords in English
natural garden, school garden, education, grant system
Research Plan
Charakteristika území
Historie zahrady
Plán revitalizace
Postupné kroky
Rok v zahradě
Didaktický přínos
Research Plan
Charakteristika území
Historie zahrady
Plán revitalizace
Postupné kroky
Rok v zahradě
Didaktický přínos
Recommended resources
Kliková, G. (1992): Biozahrada, Zemědělské nakladatelství Brázda
Mayer, J. (2003): Rok v zahradě, Svojtka & Co., Praha, 156 stram
Gropper, H. (2009): Zahradní plány pro začátečníky, Grada Publishing, a.s., 96 stran
Recommended resources
Kliková, G. (1992): Biozahrada, Zemědělské nakladatelství Brázda
Mayer, J. (2003): Rok v zahradě, Svojtka & Co., Praha, 156 stram
Gropper, H. (2009): Zahradní plány pro začátečníky, Grada Publishing, a.s., 96 stran